Gå til innhold

Jentami

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva menes egentlig med ordet jentami? Og hvor tidlig kan man si det?

Anonymkode: bb7b9...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontekst har vel mye å si her?

Det er koselig nå samboeren kaller meg jenta si. Mens noen bruker det som hersketeknikk😅 Om en du dater sier eller skriver det, kan det bety alt mellom veldig lite og veldig mye. Kommer helt an på typen person. Noen slenger ut «jenta mi» for ingenting, andre mener det virkelig når de sier det. 

Hvis du ikke har blitt mer kjent med personen ennå enn at du ikke vet om han

1) er typen som lirer sånne kosenavn av seg i hytt og pine, eller om han er

2) en mer sjenert person som sjeldent sier sånn, ville jeg gått for det første😅

Anonymkode: 7a065...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et ord, men to. "Jenta mi". Og det kan brukes i mange kontekster, både kjærlig og som hersketeknikk. Så det er fullstendig situasjonsbetinget. Men i type kjærlighetsrelasjon så hentyder det til at noen ser på deg som "sin". Som sin kjæreste. men kan også brukes av venner, som  sin venninne. Hvis en kollega eller sjef bruker det derimot....

Anonymkode: b8f5a...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke et ord, men to. "Jenta mi". 

Anonymkode: b8f5a...835

Takk.. det plaget meg at ingen hadde sagt det alt! :)

Anonymkode: bfa3c...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å be*nytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende admin en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...