Gå til innhold

brystforstørrelser igjen...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest blackie

Hei!

Har endelig tatt en avgjørelse om å gjøre noe med det største komplekset jeg har. Så den 5 november bærer det under kniven.

Jeg skal opereres på Christiania Park klinikk og lurer på om noen har erfaring derfra?

Jeg skal ha 200 gr proteser, og lurer vel egentlig på om det blir stort. Jeg vil bare få fylt opp det som mangler etter to barnefødsler.

Noen som har erfaring med den størrelsen?

:briller:

Blackie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

200 g er ikke stort. Det er tvert imot ganske lite. Sikker på du vil ha det? Jeg ville tatt såpass i at jeg ikke angret etterpå... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med blondii.

200 ml er ganske lite...I fölge kirurgen er det en

Jeg skal selv under kniven den 31 oktober, men på Colusseumklinikken på Sola. Min kirurg anbefalte meg mellom 350 og 450 ml, og det var störrelsen middels.... Jeg er ganske liten også, så det er ikke store proteser du har....

Pröv med ris i pose:

Ta 200 ml ris i en brödpose, sug ut luften og knyt igjen. Putt deretter posen opp i bhen, og vips så har du störrelsen... Egentlig blir den litt större da enn resultatet er etter operasjonen, så trekk litt i fra...

Spörr gjerne kirurgen om du kan få pröve forskjellige proteser på operasjonsdagen, og husk å ta med en bh i den störrelsen du önsker brystene....

Det skal jeg slik at jeg blir sikker på at resultatet blir slik jeg önsker...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lagt inn 350 tror jeg det var, og jeg syns DET var lite :o :o

Det kommer jo ann på hvordan du vil se ut etterpå og det. Er det bare for å ha de større, eller fordi du ikke har noe bryster i det hele tatt?

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blackie

Takk for alle svar.

Har alltid hatt ganske små bryster og trener mye fotball.

Hos legen prøvde jeg 200 g og 230 g, syntes jeg ble så stor med 230 g.

Jeg prøvde protesene inne i BH'n, og med genser utenpå. Jeg er ganske liten (1,65) og er redd det blir for mye med mer enn 200 g.

Er det lenge vondt etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

bare en ting: man kan ikke se på operasjondagen hvilken størrelse man har fått - det kan være ganske mye hevelse. Å ta med BH i den størrelsen du tror du har fått kan være bortkastet, kirurgen sa til meg at man ikke kan være sikker på størrelsen før etter 6 uker! :o Jeg fikk beskjed om å bruke sportsbh i den gamle størrelsen i den første tiden etter operasjonen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei!

Hvis du er ganske flat, ville jeg tatt litt mer enn 200ml.

Men det er opp til deg hvor naturlig du vil de skal være.

Jeg er ikke høyere enn 1,65 selv og har lagt inn 215 ml.

(gikk fra 70b-80c)

Noe mer ville ikke kirurgen legge inn, pga at hun(og jeg) var mest opptatt med at de skulle bli så naturlig som mulig.

Nå ser man ikke at det er silikon engang.(bortsett fra når jeg ligger på ryggen da)

Men ei venninne av meg derimot, skulle ha mest mulig pupp for pengene og la inn 340 ml.

Fra å være helt flat til 80c.. men det ble jo ikke spesielt pent da..

Ang. kjøp av sportsbh til operasjonen;

Er helt enig med blondiii, det er bare bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg reagerer litt på at flere av dere sier at dette er "for lite", bortkasta penger, "du burde kanskje ta større" etc. etc.

Hun har jo faktisk vært til kontroll, og prøvd ut forskjellige størrelser sammen med legen!! Hun har prøvd en størrelse større, og er redd den skal bli for stor.

Dersom man har hatt relativt små bryster hele livet, men mistet det lille en hadde under fødsler og amming, så kan det faktisk hende man bare vil tilbake til der man var, og ikke noe større en det.

Det er helt umulig å si for oss som ikke kjenner eller har sett vedkommende, hva som er for stort eller for lite for den det gjelder.

Jeg synes feks. en 80C på ei som er 165 høy høres stort ut! Men jeg kan jo ikke vite, for jeg har jo aldri sett deg!

Og til deg som lurer, det har vært mange fine tråder om dette før, som diskuteres smerter av forskjellige som har gjort det , hvor lenge de har hatt vondt og forskjellig.

Søk på silikon, så finner du sikkert tilbake noen av trådene.

Lykke til uansett. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline:

Ja, det høres kanskje stort ut, men jeg har hofter, rumpe og lår(er ikke overvektig) så det ser helt normalt ut.

Ikke for stort :)

Men venninna mi er tynn som en spiker(170 høy) og hm.. ja, jeg må innrømme at det ser litt voldsomt ut :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blackie

Hei igjen.

Har vært inne og tittet på størrelser på nettet, prøvd ut vann i poser osv. Det endte vel opp med at jeg øker til 230 ml (max). Det var den størrelsen legen anbefalte meg i utgangspunktet, men som vanlig prutet jeg...

Nå går jeg hele tiden og tenker på dette med størrelser. Jeg vil jo ikke at det skal være bortkastet heller.

Jaja, etter den 5 november får jeg se. Jeg har levd med disse hengepuppene så lenge nå at enhver forandring er til det bedre... bank i bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har hatt silikon i 2 mnd. nå, og er kjempefornøyd. Jeg er 1,67 høy og tynn. Bestemte meg under konsultasjonen for å legge inn 300 ml., men ombestemte meg heldigvis før operasjonen til å legge inn 325. Kirurgen sa at 25 ml. ikke utgjorde store forskjellen, og jeg visste at jeg kom til å angre hvis jeg syntes de ble for små etter å ha lagt inn 300. 325 var så høyt jeg selv følte at jeg kunne gå; det var aldri noe alternativ for meg å legge inn mer enn det. Jeg har i ettertid hatt tanker om at de er litt små, men vet at de sannsynligvis ville sett veldig "silikon" ut om jeg hadde lagt inn mer. Nå ser de helt naturlige ut, og jeg er glad jeg endelig har pupper! Umulig å si hvilken str. jeg er; noen av mine gamle A-cuper passer fremdeles, men jeg kan også bruke B og C. Det er jo så forskjell på BH-str.

Mitt råd til deg er å legge inn 230 ml., da kan du ihvertfall ikke angre senere på at du ikke tok mer! Og jeg lover deg - puppene ser mye større ut når du prøver protesen inni BH'n enn de faktisk blir med protesen innlagt!

Angående smerter - no problem! Det er absolutt verdt det; man tåler smertene når man gjør det frivillig, og vet at det er til det bedre! :D

Masse lykke til!

Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hanne.

Jeg har ikke kommet lengre enn til avgjørelsen om innlegg. Har ikke vert i kontakt med lege. Skal ringe Colosseum Klinikken en av dagene. Har du noen råd å gi før jeg ringer? Er 32 år gift, to barn, 1,67 høy og veier ca 51 kg. Med andre ord er jeg ganske tynn. jeg fyller ikke ut en 75A!

Lisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blackie

Heisan!

Takker for alle svar. Det blir 230 ml. Nå er det mindre enn en uke igjen, og jeg gruer meg litt.

Men det er kjempespennende og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg synes ikke at du skal bli presset av de på denne siden på hvilken størrelse du skal velge. Det er jo bare du som har sett hvordan det ser ut og står til din kropp.

Venninna mi tok 215ml for 2 uker siden. Jeg synes det er stort. ikke for stort, men naturlig stort. det kommer jo an på hvor stor du er fra før også da. det ser ut som en fyldig b-cup for meg. (hun var ikke stor fra før.)

jeg har tenkt til å ta silikon selv, og sparer som en gud nå! noen som har erfaring med oslo akutten? Jeg har testa ris i pose-greia, og funnet ut at 200ml er ganske stort syns jeg. hvertfall til min kropp. puppene mine fyller ikke ut en a cup nå en gang, så det ville sett veldig drastisk ut med kjempe store pupper.

GLEDER MEG SINNSYKT MASSE TIL Å FÅ PUPPER! januar/februar skal det skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blackie

Hei igjen.

Jeg var i utgangspunktet veldig i tvil om størrelser. Men i og med at legen min anbefalte 230, har jeg bestemt meg for det.

Poenget er jo å få fylt opp det som ble borte med ammingen, og jeg regner med at han har erfaringen til å se hva jeg trenger. Jeg understreket at jeg ikke ville ha store bryster, men normale til kroppen min.

Lykke til med sparingen. Jeg er dårlig på sånt så kredittkort er tingen nå. Ellers ville jeg aldri fått gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Lisen!

Du lurte på om jeg hadde noen råd å gi før du ringer Colosseumklinikken. Vel, det meste går av seg selv; bare ring og bestill time til konsultasjon, og så får du ta det derfra. Ett godt råd har jeg imidlertid: skriv ned alt du lurer på på forhånd, og ta det med deg til konsultasjonen. Selv hadde jeg rundt 20 spørsmål, og fikk svar på alle. Det dukket opp flere spørsmål i ettertid, men de fikk jeg svar på før operasjonen. Mener jeg leste et sted at du venter til neste år med operasjonen? Jeg var veldig heldig og fikk time til operasjon bare 2 uker senere. (Orket ikke vente lenger når jeg først hadde bestemt meg!)

Husk også, under konsultasjonen, at hvis du prøver protesene inni BH'n, vil puppene virke mye større enn de faktisk blir etter operasjonen. Så gå så høyt i str. du selv synes du kan. Jeg gjorde det (325 ml.), og er langt fra noen Pamela, men veldig fornøyd.

Jeg var selv på Colosseumklinikken, og de er veldig dyktige der, så du kan bare glede deg! Jeg er 33 år, like høy som deg og veier 5 kg. mer. Fylte heller ikke ut en A-cup før operasjonen. Ser på før- og etter-bilder nå og bare ler. :ler: Er så glad for at jeg har gjort dette.

Ønsker deg lykke til med konsultasjonen, og selvfølgelig med operasjonen, når den tid kommer! :D

Hilsen Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne!

Tusen takk for svar. Jeg skal følge rådet ditt, og skrive ned spørsmålene mine, og ta de med. Har konsultasjon i slutten av måneden. Er kjempespent! Kunne godt tenke meg å få det gjort så fort som mulig, men lommeboka er ikke enig. Desverre!

Hvordan er formen din nå? Kom du deg fort etter inngrepet? Hvordan blir nettene? Har forstått at man nesten må sitte i senga pga smerter. Og hva med dusjing? Har allerede gått i annskaffelse av sports bh med glidlås foran.( Var på undertøysparty, og kunne ikke dy meg) Det er kansje å foregripe begivenhetene, men de oppfordrer jo til å bruke disse. Tenkte det var lurt med glidlås, da man ikke skal løfte armene den første tiden.

En ting til: prøver man protesene i den bhen man har på når man kommer til konsultasjon.

Det var mange spørsmål det her, men så er det jo noe man bare gjør en gang. (Forhåpentligvis) Veldig fint å kunne høre med noen som har vært igjennom dette.

Klem Lisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

Fikk operert inn silikon for 3 uker siden.

er ikke store jenta. veier ca. 50 kg og er 164 cm høy.

da jeg var til konsultasjon før operasjonen, ble legen og jeg enig om en størrelse på protesene på 280- 300 ml. eksakt str er vanskelig å forutse før operasjonen, og resultatet ble 260 ml. :)

er kjempefornøyd selv om jeg regner med at de vil ennå bli litt mindre.

fra å lete etter en bh som i det hele tatt passet, til nå å bruke c- cup er jo bare fantastisk. ( fornøyd med b- cup også, hvis det blir det endelige resultatet) :D

hilsen maja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...