AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Vårt barn fikk adhd diagnosen i år. Vi søkte hjelpestønad og fikk innvilget dette. Vi meldte inn sykdom til forsikringsselskapet og fikk en utbetaling på 230.000 da vi har toppforsikring ved sykdom og den slags diagnose. Vi har satt pengene på barnets konto. Er dette barnets penger? Eller oss foreldre som forsikringstaker? Vi har grei økonomi og klarer oss fint uten, derfor valgte vi å sette de inn på barnet. Men hva er det juridiske her? Anonymkode: 9ca5e...daf
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Pengene kan dere disponere fritt. De skal liksom gå til evt ting barnet måtte trenge pga diagnose, men ingen som sjekker det.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Deres. Anonymkode: af0dd...7a7 Faen… har satt alt på barnets konto.. og barnet vet det. Vi har et barn til.. da må vi gi det barnet samme summen.. bare å begynne å spare da.. Anonymkode: 9ca5e...daf
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Er det noe å lure på egentlig? Hadde det vært øremerket til barnet, hadde det havnet på en låst konto dere ikke hadde tilgang til. Anonymkode: 2cc33...d53
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 Barn med ADHD sliter ofte med skole og sånt, kan være greit å ha de pengene på konto så hen kan få kjøpt leilighet som voksen, kanskje Anonymkode: d813a...c0d
Snublefot62 Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Faen… har satt alt på barnets konto.. og barnet vet det. Vi har et barn til.. da må vi gi det barnet samme summen.. bare å begynne å spare da.. Anonymkode: 9ca5e...daf Fordi? 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Fordi? Gjør ikke forskjell på barna da vettu Anonymkode: 9ca5e...daf
Snublefot62 Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør ikke forskjell på barna da vettu Anonymkode: 9ca5e...daf Tåpelig. Men dere velger selv. Pengene har dere fått fordi det ene barnet har fått en diagnose som gir rett på utbetaling for å dekke kostnader knyttet til diagnosen. Alt fra ekstra utstyr, oppfølging til fri fra jobb. At dere da velger å spare opp til den andre ungen så hen kan få det samme er ikke annet enn merkelig. Og skikkelig eksempel på curling-generasjonen. Men kjør på. 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Faen… har satt alt på barnets konto.. og barnet vet det. Vi har et barn til.. da må vi gi det barnet samme summen.. bare å begynne å spare da.. Anonymkode: 9ca5e...daf Så hvis barn nr 2 blir alvorlig skadet i en ulykke og får millioner i erstatning så skal dere gi barn nr 1 samme summen? Løsningen er enkel, du forklarer barnet med adhd at pengene vil bli brukt til ting hen vil ha behov for pga diagnosen. Feks trenger min niese med adhd støydempende hodetelefoner for å fungere på skolen og i hverdagen, hun er også kresen i forhold til klær pga sømmene. Anonymkode: 6cc05...090 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Barn med ADHD sliter ofte med skole og sånt, kan være greit å ha de pengene på konto så hen kan få kjøpt leilighet som voksen, kanskje Anonymkode: d813a...c0d Det er en myte. Begge mine barn har adhd. Ene barnet fikk ikke forsikringspenger da vi hadde et annet selskap, byttet og da var diagnosen allerede satt. Vårt eldste barn med adhd er 22 år og har fagbrev. I tillegg har han tatt videreutdanning på fagskolen i 2 år. Fått fast jobb og tjener mye mer enn meg med bachelor. barn med adhd gir 150% når de studerer noe som interesserer de, og vår sønn gikk ut med bare 6’ere fra videregående. Helt sykt! Da han gikk på ungdomsskolen lå han på 3’ere jevnt over. Når de får medisiner og blir mer moden( kommer seg gjennom puberteten) er det utrolig hva de presterer. men du har rett i at noen kan slite mer enn andre. Kommer mye an på om de får medisiner som fungerer, har gode rutiner og blir fulgt opp. Anonymkode: 9ca5e...daf 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så hvis barn nr 2 blir alvorlig skadet i en ulykke og får millioner i erstatning så skal dere gi barn nr 1 samme summen? Løsningen er enkel, du forklarer barnet med adhd at pengene vil bli brukt til ting hen vil ha behov for pga diagnosen. Feks trenger min niese med adhd støydempende hodetelefoner for å fungere på skolen og i hverdagen, hun er også kresen i forhold til klær pga sømmene. Anonymkode: 6cc05...090 Begge har diagnosen adhd. Men han eldste fikk ikke forsikringspenger da det forrige selskapet ikke delte den type skade. Derfor byttet vi. siden vi byttet for 6 år siden hadde ikke mitt yngste barn fått diagnosen enda. Derfor får han. Dette føles urettferdig i mine øyne, da begge har samme behov. Derfor velger vi å gi han det samme. Anonymkode: 9ca5e...daf 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Tåpelig. Men dere velger selv. Pengene har dere fått fordi det ene barnet har fått en diagnose som gir rett på utbetaling for å dekke kostnader knyttet til diagnosen. Alt fra ekstra utstyr, oppfølging til fri fra jobb. At dere da velger å spare opp til den andre ungen så hen kan få det samme er ikke annet enn merkelig. Og skikkelig eksempel på curling-generasjonen. Men kjør på. Mulig du synes det både er tåpelig og merkelig. Men nå har det seg slik at begge mine barn har adhd, og kun han ene fikk det på forsikringen (les over) derfor føles det ikke riktig at han ene får og ikke han andre. Vi klarer ikke spare opp like mye på kort tid, men skal sørge for at han får det samme før han er 30 Anonymkode: 9ca5e...daf 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så hvis barn nr 2 blir alvorlig skadet i en ulykke og får millioner i erstatning så skal dere gi barn nr 1 samme summen? Løsningen er enkel, du forklarer barnet med adhd at pengene vil bli brukt til ting hen vil ha behov for pga diagnosen. Feks trenger min niese med adhd støydempende hodetelefoner for å fungere på skolen og i hverdagen, hun er også kresen i forhold til klær pga sømmene. Anonymkode: 6cc05...090 Hva som er din løsning er ikke min løsning. Anonymkode: 9ca5e...daf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå