Gjest Ramona1970 Skrevet 8. september 2022 #1 Del Skrevet 8. september 2022 Det er så mye podcaster om denne saken der ute at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg prøvde meg på Truth and Justice med Bob Ruff, men det er så mange episoder, og så vanskelig å finne frem til dem i podcasten at det blir for omstendelig å høre på. Ønsker heller ikke noe som er altfor overfladisk. Er det noen som har en god en å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedRobbin Skrevet 10. september 2022 #2 Del Skrevet 10. september 2022 True crime garage har hatt et par, også en med Damien Echols👍🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 10. september 2022 #3 Del Skrevet 10. september 2022 RedRobbin skrev (55 minutter siden): True crime garage har hatt et par, også en med Damien Echols👍🏼 Takk! De episodene skal jeg lete opp. Jeg fant også ut av Truth and Justice podcasten, fikk en god oversikt her: https://wondery.com/shows/truth-and-justice-with-bob-ruff/season/5/?epPage=8 Kjenner du til saken eller har noen mening om den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedRobbin Skrevet 10. september 2022 #4 Del Skrevet 10. september 2022 (endret) Ramona1970 skrev (23 minutter siden): Takk! De episodene skal jeg lete opp. Jeg fant også ut av Truth and Justice podcasten, fikk en god oversikt her: https://wondery.com/shows/truth-and-justice-with-bob-ruff/season/5/?epPage=8 Kjenner du til saken eller har noen mening om den? Ja kjenner saken godt. Har sett og hørt det jeg har kommet over. Real Crime Profile har også lagd flere episoder, om du orker å høre på Jim Clemente 😂 De går mer i dybden. Om du ikke har sett Paradise lost, bør du se de også. Ligger på HBO. Endret 10. september 2022 av RedRobbin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 10. september 2022 #5 Del Skrevet 10. september 2022 RedRobbin skrev (32 minutter siden): Ja kjenner saken godt. Har sett og hørt det jeg har kommet over. Real Crime Profile har også lagd flere episoder, om du orker å høre på Jim Clemente 😂 De går mer i dybden. Om du ikke har sett Paradise lost, bør du se de også. Ligger på HBO. Jeg har hørt på Clemente før, og han kan være slitsom ja Jeg hørte på noen episoder på podcastene hans om Michael Jackson, og også intervjuer med han om saken. Han var profilerer for FBI i Arvizo-saken og skulle egentlig vitne., men fikk utrolig nok kreft akkurat da og gikk gjennom behandling så han kunne ikke. Clemente er også med i den podcasten jeg hører på nå faktisk. Ja har planer om å se på Paradise Lost. Min umiddelbare følelse er at de alle tre er uskyldige, men har ikke fått med meg stort om saken enda, så er åpen for alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 10. september 2022 #6 Del Skrevet 10. september 2022 Så mange av podcastene er elendige når det kommer til denne saken, men Jim Clemente og Laura Richards har sett på saken i sin podcast: real crime profile, faktisk den eneste podcasten jeg har hørt som tar for seg noen av realitetene i saken og som ikke er preget av "småby tenkning" religion eller utseendet til de tre som sonet for dette. Så klart disse mordene ikke er begått av tre kids. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedRobbin Skrevet 11. september 2022 #7 Del Skrevet 11. september 2022 Tror aldri det vil komme noen løsning på dette. Det har gått for lang tid, og detaljer er borte. Men det er jo noe veldig rart med Terry Hobbs og han Jacoby. Hørte et intervju med Jacoby, og han virker jo ærlig nok, men det er noe der. Nå ble vel begges dna funnet på åstedet? Tror denne saken bare forblir uløst, om ikke noen tilstår på dødsleiet eller noe. Spørs vel også hvor mye familiene fortsetter å presse på. En av de som offentlig snakket mest om dette, faren til Christopher Byers, er død. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjonym Skrevet 11. september 2022 #8 Del Skrevet 11. september 2022 Necronomipod hadde noen episoder om de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 21. november 2022 #9 Del Skrevet 21. november 2022 Ramona1970 skrev (På 8.9.2022 den 13.11): Det er så mye podcaster om denne saken der ute at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg prøvde meg på Truth and Justice med Bob Ruff, men det er så mange episoder, og så vanskelig å finne frem til dem i podcasten at det blir for omstendelig å høre på. Ønsker heller ikke noe som er altfor overfladisk. Er det noen som har en god en å anbefale? Det finnes desverre få objektive/balanserte podcaster om dette temaet. Tidligere WM-Journalist Gary meece er nok blant de som vet mest om denne saken, og en av de virkelig få som virkelig går inn i hele indisiebildet mot guttene. Han har dog ikke akkurat et profesjonelt opplegg der han sitter å prater ofte litt for nær mikken uten å snu seg bort når han hoster, ikke redigerer han heller. Dette blir kanskje også litt i overkant i dybden, da han har vell over 200 episoder ute. Bob Ruff er jo ekstremt useriøs da han bla. started sin etterforskning med å si at guttene var utelukket som gjerningsmenn pga. alibi. Et av hovedproblemene til guttene har jo alltid vært at det hverken kan bekreftes eller sannsynnligjøres at de har vært noe spesifikt sted i nærheten av drapstidspunktet. Kviteringer og biletter som stammer fra andre datoer ble forsøkt (misskelley), Telefonsamtaler(fast telefon) som viste seg å starte 21:30 på kvelden ble forsøkt(echols-noe han fortsatt lener seg på). Baldwin lener seg forsatt på "en asiatisk gutt sto i kø å så meg spille videospill på automatene på wallmart" Men den asiatiske gutten(Don Nam) avkreftet alerede i 1993 at dette var samme uke som drapene skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 21. november 2022 #10 Del Skrevet 21. november 2022 RedRobbin skrev (På 10.9.2022 den 21.17): Ja kjenner saken godt. Har sett og hørt det jeg har kommet over. Real Crime Profile har også lagd flere episoder, om du orker å høre på Jim Clemente 😂 De går mer i dybden. Hvordan kan man gå i dybden uten å i det hele tatt nevne indisier mot guttene? Gikk gjennom alle episodene i 2021. Vurderer det som et overaskende svakt forsøk det der. Allerede i løpet av de første 5 sek av 1.episode hører man to faktafeil. Ikke veldig vesentlige faktafeil(detaljer om hvordan de ble bundet og offrenes speider aktiviteter), men det er uansett ikke bra å et tidlig varsku om at de ikke er veldig opptatt av at det publikum hører stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedRobbin Skrevet 21. november 2022 #11 Del Skrevet 21. november 2022 Chomsky89 skrev (4 timer siden): Hvordan kan man gå i dybden uten å i det hele tatt nevne indisier mot guttene? Gikk gjennom alle episodene i 2021. Vurderer det som et overaskende svakt forsøk det der. Allerede i løpet av de første 5 sek av 1.episode hører man to faktafeil. Ikke veldig vesentlige faktafeil(detaljer om hvordan de ble bundet og offrenes speider aktiviteter), men det er uansett ikke bra å et tidlig varsku om at de ikke er veldig opptatt av at det publikum hører stemmer. Nå mente jeg vel «i dybden» som i at de går igjennom avhørene, intervjuer og noe av bevisene. Clemente er en profiler, Richards er adferdsanalytiker så de tar selvsagt for seg slike ting. Det er flere podcaster som tar opp indisier, som feks alibi og skolissene. Dette er podcaster jeg har hørt for flere år siden, så husker desverre ikke alle ved navn nå. Var du som siterte meg mtp RCP, og som jeg skrev, jeg sliter litt med Clemente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå