Gå til innhold

De nye cola korkene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes de er helt greie, alt er en vanesak. 

Anonymkode: e1d52...0da

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt dust. Men det betyr ikke så mye, da alle korker på kommende varer vil være slik i fremtiden. Er eu krav.

Anonymkode: e8dd6...ee9

• Liker 1
Skrevet

Kjøper bare bokser😌

Anonymkode: f314a...734

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen problemer med de nye korkene.. Det er jo som før, bare at korken sitter fast i en liten del. 

Og jeg har full forståelse for løsningen med tanke på miljø. Men først og fremst burde det kanskje vært fokus på en panteordning i alle land?

Anonymkode: 106bf...ab4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det skal komme på melkekartongene også nå.. 

«Cola fikk kritikk for ny kork – nå følger Tine etter. Tine kommer med ny kork på melkekartongene som henger igjen når den skrus av.»

https://www.nationen.no/naering/cola-fikk-kritikk-for-ny-kork-na-folger-tine-etter/

Anonymkode: 56d0c...cac

Høres mindre problematisk ut. Sjelden man går rundt med en melkepakke i veska. Plastflasker som virker å lekke, er det verre med..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
applestories skrev (På 26.9.2022 den 6.07):

Høres mindre problematisk ut. Sjelden man går rundt med en melkepakke i veska. Plastflasker som virker å lekke, er det verre med..

Ganske problematisk hvis det ender med at ungene ikke kan skjenke melk selv fordi de treffer korken. Problemet med melkekorker i naturen er vel også tilnærmet ikkeeksisterende all den tid 99% av all melk drikkes hjemme 🤔

Anonymkode: cc69e...b57

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er både synshemmet og har leddgikt, og det er et styr nå. Noen dager går det greit, andre dager mer søl. For første gang på år og dag oppdaget jeg at det hadde lekt litt fra en flaske jeg hadde lagt til pant. Korken var ikke ordentlig på. Er jo ikke mye siden den var «tom», men jeg hadde ingen problemer før med dette. 

Vender meg nok til det som med alt annet, men ikke helt ideelt for meg som funksjonshemmet. 

Anonymkode: 7b1c7...47a

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Fikk den korken på colaflasken nå, skikkelig irriterende og idiotisk

Fatter ikke at folket går med på at vi skal styres fra EU.

Om jeg finner et parti som sier at nok er nok la Norge styres etter hva det norske folk mener og ikke bare copy paste EU sine befalinger, så får de min stemme.

Nasjonalismen vil blomstre opp, jo mer idioti fra EU jo fortere vil utviklingen skje.

Ingen strøm, papir strå, korker som sitter fast, demente personer kastes ut av bankene sine for å unngå "hvitvasking og terrorfinansiering", organsiert sosial dumping

Ja, skal vi maksimere GDP, så er det å følge EU sine befalinger som gjelder, men finnes mer her i livet enn bare Penger.

Anonymkode: 31753...c8d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Drikker kun cola hjemme, ikke ute på farten.

Hjemme har jeg både saks og tang i kjøkkenskuffen… ikke noe problem her

Skrevet

Min demente mor ble opprørt og stresset, og fikk det ikke av. Har heldigvis masse flasker jeg kan ta korkene av og på hennes flasker. 

Anonymkode: 3fd7a...a35

• Liker 3
Skrevet
On 9/25/2022 at 10:27 AM, AnonymBruker said:

Det er bare et spørsmål om tid før Pepsi får samme kork, det er et EU-krav. 

Anonymkode: 15392...f91

Skulle til å si at jeg ikke har sett dem her i Storbritannia. Så var Brexit godt for noe da 🤣🙄

Skrevet

Ble ikke overbegeistret for løsningen og har aldri trengt det, for jeg panter flaskene med korkene på. Alltid.

• Liker 3
Skrevet

Veldig upraktisk for meg med artrose i tomlene!

En bedre løsning hadde vært at KUN flasker med påskudd kork gir penger tilbake ved panting, evt at mangel på kork gir lavere beløp.

Anonymkode: d3498...182

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 22.26):

Det skal komme på melkekartongene også nå.. 

«Cola fikk kritikk for ny kork – nå følger Tine etter. Tine kommer med ny kork på melkekartongene som henger igjen når den skrus av.»

https://www.nationen.no/naering/cola-fikk-kritikk-for-ny-kork-na-folger-tine-etter/

Anonymkode: 56d0c...cac

Hvordan skal man kildesortere disse kartongene da? 

Anonymkode: 7a5c9...a27

Skrevet

Jeg missliker den nye korken, jeg kommer til å bevist kaste korken løst i søpla/naturen fremmover i protest. Jeg alltid har pantet med korken på frem til nå.

Anonymkode: d101f...49d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 1.50):

Jeg har ikke hatt noen problemer med de nye korkene.. Det er jo som før, bare at korken sitter fast i en liten del. 

Og jeg har full forståelse for løsningen med tanke på miljø. Men først og fremst burde det kanskje vært fokus på en panteordning i alle land?

Anonymkode: 106bf...ab4

Veldig enig, dette er ikke noe å klage over.

Skrevet

Æsj, så irriterende. Jeg panter naturligvis alltid med korken på, men med sånne tullepåbud kommer jeg til å være såpass vrang at jeg klipper av korken og leverer til pant uten den på, bare på trass.

Anonymkode: 7954f...a94

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Min demente mor ble opprørt og stresset, og fikk det ikke av. Har heldigvis masse flasker jeg kan ta korkene av og på hennes flasker. 

Anonymkode: 3fd7a...a35

Blir det tett med gamle korker på nye flasker? Det er utelukkende korken som er endret, ikke flaskehalsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...