Gå til innhold

"Værsågod, Frue"?!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Var på Normal i Kristiansand i dag. I kassen fikk jeg slengt et "værsågod, frue" da jeg tok i mot posen. Dette er andre butikk på kort tid at jeg opplever å bli kalt frue. Altså, min mor er frue. Hun er 65 år. Jeg har nettopp passert 40. Hvor vanlig er dette? Jeg synes faktisk det er ganske frekt å kalle voksne folk frue. Det er forbeholdt litt eldre damer. (Og nei, jeg ser ikke eldre ut og kler meg helt normalt)

Anonymkode: ae1f0...b3a

Hvis du ikke er gift og ikke har giftering burde hen sagt « værsågod , frøken « . Det er jo ikke frekt, er mange på 40 som er gift. 

Anonymkode: dd83c...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Gudhjelpe meg så lettfornærmet vi damer har blitt. 

Anonymkode: d3db4...1cf

hun kunne jo bare svart tusen takk frøken ;)

Anonymkode: 0a6d1...5ce

Skrevet
rabrabara skrev (44 minutter siden):

Jeg har jobbet i butikk og ville ALDRI kalt noen verken frøken eller frue😅 Hadde nesten føltes litt sarkastisk og veldig unaturlig. Holder lenge å si takk og vær så god. 

Jeg jobbet i en butikk hvor vi måtte si det. Jeg synes det var unaturlig, men de mente det skulle være samme servicen og likt og komme inn i denne butikkenkjeden  over hele verden, så var vanskelig og forklare amerikansk ledelse at i Norge har vi blitt dus med alle, også kunder og ledelse 😅

Anonymkode: dd83c...7ff

• Liker 1
Skrevet

Men du er jo frue… hvert fall ikke frøken!

Anonymkode: fe55c...45a

• Liker 2
Skrevet

Haha! Husker første gangen jeg ble omtalt som «damen», jeg skjønte ingenting 🤣 
Sto i en kiosk av et eller annet slag og en mor ba 3-4 åringen sin om å «gi pengene til damen». Det var jo ingen damer der, bare meg i slutten av 20-årene 🤣 

Sorry TS, du er frue 😛 

Skrevet
Ginny skrev (1 minutt siden):

Sto i en kiosk av et eller annet slag og en mor ba 3-4 åringen sin om å «gi pengene til damen». Det var jo ingen damer der, bare meg i slutten av 20-årene 🤣 

Sorry TS, du er frue 😛 

Ikke hvis hun ikke er gift! Og hvilken kvinne i slutten av 20årene vil bli omtalt som jenta? Trodde vi var "dama" helt siden man fikk seg sine første kjærester som fjortis 😆

• Liker 2
Skrevet

Alt en skal nå bli krenket over også...

Nå blir en krenket over at noen er høflige.

Skrevet
Ginny skrev (2 timer siden):

Sorry TS, du er frue 😛 

"Dame" er jo alle hunkjønn som er over 18. Dvs alle som ikke er jenter lengre.

Anonymkode: 053fc...dba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var på Normal i Kristiansand i dag. I kassen fikk jeg slengt et "værsågod, frue" da jeg tok i mot posen. Dette er andre butikk på kort tid at jeg opplever å bli kalt frue. Altså, min mor er frue. Hun er 65 år. Jeg har nettopp passert 40. Hvor vanlig er dette? Jeg synes faktisk det er ganske frekt å kalle voksne folk frue. Det er forbeholdt litt eldre damer. (Og nei, jeg ser ikke eldre ut og kler meg helt normalt)

Anonymkode: ae1f0...b3a

Beklager å måtte meddele men du er frue, du passerte frøken for over 10 år siden 🙂

Skrevet (endret)
Ginny skrev (2 timer siden):

Sorry TS, du er frue 😛 

Jeg kan si slikt, damen i kassen feks spiller ingen rolle om damen/mannen er 12 eller 100

Endret av Fru Uperfekt
Skrevet

Å kalle ei på 40+ for frøken er iallfall totalt malplassert.

Anonymkode: 5a2b0...25b

• Liker 2
Skrevet

Hihi, så gøy. Jeg hadde syntes det var ganske festlig å bli kalt frue, og sannsynligvis begynt å le. Eller ihvertfall fnist på vei ut. 

Anonymkode: 3e85f...bb8

Skrevet

Er du ikke en frue? Har du blitt mann nå?

Anonymkode: 1cc73...e5a

Skrevet

Da jeg var 31 år gammel måtte jeg gjennom et nokså smertefullt medisinsk inngrep.  Sykepleieren som var tilstede spurte meg stadig hvordan det gikk med "fru [etternavnet mitt]".  Sykepleieren var ikke av den eldre garden heller, men jeg er gift, da.

Anonymkode: 7290a...74b

Skrevet

At noen kan bli så lettkrenket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...