AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Har truffet en mann som ikke vil være kjæreste med meg. Han vil gjøre koselige ting med meg og overnatte, ha sex og kos, og hyggekvelder. Jeg er blitt forelsket. Han vet det. Han sier han er blitt glad i meg, men vil ikke være kjæreste. Jeg har mange ganger tenkt at jeg må avslutte dette for å beskytte meg selv. Det er så vondt når han ikke er her. Men jeg klarer ikke å motstå ham når han er med meg. Siden han vet at jeg er forelsket, burde han da latt meg være? Anonymkode: 8154a...884
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Slutt å gi andre ansvaret for din egen oppførsel. Anonymkode: 5e2e6...fe5 15 5
*Mocca* Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Han burde latt seg være ja, og man bør samtidig droppe å treffe de man var følelser for når de helt klart ikke vil ha noe mer enn fuckfriend relasjon... Det skader begge i det lang løp. 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å gi andre ansvaret for din egen oppførsel. Anonymkode: 5e2e6...fe5 Ja, det har du rett i. *Mocca* skrev (2 minutter siden): Han burde latt seg være ja, og man bør samtidig droppe å treffe de man var følelser for når de helt klart ikke vil ha noe mer enn fuckfriend relasjon... Det skader begge i det lang løp. Hvordan kan det skade ham? Anonymkode: 8154a...884 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 Ja, jeg synes jo det, men det er ikke alltid slik det fungerer, dessverre. Har vært i din situasjon og klarte ikke å avslutte, var for hektet. Det ble en grusom situasjon for meg til slutt og det endte med at HAN avsluttet (eller mistet interessen og fadet meg ut). Jeg er glad for det nå, men jeg "hang" der så lenge han ville ha meg på sine premisser, og vi snakker flere år. Ikke en bra situasjon, så hvis du klarer å avslutte så vil jeg absolutt anbefale deg det. Jeg har vært i motsatt situasjon også, da var det en mann som var interessert, men jeg hadde ikke kjærestefølelser for han. Det var ikke jeg som tok initiativ til å møtes, men han gjorde det mye, og jeg bare lot det skje. Har dårlig samvittighet for dette i dag, fordi jeg visste veldig godt at han var forelsket og ville bli sammen. Jeg tenkte vel som sagt at så lenge jeg har vært ærlig om mine følelser og hensikter, så var det opp til han å avslutte, for han var jo et voksent menneske. Men jeg vet at det ikke alltid er så enkelt, for man bevarer håpet så lenge man får tilgang på personen, og sex knytter som regel endel bånd. Uansett hva du velger å gjøre så ønsker jeg deg lykke til og håper ikke dette blir altfor vondt for deg. En ting kan jeg love deg: det er mye hyggeligere å være forelsket i en mann som faktisk vil ha hele deg! ❤️ Anonymkode: 06fec...ecc 2
*Mocca* Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det har du rett i. Hvordan kan det skade ham? Anonymkode: 8154a...884 Over tid å utnytte noen man vet har følelser for seg.... De fleste vet man da bør avslutte, men noen fortsetter fordi det betyr mye oppmerksomhet fra den forelskede. Å fortsette å bruke noen skader deg over tid, man blir fort mer kynisk, ganske avhengig av oppmerksomheten osv.....når det funker fortsetter man. Hvorfor gå inn i et forhold når du kan slippe å ha følelser for noen, og forpliktelser....når du kan få alt fra enn forelsket person likevel. Hvordan du oppfører seg og behandler andre mennesker påvirker hvem du er over tid, og du bygger ikke et godt menneske ved å utnytte andres følelser. Dermed skader man seg selv, og eventuelle fremtidige relasjoner hvis man er kynisk nok over tid.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg synes jo det, men det er ikke alltid slik det fungerer, dessverre. Har vært i din situasjon og klarte ikke å avslutte, var for hektet. Det ble en grusom situasjon for meg til slutt og det endte med at HAN avsluttet (eller mistet interessen og fadet meg ut). Jeg er glad for det nå, men jeg "hang" der så lenge han ville ha meg på sine premisser, og vi snakker flere år. Ikke en bra situasjon, så hvis du klarer å avslutte så vil jeg absolutt anbefale deg det. Jeg har vært i motsatt situasjon også, da var det en mann som var interessert, men jeg hadde ikke kjærestefølelser for han. Det var ikke jeg som tok initiativ til å møtes, men han gjorde det mye, og jeg bare lot det skje. Har dårlig samvittighet for dette i dag, fordi jeg visste veldig godt at han var forelsket og ville bli sammen. Jeg tenkte vel som sagt at så lenge jeg har vært ærlig om mine følelser og hensikter, så var det opp til han å avslutte, for han var jo et voksent menneske. Men jeg vet at det ikke alltid er så enkelt, for man bevarer håpet så lenge man får tilgang på personen, og sex knytter som regel endel bånd. Uansett hva du velger å gjøre så ønsker jeg deg lykke til og håper ikke dette blir altfor vondt for deg. En ting kan jeg love deg: det er mye hyggeligere å være forelsket i en mann som faktisk vil ha hele deg! ❤️ Anonymkode: 06fec...ecc Tusen takk ❤️ Det gjorde godt å høre. Jeg har nå bestemt meg for å avslutte det. Jeg tenker at jeg venter med å si det til neste gang han tar initiativ. For i vår relasjon er det han som like mye tar initiativ. Bare at han tar initiativ til å være med meg, kos og sex når han har lyst. Mange ganger er han helt vekke, og jeg vet ingenting. Jeg tar også initiativ. Han sier somoftest ja til meg, men han lar samtalen ofte dø ut. Og da trekker jeg meg også. Så er han der igjen om noen dager eller 1 uke. Og jeg står klar, uff Anonymkode: 8154a...884
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 *Mocca* skrev (5 minutter siden): Over tid å utnytte noen man vet har følelser for seg.... De fleste vet man da bør avslutte, men noen fortsetter fordi det betyr mye oppmerksomhet fra den forelskede. Å fortsette å bruke noen skader deg over tid, man blir fort mer kynisk, ganske avhengig av oppmerksomheten osv.....når det funker fortsetter man. Hm *Mocca* skrev (5 minutter siden): Hvorfor gå inn i et forhold når du kan slippe å ha følelser for noen, og forpliktelser....når du kan få alt fra enn forelsket person likevel. Fordi det er deilig følelse å være forelsket. Deilig å være den som elsker. Noen ganger tenker jeg at jeg er heldig som er den som elsker. Jeg tror at noen ikke er i stand til å elske, da deres traumer og opplevelser har skjøvet det vekk, at man er blitt redd for å elske. *Mocca* skrev (5 minutter siden): Hvordan du oppfører seg og behandler andre mennesker påvirker hvem du er over tid, og du bygger ikke et godt menneske ved å utnytte andres følelser. Dermed skader man seg selv, og eventuelle fremtidige relasjoner hvis man er kynisk nok over tid. Ja, det er en god følelse å bygge et annet menneske opp. Men det gjør vel jeg til ham, jeg som er forelsket og viser mye støtte og omsorg. Er det ikke bare meg det går utover? Igjen tenker jeg på at det beste for ham er at jeg venter med å avslutte det til han tr initiativ igjen. At det er irriterende eller dumt for ham at jeg kontakter ham bare for å si at jeg har funnet ut at det beste for meg er at vi avslutter forholdet vårt. Anonymkode: 8154a...884
*Mocca* Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hm Fordi det er deilig følelse å være forelsket. Deilig å være den som elsker. Noen ganger tenker jeg at jeg er heldig som er den som elsker. Jeg tror at noen ikke er i stand til å elske, da deres traumer og opplevelser har skjøvet det vekk, at man er blitt redd for å elske. Ja, det er en god følelse å bygge et annet menneske opp. Men det gjør vel jeg til ham, jeg som er forelsket og viser mye støtte og omsorg. Er det ikke bare meg det går utover? Igjen tenker jeg på at det beste for ham er at jeg venter med å avslutte det til han tr initiativ igjen. At det er irriterende eller dumt for ham at jeg kontakter ham bare for å si at jeg har funnet ut at det beste for meg er at vi avslutter forholdet vårt. Anonymkode: 8154a...884 Ja, det å elske noen er en god følelse. Men mener du virkelig du er den heldige, som elsket enn mann som ikke elsker deg og absolutt ikke vil ha et forhold med deg? Han er jo den heldige som får alt uten å måtte ha noen følelser. Du tolker det til å bygge opp menneske, jeg mente det stikk motsatte. Man bryter heller ned mennesker, ved å bruke de som er forelsket i deg uten å ville noe mer. Å fortsette relasjon med noen man er i forelsket i, skader deg også over tid. Ved å la seg såre med å gi kjærlighet men ikke få det tilbake. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 Ja, men det viktigste her er at du lærer deg å grensesette og beskytte deg mot mennesker som ønsker utnytte deg. Så lenge du ikke sier nei, er det ikke særlig synd på deg. Anonymkode: 21af8...70e 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har truffet en mann som ikke vil være kjæreste med meg. Han vil gjøre koselige ting med meg og overnatte, ha sex og kos, og hyggekvelder. Jeg er blitt forelsket. Han vet det. Han sier han er blitt glad i meg, men vil ikke være kjæreste. Jeg har mange ganger tenkt at jeg må avslutte dette for å beskytte meg selv. Det er så vondt når han ikke er her. Men jeg klarer ikke å motstå ham når han er med meg. Siden han vet at jeg er forelsket, burde han da latt meg være? Anonymkode: 8154a...884 Gir du virkelig han ansvar for hva du føler og hva du ønsker? - kvinner, har en egen gunst for å legge ansvar og skyld på menn.. Helt fantastisk. TS, han har fortalt deg hva han ønsker ut av relasjonen med deg. Du må gjøre dine egne valg. Anonymkode: 334f0...a9f 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, men det viktigste her er at du lærer deg å grensesette og beskytte deg mot mennesker som ønsker utnytte deg. Så lenge du ikke sier nei, er det ikke særlig synd på deg. Anonymkode: 21af8...70e Det er da ingen som utnytter noen her. Han er ærlig om hva han ønsker i denne relasjonen. Makan - for noe tull. Anonymkode: 334f0...a9f 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 *Mocca* skrev (11 minutter siden): Ja, det å elske noen er en god følelse. Men mener du virkelig du er den heldige, som elsket enn mann som ikke elsker deg og absolutt ikke vil ha et forhold med deg? Nei, i det store og det hele, mener jeg ikke det. Men noen ganger har jeg tenkt det. F.eks når vi er sammen opplever jeg lykke, sommerfugler og brus i magen av forelskelse og godhet. Det gjør jo ikke han. Men så opplever jeg mye større sorg når han er vekke. Men samtidig tror jeg han bærer på en annen type sorg som er vond for ham. *Mocca* skrev (11 minutter siden): Han er jo den heldige som får alt uten å måtte ha noen følelser. Vet ikke om det er så heldig? Er man heldig å ikke ha følelser? Når man da får, men har ikke følelser, man evner ikke å glede seg eller være takknemlig for det man får. Er man da heldig? Jeg vet om en som har mye godt i sitt liv.Men hun gleder seg ikke over det. Hun bare er trist. Noen sier hun er heldig som har så mye i livet sitt. Jeg synes synd på henne. For hun gleder seg ikke over det. Heller være fattig og kjenne på kjærligheten rundt seg, enn å være rik og ikke glede seg eller oppleve kjærlighet. *Mocca* skrev (11 minutter siden): Du tolker det til å bygge opp menneske, jeg mente det stikk motsatte. Man bryter heller ned mennesker, ved å bruke de som er forelsket i deg uten å ville noe mer. Ja, jeg mente og at jeg bygger ham opp. Han bryter meg ned i lengden, men akkurat når han er med meg føler jeg lykke. *Mocca* skrev (11 minutter siden): Å fortsette relasjon med noen man er i forelsket i, skader deg også over tid. Ved å la seg såre med å gi kjærlighet men ikke få det tilbake. Ja, derfor vil jeg avslutte det nå. Anonymkode: 8154a...884
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gir du virkelig han ansvar for hva du føler og hva du ønsker? Nei, egentlig ikke i det hele tatt. Men en trøst for meg er å vite at han ikke er så snill. For da er det lettere for meg å avslutte det. Men jeg er helt enig med deg at det er jeg som er ansvarlig for mine handlinger AnonymBruker skrev (5 minutter siden): - kvinner, har en egen gunst for å legge ansvar og skyld på menn.. Helt fantastisk. TS, han har fortalt deg hva han ønsker ut av relasjonen med deg. Du må gjøre dine egne valg. Anonymkode: 334f0...a9f Jeg håper ikke kvinner generelt har den gunsten, som du sier. Jeg mener det absolutt ikke. Anonymkode: 8154a...884 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tusen takk ❤️ Det gjorde godt å høre. Jeg har nå bestemt meg for å avslutte det. Jeg tenker at jeg venter med å si det til neste gang han tar initiativ. For i vår relasjon er det han som like mye tar initiativ. Bare at han tar initiativ til å være med meg, kos og sex når han har lyst. Mange ganger er han helt vekke, og jeg vet ingenting. Jeg tar også initiativ. Han sier somoftest ja til meg, men han lar samtalen ofte dø ut. Og da trekker jeg meg også. Så er han der igjen om noen dager eller 1 uke. Og jeg står klar, uff Anonymkode: 8154a...884 Klassisk hekt-oppførsel ja. Anonymkode: 5e2e6...fe5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Tusen takk ❤️ Det gjorde godt å høre. Jeg har nå bestemt meg for å avslutte det. Jeg tenker at jeg venter med å si det til neste gang han tar initiativ. For i vår relasjon er det han som like mye tar initiativ. Bare at han tar initiativ til å være med meg, kos og sex når han har lyst. Mange ganger er han helt vekke, og jeg vet ingenting. Jeg tar også initiativ. Han sier somoftest ja til meg, men han lar samtalen ofte dø ut. Og da trekker jeg meg også. Så er han der igjen om noen dager eller 1 uke. Og jeg står klar, uff Anonymkode: 8154a...884 Huff avslutt for din egen psykes del. Slike menn som ikke respekterer at du har følelser og er i en sårbar situasjon er kyniske egoister. Du fortjener bedre enn å bli behandlet slik. Har opplevd det selv det er grusomt. Lykke til masse❤️ Anonymkode: 9c96c...599 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er da ingen som utnytter noen her. Han er ærlig om hva han ønsker i denne relasjonen. Makan - for noe tull. Anonymkode: 334f0...a9f Ja, han er ærlig. Men så utrolig vondt det gjør når han ikke vil være kjæreste, men bare ha meg av og til. Men du har rett. Jeg tenker og det. Anonymkode: 8154a...884
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har truffet en mann som ikke vil være kjæreste med meg. Han vil gjøre koselige ting med meg og overnatte, ha sex og kos, og hyggekvelder. Jeg er blitt forelsket. Han vet det. Han sier han er blitt glad i meg, men vil ikke være kjæreste. Jeg har mange ganger tenkt at jeg må avslutte dette for å beskytte meg selv. Det er så vondt når han ikke er her. Men jeg klarer ikke å motstå ham når han er med meg. Siden han vet at jeg er forelsket, burde han da latt meg være? Anonymkode: 8154a...884 Nei. Dine følelser og dine handlinger er både ditt valg og ditt ansvar. Om noen forsøker å ta valget fra deg? Da tråkker de på din egenverdi, pg du må si fra hlyt og tydelig at det ikke er noe du finner deg i. Det er aldri ok å ta noens valg for dem. Særlig om valget kan være destruktivt. Fordi destruktive handlinger er en viktig del av frihet. Anonymkode: df6b3...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Huff avslutt for din egen psykes del. Slike menn som ikke respekterer at du har følelser og er i en sårbar situasjon er kyniske egoister. Du fortjener bedre enn å bli behandlet slik. Har opplevd det selv det er grusomt. Lykke til masse❤️ Anonymkode: 9c96c...599 Takk Men jeg tenker han respekterer meg. Han vet ikke at jeg er i en sårbar situasjon. Det er jo han også, bare i en annen situasjon. Jeg har verken bedt ham om noe eller klandret ham for noe. Anonymkode: 8154a...884
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Dine følelser og dine handlinger er både ditt valg og ditt ansvar. Ja, absolutt. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om noen forsøker å ta valget fra deg? Da tråkker de på din egenverdi, pg du må si fra hlyt og tydelig at det ikke er noe du finner deg i. Ja, og det har jeg jo ikke gjort. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er aldri ok å ta noens valg for dem. Særlig om valget kan være destruktivt. Fordi destruktive handlinger er en viktig del av frihet. Anonymkode: df6b3...bfc Sant Anonymkode: 8154a...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå