AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Hei. Har en frisk og flott hannkatt på 4 år, kastrert. Nylig oppdaget jeg en kul på magen til pus. Minner om fettklump eller en bevegelig luftboble typ. Ligger på en måte under huden… er det kreft? :( erfaringer? Han spiser og leker som normalt. Synes han kanskje er litt rolig til tider, men mulig det bare er alderen hans. Vi skal til dyrlegen i morgen, men klarer ikke helt å slappe av akkurat nå. Takk for svar 😊 Anonymkode: 0f879...961 1
Tabris Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Kan godt være det bare er en fettkul. Min hund har flere av dem og har faktisk opererert bort tre av dem nå fordi de hadde vokst seg så store. Helt ufarlige, men ble så store at de ble plagsomme.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Kule? Kul mener du vel Anonymkode: 62d71...cf9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Tabris skrev (4 minutter siden): Kan godt være det bare er en fettkul. Min hund har flere av dem og har faktisk opererert bort tre av dem nå fordi de hadde vokst seg så store. Helt ufarlige, men ble så store at de ble plagsomme. Godt å høre at det ikke var noe annet hos hunden din! Kom disse fettkulene med tiden? Magen til pus har ingen andre lignende klump som den jeg oppdaget, men det er kanskje ikke helt uvanlig at katter (og hunder) får slike fettklumper med alderen? Anonymkode: 0f879...961
Tabris Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Godt å høre at det ikke var noe annet hos hunden din! Kom disse fettkulene med tiden? Magen til pus har ingen andre lignende klump som den jeg oppdaget, men det er kanskje ikke helt uvanlig at katter (og hunder) får slike fettklumper med alderen? Anonymkode: 0f879...961 Jeg vet ikke med katter, men er i hvert fall vanlig med hunder. Min er nå ti år men har hatt disse kulene i mange år. De har bare gradvis vokst seg større til de nå faktisk ble problematiske.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Sjekk om det er en liten rift eller sår der som er infisert. Vår hadde på ryggen. Var en infisert byll etter et bitte lite slosse-sår. Gikk hull på den, og mye puss kom ut. Måtte til veterinæren å få tømt og gitt antibiotika. Anonymkode: e9803...7c9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekk om det er en liten rift eller sår der som er infisert. Vår hadde på ryggen. Var en infisert byll etter et bitte lite slosse-sår. Gikk hull på den, og mye puss kom ut. Måtte til veterinæren å få tømt og gitt antibiotika. Anonymkode: e9803...7c9 Kan ikke kjenne noe sår eller rift, men han har lekt mye med kattungen vår, så de kan jo ha bitt hverandre. Det eneste jeg kan se er en liten vorte ved siden av kulen 🥴 Hadde katten din noen symptomer? Anonymkode: 0f879...961
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 Min katt hadde en kul på størrelse med en ert på magen. Viste seg etterhvert at det var kreft. Han var for gammel til at det var hensiktsmessig å gjøre noe. Verdens fineste pus🥺 Anonymkode: de49a...068
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke kjenne noe sår eller rift, men han har lekt mye med kattungen vår, så de kan jo ha bitt hverandre. Det eneste jeg kan se er en liten vorte ved siden av kulen 🥴 Hadde katten din noen symptomer? Anonymkode: 0f879...961 Vorte? Brystvorten eller? Anonymkode: 16162...d63
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min katt hadde en kul på størrelse med en ert på magen. Viste seg etterhvert at det var kreft. Han var for gammel til at det var hensiktsmessig å gjøre noe. Verdens fineste pus🥺 Anonymkode: de49a...068 Trist å høre. Håper det går bedre med deg, du har min dypeste medfølelse 🥺 Hvor gammel ble pus?❤️ Anonymkode: 0f879...961
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 Oppdatering: viste seg at det var navlebrokk.. 🥴 Anonymkode: 0f879...961
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oppdatering: viste seg at det var navlebrokk.. 🥴 Anonymkode: 0f879...961 Det har den ene min også. Så ikke tråden din før nå, så jeg fikk ikke kommet med det forslaget til hva det kunne være. Anonymkode: 02a2c...ed3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 0.28): Trist å høre. Håper det går bedre med deg, du har min dypeste medfølelse 🥺 Hvor gammel ble pus?❤️ Anonymkode: 0f879...961 Han ble nesten 20 år😊 Anonymkode: de49a...068
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 21.52): Hei. Har en frisk og flott hannkatt på 4 år, kastrert. Nylig oppdaget jeg en kul på magen til pus. Minner om fettklump eller en bevegelig luftboble typ. Ligger på en måte under huden… er det kreft? erfaringer? Han spiser og leker som normalt. Synes han kanskje er litt rolig til tider, men mulig det bare er alderen hans. Vi skal til dyrlegen i morgen, men klarer ikke helt å slappe av akkurat nå. Takk for svar 😊 Anonymkode: 0f879...961 Min katt hadde en kul i nærheten av juret, hunnkatt ca 11 år. Hadde denne kulen på størrelse med ei ert i et par år, så bestemte jeg meg for å få den sjekket ut hos dyrelegen. Dyrelegen mente det var kreft, tok prøve og ja det var kreft. Opererte den ut, og så gikk det ca et halvt år så kom det flere kuler og katten måtte tilslutt avlives pga spredning. I etterkant har jeg fått høre at man burde latt kulen være i fred, fordi når man begynner å tukle med denne kulen så SPRER kreften seg i området! Så jeg kunne hatt katten min i flere år til, uten at denne lille kulen gjorde noe annet enn at den var der. Katten kunne til og med blitt gammel og dødd med kulen, uten at det spredte seg eller gjorde noe større skade der den var. Om jeg hadde opplevd dette igjen, hadde jeg latt kulen være til jeg faktisk merket om katten ble dårlig av det eller noe lignende før jeg agerte med dyrelegebesøk. Anonymkode: b6c79...88a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå