Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #21 Skrevet 6. november 2002 Hei.. "heldigen alle dere" :D Jeg har bestemt meg - endelig.. nå er det såå gøy og kikke på klær og vite "tihi den blir jeg lekker i med litt pupper ".. jeg er 25 år.. og vil selv si jeg ser ut som Ally mc beal.. og jeg syns det er fælt og se på!! Jeg må nok spare litt penger først så det blir i mars/april.. noen som har gjort det i stavanger el kr.sand? Og hvor lenge har dere tatt fri fra jobb? *maria*
Mel-anie Skrevet 7. november 2002 #22 Skrevet 7. november 2002 heisann. etter operasjonen tok jeg det helt med ro den første uken. man bør ikke strekke armene for mye, og ikke løfte tungt. jobber selv i helsesektoren, og med det blir det jo noen tunge løft av og til, så jeg tok helt fri i 3 uker som helt sikkert var lurt. hilsen maja
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #23 Skrevet 9. november 2002 Hei igjen Lisen! Formen min er bra nå, 11 uker etter operasjonen. Har hatt endel smerter i venstre bryst; kan være helt bra et par uker, så har jeg vondt et par dager. Ellers hadde jeg ganske vondt de første dagene etter operasjonen, men kuttet ut smertestillende etter 2 dager da jeg ikke syntes de hjalp. Merket da heller ingen forskjell etter å ha kuttet de ut. Smertene er absolutt til å leve med; de er verdt det, for å si det sånn! Jeg vet om mange ting som er vondere, og det hjelper at vi gjør dette frivillig, og vet at det er til det bedre. De første nettene "satt" jeg i sengen, støttet opp av masse puter. Måtte ha hjelp til å komme meg opp av sengen de første par dagene, ellers klarte jeg det meste selv (gå på do osv.). Dusjet etter 3 dager. Fikk hjelp til støvsuging o.l. den første uken. Men smerter og hvor mye man kan bruke armene er helt sikkert individuelt. Jeg var forresten ikke klar over hvor mye vi bruker brystmusklene våre før etter denne operasjonen! Etter ca. 2 - 3 uker klarte jeg endelig å ligge på siden igjen, det var deilig! Til konsultasjonen fikk jeg låne med en BH av min søster, som er litt bedre utrustet enn meg (og fremdeles er det...), og prøvde protesene inni den. Du kan jo bare ta med deg den du allerede har kjøpt! :D Igjen, gled deg, og fortsatt lykke til! Hanne.
Gjest Lisen Skrevet 9. november 2002 #24 Skrevet 9. november 2002 Hei på deg Hanne Tusen takk for svar. Så fint at det er bra med deg. Dette forumet er et funn Har fått svar på så mye. Jeg gruer meg til selve inngrepet, og er veldig spent på smertene etterpå. Men det får jeg jo ikke erfart før det hele er over. Har nemlig aldri blitt skjært i. Men prøver å ikke ta sorgene på forskudd. Har prøvd med 300ml vann i en pose, og det ble for mye. Men det er vel vorskjell på en pose og en protese. Det hele så ganske komisk ut. Jeg er ganske tynn, så jeg inbiller meg at grensa ligger på 250ml. Men legen vet nok råd. Som jeg har nevnt tidligere vurderer jeg å legge dette til vinterferien, for da har jeg en uke fri. Altså i slutten på februar. Det har imidlertid dukket opp et annet spørsmål. Det kan hende vi reiser en uke til Afrika i april/mai og da ble jeg litt usikker på om dette er så lurt, turen altså. Men på denn annen side er vel såret grodd til da. Tenker på varmen,og flyturen. Må eventuelt også ta noen soltimer i forkant, da jeg blir rosa og ikke brun. :cry: Forebygger også soleksem som jeg også får veldig lett. Er jeg ikke heldig! Har du hørt om noen som har erfaringer rundt dette? Hvis ikke får jeg føre det på lista mi. Du ser sikkert veldig frem til jule og nyttårshelga, hvor du kan kle deg i de lekkreste anntrekk. Heldiggris Jeg får trøste meg med at min tid den kommer den også, om ikke så brått. Men tre uker på ryggen, huff, jeg ligger mest på magen. Hva gjør man ikke for selvtillitten!!!!! Ha en fortsatt hyggelig kveld! Klem fra Lisen
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #25 Skrevet 11. november 2002 Hei Lisen! Kan bare si med én gang at du ikke behøver å grue deg til selve inngrepet. Jeg hadde heller aldri blitt skjært i før, men sov under hele operasjonen, og den tok faktisk bare 1/2 time! Smertene etterpå er selvfølgelig individuelt, men de er absolutt til å leve med. Du trenger kanskje litt hjelp til å kle på deg 1. dagen, men ellers går alt sikkert av seg selv. Bruk en overdel med glidelås eller knapper foran. Jeg brukte kun vanlig sports-BH fra den dagen jeg tok av bandasjen, og hadde ingen problemer med å ta av og på denne, men det var sikkert lurt av deg å kjøpe BH med glidelås foran. Jeg prøvde med ris i pose før konsultasjonen, men det er stor forskjell på det inntrykket du får av det (eller vann) og selve protesene. Vent med å tenke mer på størrelsen til konsultasjonen du, som du sier vet legen råd! Når det gjelder reise til varmere strøk har jeg ingen erfaring med dette i forhold til brystforstørrelse. Det eneste jeg vet er at man skal være forsiktig med soling det første året pga. arrene. Det anbefales å bruke tape over arrene (i nødstilfelle sunblock). Å reise 2 mnd. etter operasjonen tror jeg ikke er noe problem, bare du er forsiktig i sola. Det er tydeligvis forskjell på klinikkene, i forhold til sting osv. På Colosseum-klinikken syr de med sting som forsvinner av seg selv. Jeg hadde tape over sårene som jeg tok av etter 4 uker. Det å ligge på ryggen så mange netter er også noe som går av seg selv. Jeg har aldri klart å ligge på ryggen mer enn et par timer, da stivner jeg helt. Dette var vel det største problemet mitt i forhold til operasjonen. Men det viste seg å ikke være noe problem i det hele tatt! Gikk som smurt! Jeg har boltret meg i undertøysavdelingene, men har ennå ikke kjøpt noen ny nyttårskjole e.l. Det beste nå i ettertid er å vite at puppene mine fremdeles er der når at jeg tar av BH'n! (Brukte kun gele-BH'er o.l. før.) Og jeg gliser hver gang jeg går forbi et speil! :D Hilsen Hanne.
Mel-anie Skrevet 11. november 2002 #26 Skrevet 11. november 2002 hei hanne. leste at du hadde hatt litt vondt i venstre bryst. det er nå 4 uker siden jeg selv fikk lagt inn implantat. er kjempefornøyd, men huden på det venstre brystet er utrolig følsomt. kan nesten ikke komme nær. har du noen erfaring på det området? hvor lang tid tok det før hevelsen gikk ned, og det normaliserte seg? er spent på hvor stor jeg kommer til å bli! hilsen fra maja.
Gjest Lisen Skrevet 11. november 2002 #27 Skrevet 11. november 2002 Hei igjenn Hanne, og takk for svar! Sov du under hele operasjonen??? Fikk du narkose? Eller fikk du så mye avslappende at du sovnet? Hvis det siste er tilfelle,så lover det godt, for jeg er fryktelig pysete. Det var også godt å høre at stingene forsvinner av seg selv. Men fikk du ikke babdasje? Jeg ser at noen av jentene skriver at de måtte gå med bandasje en ukes tid. Virker forlokkende å slippe. Da ser man jo resultatet mye fortere også. Kan godt forestille meg at du smiler hver gang du går forbi et speil. Jeg kommer vel til å bosette meg foran ett Gleder meg sååå til dette er overstått. Nå er det bare snakk om dager til konsultasjonen, og den gleder jeg meg til! Klem Lisen
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2002 #28 Skrevet 12. november 2002 Er ny her inne, og synes det er flott at alle deler sine erfaringer på en så fin og positiv måte. Jeg vurderer også å forstørre mine, men lurer litt på dette med forhold til kolleger etc. Forandringen synes jo - det er jo hele meningen. Man nevner vel inngrepet på forhånd til sine gode kollega-venner, men hva med de andre? Plutselig dukker man opp med en helt annen figur. Fikk dere "kommentarer" etterpå??? Hva er deres erfaringer med dette.
Gjest Lisen Skrevet 12. november 2002 #29 Skrevet 12. november 2002 Hei Jeg har ikke laget noen hemmlighet ut av dette jeg. De aller fleste vet om "puppeproblemet" mitt. Så jeg har også fortalt at jeg har tenkt å "kjøpe" meg noen! Tilogmed til mormora mi på 82! Har bare fått positive tilbakemeldinger. Jeg er en veldig utadvent person, men noen syns kansje dette blir litt vel. Hver og en må gjøre hva hun føler riktig, men jeg tror det forenkler en del situasjoner hvis man har fortalt det på forhånd. Uansett , lykke til Lisen
Gjest tiggergutt79 Skrevet 12. november 2002 #30 Skrevet 12. november 2002 Jeg har alltid brukt bh fra jeg var 10-11 år,måtte det.Har syntes alle med litt mindre pupper har vært heldig.De har kunnet hoppe og herje som de vil uten at allt har flyttet på seg.Etter mye tenking og et uheldig legebesøk,fikk jeg time hos en lege som endelig gjorde noe med det.Så nå er jeg hjemme ,med mye vondt for de skal endelig bli mindre!Tar ca 12 år.men da skal jeg kunne bruke 75 b,gleder meg.Har brukt 75 ca siden 7 kl så det blir vel bare litt mindre pupper.De fjernet 300ml fra ene og 270 ml fra andre.Så nå er det bare og vente håper det blir bra.Det føles lenge til men det går nok fort,håper det.
Blackie Skrevet 13. november 2002 #31 Skrevet 13. november 2002 Nå er det en uke siden operasjonen, og jeg er ganske frisk og rask. Litt vondt er det enda, men ikke verre enn at jeg måkte snø i 1 1/2 time i går. Sikkert ikke helt bra, men har dessverre ikke noe valg. Når det gjelder spørsmålet om hva man sier på jobben, så sa jeg det bare til ei jeg har et veldig godt forhold til. Jeg har hele tiden brukt push up BH så forandringen har ikke vært så veldig stor. Jeg la jo bare inn 230 ml. Jeg ser det jo godt men for de som ikke vet det, legger ikke så godt merke til det. Men jeg har jo brukt litt store gensere disse dagene på jobb.... Tenkte jeg skulle ta det litt gradvis. Jeg er ikke flau over dette, og har fortalt det til noen til nå i ettertid. Men føler at det er en veldig privat ting som ikke alle har noe med. Om noen skulle legge merke til det så er det nok veldig få som tør å spørre rett ut om du har gjort det! :oops:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå