Gå til innhold

Hjortekjøtt til katt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katten min får orijen, som er det beste av det beste innen tørrfôr. Har likevel forstått det slik at råfôring er best hos katter. Jeg har en bror som jakter hjort, men begraver ned mye av innvollene. Jeg kunne da tenkt meg å spørre om jeg kan få f.eks lever og nyrer til katten min til råfôring. Dette er sikkert et utrolig dumt spørsmål, men jeg har ikke så mye peiling innenfor dette, men hva er best å gi dem fra hjorten? Kan/vil de spise f.eks nyre, lever, hjerte, lunge, hjerne osv? De er jo carnivore, så tenker de vil tåle det rått, men burde man steke det likevel? 

Anonymkode: 0ede8...242

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint gi det rått, men det er ikke alle katter som liker rått kjøtt. 

Jeg har fem katter, tre av de spiser gjerne rå kylling/kjøttdeig osv, men de to andre liker bare varmebehandlet kjøtt. 

Skrevet

Katter kan spise alt på hjorten, men de er kresne så spørs hvor gira de er på det umiddelbart. De pleier å like lever veldig godt, men når de ikke er vant til det er det ikke sikkert de ser på det som mat en gang i begynnelsen. Så det kan kreve litt tålmodighet og oppfinnsomhet å gjøre katter vant til ny mat, men det er absolutt verdt det siden råforing er bedre for dem. Om du søker på råforing katt eller raw feeding cats på nettet kan du finne info om det. Det finnes også et par grupper om det på facebook om du søker på disse ordene.

Anonymkode: 2cacd...2f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Katter kan spise alt på hjorten, men de er kresne så spørs hvor gira de er på det umiddelbart. De pleier å like lever veldig godt, men når de ikke er vant til det er det ikke sikkert de ser på det som mat en gang i begynnelsen. Så det kan kreve litt tålmodighet og oppfinnsomhet å gjøre katter vant til ny mat, men det er absolutt verdt det siden råforing er bedre for dem. Om du søker på råforing katt eller raw feeding cats på nettet kan du finne info om det. Det finnes også et par grupper om det på facebook om du søker på disse ordene.

Legger til at innmat er tilleggsmat, så de kan ikke leve på det. Men de kan absolutt få litt av det i tillegg til det de spiser nå.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...