AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 En ting jeg syns er interessant er å vite hvordan tidligere forhold for daten har vært, hvor lenge siden det ble brudd og årsaken til brudd. Det kan si meg mye om han er klar for noe nytt eller bruker meg som rebound, om man kan forvente konflikter om man lever tett på han, om han er flink på å kommunisere åpent og div røde eller grønne flagg. Er det vanlig å spørre om sånt på date 1 eller 2? Har dere tips til andre nyttige ting man kan spørre om og snakke om på date for å tidlig kartlegge røde eller grønne flagg? Voksendating over en middag eller spasertur for å bli ordentlig kjent, ikke møtes for en drink å bare snakke tull dating. Anonymkode: da18a...c9f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Nå er jeg i 40 årene. Og synes det er greit å spørre om tidligere forhold. Har jo møtt menn på min alder, som aldri har vært i forhold, bare datet veldig mange. Eller han som gikk ut av 20 år langt forhold for bare 2 mnd siden. Ellers de som har barn, og hvor godt forhold de har til barna sine. Møtt noen menn som nesten ikke har forhold til barna, eller ikke har det. Det er totalt uaktuelt. Var en hvor barnet bodde i fosterhjem og, men det var bare mor sin skyld. Da løp jeg. Og de på min alder som fester hver eneste helg, er og uaktuelt. Anonymkode: 6af40...6c3 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Jeg er i 40-årene og spør gjerne hvor lenge de har vært single før jeg i det heletatt vurderer å møte de jeg. Og om jeg ikke har spurt om det så er det helt naturlig å spørre på første date. Hvorfor ikke? Det har mye å si ja. Og ja, sjekker definitivt forholdet de har til barna. Menn som har flyttet fra stedet der barna bor etter samlivsbrudd (der barna ikke er voksne), eller på andre måter har bidratt til lite kontakt med egne barn er ikke aktuelle å møte i det heletatt. Ellers snakker jeg bare om løst og fast og merker meg hvordan han snakker om ting. Liker han jobben sin? Jobber han mye? Snakker han positivt om familien? Samfunnsengasjement? Ta utgangspunkt i hva som er vitkig for deg i et forhold. Er det viktig for deg med mye tid sammen så bør du ikke gå for en mann som jobber mye og i tillegg har x-antall styreverv feks. ER det vitkig for deg å kunne reise mye så vil en mann med små barn sannsynligvis slite der (ferien må gå til barna). Anonymkode: 6da5e...6d9 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Jeg dater en fyr nå (begge i tidlig 30-årene), og allerede på første date nevnte vi kort tidligere forhold. På date nr. 2 eller 3 spurte jeg litt om det (men sa at han ikke trengte å si noe om han ikke ville), og han svarte uten problem. Anonymkode: ee29c...f38
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 jeg har ikke datet så mye, men av en eller annen grunn så er tidligere forhold alltid et tema på første date. Og det gjør ikke samtalen klein eller noe, samtalen er naturlig og flyter godt. Mennene bare snakker om det på egen hånd. Og jeg også har nevnt litt om mine forhold. Tror det er ganske naturlig i 30årene. Og kanskje spesielt om man ønsker seg et forhold eller er seriøse med datingen. Da er det liksom bare naturlig at man har reflektert over bruddet eller fortiden og framtiden videre. Folk har en tendens til å snakke om det de tenker på. Anonymkode: a65ff...280
Jr.Garcon Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 (endret) Syns det er en helt naturlig del av det å bli kjent med den andre - hvis man ønsker noe seriøst. En normal lett og ledig samtale etterhvert som man blir kjent - for å finne ut om man er like/tenker likt/ eller i det minste søker det samme. Har personen f.eks. vært gift i 11 år eller hatt 30 samboerforhold. Det eneste jeg ikke aksepterer på det området er damer som syns det er helt naturlig å spørre og grave om ting DE anser relevant om ens fortid, samtidig som de overhodet ikke ønsker å dele ting JEG anser relevant om deres fortid. Det må gå begge veier,det er hyklersk og dobbeltmoralsk når man har fått for seg at fortid kun er fortid når det passer en selv. Endret 8. september 2022 av Jr.Garcon 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Jr.Garcon skrev (18 minutter siden): Det eneste jeg ikke aksepterer på det området er damer som syns det er helt naturlig å spørre og grave om ting DE anser relevant om ens fortid, samtidig som de overhodet ikke ønsker å dele ting JEG anser relevant om deres fortid. Det må gå begge veier,det er hyklersk og dobbeltmoralsk når man har fått for seg at fortid kun er fortid når det passer en selv. Jeg er kanskje litt der... Jeg er enke etter grusom ulykke og syns det endrer hele stemningen å fortelle det så jeg vil helst unngå å få spørsmålet i retur. Det er 8 år siden og jeg har vært singel i 8 år noe som menn blir helt sjokkert over og spør hvorfor så lenge som 8! Da må jeg fortelle hvorfor også endrer alt seg, jeg vil ikke bli syntes synd på eller sett på som skadet. Bør jeg da unngå helt å stille han spørsmål om hvor lenge han har vært singel og hva som gjorde at det tok slutt for å unngå å få spørsmålet i retur eller er det innafor å dra en spansk en å bare svare at jeg har vært singel noen år og hvis han spør hvorfor det tok slutt å svare at vi var forskjellige eller ville forskjellige ting? Om det skulle utvikle seg til noe seriøst vil jeg måtte fortelle sannheten såklart men jeg syns dette er for privat og labert til å si i starten av en datingfase. Anonymkode: da18a...c9f 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Kan legge til at jeg ikke har interesse av å grave om antall partnere eller sex osv kun interessant å vite hvor lenge han har vært singel, om han har vært samboer før og evn om det passer seg i situasjonen å spørre hva som gjorde at det tok slutt. Ikke noe mer spørsmål og graving enn det om tidligere forhold Anonymkode: da18a...c9f
Jr.Garcon Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er kanskje litt der... Jeg er enke etter grusom ulykke og syns det endrer hele stemningen å fortelle det så jeg vil helst unngå å få spørsmålet i retur. Det er 8 år siden og jeg har vært singel i 8 år noe som menn blir helt sjokkert over og spør hvorfor så lenge som 8! Da må jeg fortelle hvorfor også endrer alt seg, jeg vil ikke bli syntes synd på eller sett på som skadet. Bør jeg da unngå helt å stille han spørsmål om hvor lenge han har vært singel og hva som gjorde at det tok slutt for å unngå å få spørsmålet i retur eller er det innafor å dra en spansk en å bare svare at jeg har vært singel noen år og hvis han spør hvorfor det tok slutt å svare at vi var forskjellige eller ville forskjellige ting? Om det skulle utvikle seg til noe seriøst vil jeg måtte fortelle sannheten såklart men jeg syns dette er for privat og labert til å si i starten av en datingfase. Anonymkode: da18a...c9f Forstår den. Hmm, hadde jeg ikke ønsket spørsmålet i retur så hadde jeg ikke stilt det. Går jo an å si at du er enke og at du har ikke vært klar for/interessert i noe dating før nå - case closed så går man videre på et annet tema. Så bør det vel heller være et greit rødt flagg for deg hvis en mann da begynner å spørre og grave på det, eller blir sjokkert over at du har vært singel i 8 år. Jeg hadde i alle fall overhodet ikke sett på deg som skadet/ endret noe hvis du svarte det. Det å dra en spansk en hadde jeg ikke gjort, selv om jeg forstår hva du mener, så hadde jeg blitt veldig usikker på hva mer av informasjon du skulle korrigere etterhvert som man ble mer og mer seriøs, hvis du gikk fra den vokste fra hverandre til enke i 8 år. Men det er sikkert delte meninger - ulike reaksjoner fra mann til mann på det da. 2
norw Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nå er jeg i 40 årene. Og synes det er greit å spørre om tidligere forhold. Har jo møtt menn på min alder, som aldri har vært i forhold, bare datet veldig mange. Eller han som gikk ut av 20 år langt forhold for bare 2 mnd siden. Ellers de som har barn, og hvor godt forhold de har til barna sine. Møtt noen menn som nesten ikke har forhold til barna, eller ikke har det. Det er totalt uaktuelt. Var en hvor barnet bodde i fosterhjem og, men det var bare mor sin skyld. Da løp jeg. Og de på min alder som fester hver eneste helg, er og uaktuelt. Anonymkode: 6af40...6c3 Håper at folk forstår at det gjerne har en sammenheng med sivilstatusen. Dumt å sortere vekk en person som fester mye som singel og føle seg sikker på at det vil fortsette når vedkommende er i et forhold. Jeg ville blitt skeptisk om en dame begynte å spørre mye om tidligere forhold, forhold til familien osv.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 Jeg synes egentlig er frekt å spørre og grave for mye når det er opplagt at man ser etter flagg, ikke det å faktisk bli kjent med personen. Det er ikke en hyggelig samtale uavhengig av hva svaret er. Anonymkode: 8b140...2ce
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Smart. Prisen for å rote rundt i restekassa er at man kan dra frem mye ødelagte greier. Alternativet er jo å være bittelitt mer kritisk til hvem man dater i utgangspunktet. Men er man desperat så er man desperat. Anonymkode: e7668...9ba
Snok1 Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er enke etter grusom ulykke og syns det endrer hele stemningen å fortelle det så jeg vil helst unngå å få spørsmålet i retur. Det er 8 år siden og jeg har vært singel i 8 år noe som menn blir helt sjokkert over og spør hvorfor så lenge som 8! Da må jeg fortelle hvorfor også endrer alt seg, jeg vil ikke bli syntes synd på eller sett på som skadet. Hva med å bare si «Jeg har vært enke i åtte år og single siden det. Det er litt tidlig for meg å snakke om det til deg nå, men om vi fremdeles liker hverandre godt skal du få vite alt om det senere.» 2
Snok1 Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Smart. Prisen for å rote rundt i restekassa er at man kan dra frem mye ødelagte greier. Alternativet er jo å være bittelitt mer kritisk til hvem man dater i utgangspunktet. Men er man desperat så er man desperat. Anonymkode: e7668...9ba Det er ikke bare i «restekassa» man finner «ødelagte greier». Poenget med tråden her er å finne ut om en potensiell partner er kompatibel. Poenget er IKKE å rangere partnere etter en viktoriansk skala for sosial aksept. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 Kjæresten min spurte meg om det før vi i det hele tatt møttes. Det syns jeg var flott. Vi er begge skilt og har lange ekteskap (15-20 år) bak oss. Begge har også barn fra før. Dermed er eksene en del av livet vårt fortsatt, så det var og er helt naturlig å snakke om. Anonymkode: 6d114...a68 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 norw skrev (9 timer siden): Håper at folk forstår at det gjerne har en sammenheng med sivilstatusen. Dumt å sortere vekk en person som fester mye som singel og føle seg sikker på at det vil fortsette når vedkommende er i et forhold. Jeg har også mye festing og alkohol som en dealbreaker. Selvom single kanskje fester mer enn de i parforhold pga sivilstatus så sier det også noe om egne interesser og sosialt nettverk, hvis hovedvekten av sosialt samvær dreier seg om alkohol så er han ikke kompatibel med meg. En som er kompatibel med meg foretrekker heller å legge seg til tidlig på fredag for å gå ut på tur med venner i marka på lørdag og koser seg med hjemmekveld og god mat på lørdagen og har søndag ledig og ikke fyllesyk for å være med familie eller venner. I mange tilfeller hvor noen er gjennom en livsstilsendring fordi de får kjæreste så er det ofte damen som blir mislikt av vennene for å forandre mannen, han kalles for tøffel og det kan bli mye intriger jeg ikke vil være med på. I mine øyne er det å legge fra seg festingen en naturlig utvikling når man er voksen. En i 30-40-50 årene som er ute å drikker hver helg er ikke noe for meg. Litt preferanser om kompatibilitet og felles verdier i livet må man få ha Anonymkode: da18a...c9f 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 Snok1 skrev (7 timer siden): Poenget med tråden her er å finne ut om en potensiell partner er kompatibel. Poenget er IKKE å rangere partnere etter en viktoriansk skala for sosial aksept. Ja eksakt. Om han nettopp er ute av et forhold kan lære meg mye om hva han er klar for eller ikke nå, hvorfor det tok slutt kan også gi meg innsikt, om han har vært samboer før eller ikke og hvordan det gikk kan fortelle meg noe om hvordan han er å leve med og ikke bare treffe. Syns egentlig ikke dette er graving med et par tre spørsmål. Hva han er utdannet som eller hvor mange familiemedlemmer han har er mindre interessant og sier meg ingenting om hvordan han er følelsesmessig og hvordan han er i et parforhold Anonymkode: da18a...c9f
norw Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har også mye festing og alkohol som en dealbreaker. Selvom single kanskje fester mer enn de i parforhold pga sivilstatus så sier det også noe om egne interesser og sosialt nettverk, hvis hovedvekten av sosialt samvær dreier seg om alkohol så er han ikke kompatibel med meg. En som er kompatibel med meg foretrekker heller å legge seg til tidlig på fredag for å gå ut på tur med venner i marka på lørdag og koser seg med hjemmekveld og god mat på lørdagen og har søndag ledig og ikke fyllesyk for å være med familie eller venner. I mange tilfeller hvor noen er gjennom en livsstilsendring fordi de får kjæreste så er det ofte damen som blir mislikt av vennene for å forandre mannen, han kalles for tøffel og det kan bli mye intriger jeg ikke vil være med på. I mine øyne er det å legge fra seg festingen en naturlig utvikling når man er voksen. En i 30-40-50 årene som er ute å drikker hver helg er ikke noe for meg. Litt preferanser om kompatibilitet og felles verdier i livet må man få ha Anonymkode: da18a...c9f 30-årene er ikke særlig gammelt. Jeg er selv i 30-årene og er gjerne ute på byen eller på fest omtrent hver helg. Som singel. Ville ikke blitt noe i nærheten av dette om jeg var i et forhold. Har en kompis som var med ut før, men han har fått seg kone og unger, så da er det naturligvis ok om han bare er med 2-3 ganger i året eller noe, og så blir det heller til at vi går turer, løper sammen eller har filmkvelder.
Jr.Garcon Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Smart. Prisen for å rote rundt i restekassa er at man kan dra frem mye ødelagte greier. Alternativet er jo å være bittelitt mer kritisk til hvem man dater i utgangspunktet. Men er man desperat så er man desperat. Anonymkode: e7668...9ba Hvordan klarer du å være kritisk til hvem du dater hvis du kun baserer valget på overfladiske ting - utdannelse,jobb og utseende? Det er jo ting som sier svært lite om hvem personen er og ikke minst hvor bra/dårlig den aktuelle personen er som en partner. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes egentlig er frekt å spørre og grave for mye når det er opplagt at man ser etter flagg, ikke det å faktisk bli kjent med personen. Det er ikke en hyggelig samtale uavhengig av hva svaret er. Anonymkode: 8b140...2ce Enig i det hvis man kommer med en liste av spørsmål så det blir verdens mest unaturlige feeling, men så er det også en del folk som blir fornærmet av absolutt alt. For min del er det i alle fall 100% unaturlig å skulle innlede noe seriøst med en dame som er tilbakeholden på en haug av informasjon som sier noe om hvem hun er. Det er også - spør du meg - verdens ærligste sak at man prater og mannen/dama finner ut at nei, det her var ikke rett person for meg. Om det er p.g.a. at den ene parten gamer for mye, er for glad i å reise, eller med 10 "seriøse" samboerforhold bak seg legger lista ulikt en selv for hvem man blir sammen med. Det handler ikke om at det er noe objektivt feil med å game, elske å reise, eller ha mange samboerforhold, det handler om at det subjektivt ikke er en match med den andre. Det syns jeg er sært at en del voksne folk har så store problemer med å forstå. Jeg velger overhodet ikke en partner i blinde - kun interessert i damer med like holdninger og verdier som meg selv. Endret 9. september 2022 av Jr.Garcon 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 norw skrev (1 time siden): 30-årene er ikke særlig gammelt. Jeg er selv i 30-årene og er gjerne ute på byen eller på fest omtrent hver helg. Som singel. Ville ikke blitt noe i nærheten av dette om jeg var i et forhold. Har en kompis som var med ut før, men han har fått seg kone og unger, så da er det naturligvis ok om han bare er med 2-3 ganger i året eller noe, og så blir det heller til at vi går turer, løper sammen eller har filmkvelder. Du må nesten akseptere at vi er flere som synes folk i trettiårene bør være ferdige med ukentlig festing - om de er single eller ei. Anonymkode: b961c...5ab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå