norw Skrevet 9. september 2022 #21 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du må nesten akseptere at vi er flere som synes folk i trettiårene bør være ferdige med ukentlig festing - om de er single eller ei. Anonymkode: b961c...5ab Helt i orden for meg, det er bare det at det fremstår som trangsynt, dømmende, generaliserende. Kompisen er 44 og det er gjerne ham og evt et par andre jeg er ute med. Trenger ikke å legge inn årene bare fordi man har passert 30. Virker som at mange blir ganske gubbete, eller tanter, relativt tidlig. Vi er med folk i 20-åra og glir godt inn der også, som er en bra egenskap.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #22 Skrevet 10. september 2022 norw skrev (8 timer siden): Helt i orden for meg, det er bare det at det fremstår som trangsynt, dømmende, generaliserende. Kompisen er 44 og det er gjerne ham og evt et par andre jeg er ute med. Trenger ikke å legge inn årene bare fordi man har passert 30. Virker som at mange blir ganske gubbete, eller tanter, relativt tidlig. Vi er med folk i 20-åra og glir godt inn der også, som er en bra egenskap. Du må jo respektere at andre ikke syns noe om det uten at du gir de nedsettende karakteristikker. Jeg hadde ikke skrytt av at du såkalt glir godt inn med folk i 20 årene når du selv nærmer deg 40. Anonymkode: f4420...c4b 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #23 Skrevet 10. september 2022 Jr.Garcon skrev (11 timer siden): Hvordan klarer du å være kritisk til hvem du dater hvis du kun baserer valget på overfladiske ting - utdannelse,jobb og utseende? Det er jo ting som sier svært lite om hvem personen er og ikke minst hvor bra/dårlig den aktuelle personen er som en partner. Enig i det hvis man kommer med en liste av spørsmål så det blir verdens mest unaturlige feeling, men så er det også en del folk som blir fornærmet av absolutt alt. For min del er det i alle fall 100% unaturlig å skulle innlede noe seriøst med en dame som er tilbakeholden på en haug av informasjon som sier noe om hvem hun er. Det er også - spør du meg - verdens ærligste sak at man prater og mannen/dama finner ut at nei, det her var ikke rett person for meg. Om det er p.g.a. at den ene parten gamer for mye, er for glad i å reise, eller med 10 "seriøse" samboerforhold bak seg legger lista ulikt en selv for hvem man blir sammen med. Det handler ikke om at det er noe objektivt feil med å game, elske å reise, eller ha mange samboerforhold, det handler om at det subjektivt ikke er en match med den andre. Det syns jeg er sært at en del voksne folk har så store problemer med å forstå. Jeg velger overhodet ikke en partner i blinde - kun interessert i damer med like holdninger og verdier som meg selv. Da er du kanskje et annet sted i livet enn meg også. Jeg dater mer for datingas skyld og å bli kjent med folk, men kanskje ikke så fokusert på å finne den rette. Så da synes jeg det å være hyggelig trumfer det meste. Jeg ville nok uansett ikke gått på en andredate med en fyr som satt å grilla meg. Synes det er frekt og jeg er helt uinteressert i det, for det virker sykt kontrollerende! Anonymkode: 8b140...2ce
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #24 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er du kanskje et annet sted i livet enn meg også. Jeg dater mer for datingas skyld og å bli kjent med folk, men kanskje ikke så fokusert på å finne den rette. Så da synes jeg det å være hyggelig trumfer det meste. Jeg ville nok uansett ikke gått på en andredate med en fyr som satt å grilla meg. Synes det er frekt og jeg er helt uinteressert i det, for det virker sykt kontrollerende! Anonymkode: 8b140...2ce Plus at jeg mener at hvordan du snakker til folk viser mye av verdiene dine. Det er ikke alt man trenger å spørre om rett ut, man kan bli kjent på måten man oppfører seg, rett og slett! Anonymkode: 8b140...2ce
Helene1982 Skrevet 10. september 2022 #25 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må jo respektere at andre ikke syns noe om det uten at du gir de nedsettende karakteristikker. Jeg hadde ikke skrytt av at du såkalt glir godt inn med folk i 20 årene når du selv nærmer deg 40. Anonymkode: f4420...c4b Vel vel vel … Jeg vil ikke kalle det nedsettende å mene at man er generaliserende om man møter på en bande som sier: "Du må nesten akseptere at vi er flere som synes folk i trettiårene bør være ferdige med ukentlig festing" Du mener at jeg som er en voksen person på 41 år, skal bry meg om at "det er flere som synes…" wow. Jeg er i 40-årene og har venner i 60- og 20-årene da jeg liker mennesker og er ferdig med "vi er flere som synes". jeg fester nok ikke på samme måte som jeg gjorde da jeg var 19, men av og til snakker jeg og av og til danser jeg. Du gjør din greie og jeg gjør min? 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #26 Skrevet 10. september 2022 Jeg synes det er helt naturlig å spørre om hvor lenge man har vært singel og om man har vært i samboerskap osv - men det er ikke er tema jeg vil grave i! Jeg vil ikke vite masse om en eks.. Men om fyren har feks aldri vært i et seriøst forhold osv så er det jo greit å vite. Jeg føler dette temaet er naturlig å ta opp enten på første eller andre date, eller når det føles naturlig. Anonymkode: 53c30...9a0 1
norw Skrevet 10. september 2022 #27 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du må jo respektere at andre ikke syns noe om det uten at du gir de nedsettende karakteristikker. Jeg hadde ikke skrytt av at du såkalt glir godt inn med folk i 20 årene når du selv nærmer deg 40. Anonymkode: f4420...c4b Men jeg er jo inne på noe. Dere synser om noe dere vet lite om, så karakteristikkene stemmer nok bra. Å gli godt inn med folk i 20-årene, og de som er 50+, er utvilsomt en positiv egenskap.
Jr.Garcon Skrevet 10. september 2022 #28 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da er du kanskje et annet sted i livet enn meg også. Jeg dater mer for datingas skyld og å bli kjent med folk, men kanskje ikke så fokusert på å finne den rette. Så da synes jeg det å være hyggelig trumfer det meste. Jeg ville nok uansett ikke gått på en andredate med en fyr som satt å grilla meg. Synes det er frekt og jeg er helt uinteressert i det, for det virker sykt kontrollerende! Anonymkode: 8b140...2ce Nå finnes det en mellomting mellom grilling og det å velge en partner etter strutse-medtoden. Neinei, er du ikke interessert i å finne den rette så skjønner jeg jo at du driter i det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå