AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Hei! Jeg skal flytte ut for første gang, har aldri leid leilighet før i Norge, kun i utlandet. Er i midten av 20-årene. Hva sier jeg om utleier spør om jobb-situasjon? Har penger på konto til depositum. Har prøvd meg litt ut i jobb, men klarer ikke. Kan hvert fall ikke bo hjemme lenger nå. . Har veldig mye angst for dette, vil ikke lyve men har store problemer med å være helt ærlig. Kan jeg si jeg er sykemeldt? Eller skal jeg vente til jeg skal starte i arbeidstrening hos NAV, også stå i arbeidstrening så lenge jeg klarer? Synes det er så vanskelig Anonymkode: cf998...74d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Du er ikke forpliktet til å svare sant når utleier spør hva du jobber med. Jeg sa jeg drev med IT når jeg gikk på visning og var på AAP. Fikk leiligheten og utleier så gjennom kjellervinduet at jeg var mye hjemme og satt på pc men han kunne jo ikke si noe for det kunne være jeg jobbet hjemmefra 😃 Anonymkode: 1b499...b96 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er ikke forpliktet til å svare sant når utleier spør hva du jobber med. Jeg sa jeg drev med IT når jeg gikk på visning og var på AAP. Fikk leiligheten og utleier så gjennom kjellervinduet at jeg var mye hjemme og satt på pc men han kunne jo ikke si noe for det kunne være jeg jobbet hjemmefra 😃 Anonymkode: 1b499...b96 Nei det er sant, men det er litt ekkelt å lyve uansett i tilfelle sannheten kommer fram ts Anonymkode: cf998...74d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Flere innspill? Skal på visning i dag.. 😄ts Anonymkode: cf998...74d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Det er ikke plikt i å si hvordan du får inn pengene dine. Jeg er selv uføretrygdet og har leid mange leiligheter. Jeg dikter opp en ny historie hver gang. Enter jobber jeg som fotograf, norsk oversetter eller med koding osv på nett. Det er bare å dikte opp noe piss. Anonymkode: 7d2b2...45d 2 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er ikke plikt i å si hvordan du får inn pengene dine. Jeg er selv uføretrygdet og har leid mange leiligheter. Jeg dikter opp en ny historie hver gang. Enter jobber jeg som fotograf, norsk oversetter eller med koding osv på nett. Det er bare å dikte opp noe piss. Anonymkode: 7d2b2...45d Okei takk.. liker ikke lyve da. Jeg er utdannet sykepleier så kan forsåvidt si at jeg arbeider i kommunen. Ts Anonymkode: cf998...74d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Okei takk.. liker ikke lyve da. Jeg er utdannet sykepleier så kan forsåvidt si at jeg arbeider i kommunen. Ts Anonymkode: cf998...74d Ikke hvis du leier sokkeletasje. Der pleier utleier følge nøye med på når du kommer og går. Anonymkode: 7117f...8d3 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hvis du leier sokkeletasje. Der pleier utleier følge nøye med på når du kommer og går. Anonymkode: 7117f...8d3 Nei akkurat. Bare droppa visninga jeg, venter på å komme ut i arbeidsutprøving først. Kjipt, men sånn er livet når utleiere diskriminerer leietakere Blir uansett å være mye hjemme. Litt trist for tror jeg er en grei leietaker.. tar vare på ting, rolig, røyker ikke, ingen dyr eller barn, fester ikke.. ts Anonymkode: cf998...74d 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei akkurat. Bare droppa visninga jeg, venter på å komme ut i arbeidsutprøving først. Kjipt, men sånn er livet når utleiere diskriminerer leietakere Blir uansett å være mye hjemme. Litt trist for tror jeg er en grei leietaker.. tar vare på ting, rolig, røyker ikke, ingen dyr eller barn, fester ikke.. ts Anonymkode: cf998...74d Utleiere er det absolutt værste av mennesker ja. Anonymkode: 7d2b2...45d
Myrmica Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Okei takk.. liker ikke lyve da. Jeg er utdannet sykepleier så kan forsåvidt si at jeg arbeider i kommunen. Ts Anonymkode: cf998...74d Du trenger jo ikke lyve? Bare si du er sykepleier, og så penser du samtalen over på noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Utleiere er det absolutt værste av mennesker ja. Anonymkode: 7d2b2...45d De er faktisk verre enn både seriemordere og seksualforbrytere. Ja, mennesker som prøver å redusere risikoen når de investerer sitt livs sparepenger er rett og slett grusomme 😳 Lurer på hvor folk som ikke kan kjøpe skulle bodd hvis ingen faktisk drev med utleie. Anonymkode: 4e8bf...214 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 Jeg sier alltid at jeg «Jeg går på AAP, men har en bachelorgrad». Bedre å være ærlig, og jeg har aldri hatt problemer med utleiere. Min erfaring er at de er fornøyd så lenge man er ryddig, og betaler husleien. Og jeg har hvertfall hatt 4 utleiere de siste årene. Anonymkode: d1724...c1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 Myrmica skrev (35 minutter siden): Du trenger jo ikke lyve? Bare si du er sykepleier, og så penser du samtalen over på noe annet. Ja kunne ha gjort det, men er ikke såå god på å selge meg inn.. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sier alltid at jeg «Jeg går på AAP, men har en bachelorgrad». Bedre å være ærlig, og jeg har aldri hatt problemer med utleiere. Min erfaring er at de er fornøyd så lenge man er ryddig, og betaler husleien. Og jeg har hvertfall hatt 4 utleiere de siste årene. Anonymkode: d1724...c1b Håper det går bra, skal jo forhåpentligvis ut i jobb igjen en dag. Får prøve en ny plass takk for svar Anonymkode: cf998...74d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke plikt i å si hvordan du får inn pengene dine. Jeg er selv uføretrygdet og har leid mange leiligheter. Jeg dikter opp en ny historie hver gang. Enter jobber jeg som fotograf, norsk oversetter eller med koding osv på nett. Det er bare å dikte opp noe piss. Anonymkode: 7d2b2...45d Hahaha godt å lese at jeg ikke er den eneste!😄 Anonymkode: 1b499...b96 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De er faktisk verre enn både seriemordere og seksualforbrytere. Ja, mennesker som prøver å redusere risikoen når de investerer sitt livs sparepenger er rett og slett grusomme 😳 Lurer på hvor folk som ikke kan kjøpe skulle bodd hvis ingen faktisk drev med utleie. Anonymkode: 4e8bf...214 Hvis ingen drev med utleie hadde vel kanskje mange av de hatt råd til å kjøpe 😉 Anonymkode: 61b64...e18 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis ingen drev med utleie hadde vel kanskje mange av de hatt råd til å kjøpe 😉 Anonymkode: 61b64...e18 Du skjønner det at det fins ganske mange mennesker som ØNSKER å leie i visse perioder av livet? Anonymkode: cb4d7...2cb 1
Maestro Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 Jeg er på aap og leier her jeg bor, har leid i 3 år 😊 Sa at jeg var på aap, null stress. Spurte og om dyr, om det var lov. Spørsmålet var hvilke dyr så sa jeg at jeg ønsket meg katt. Har hatt katten i 3 år 😂❤️ Og de er veldig fornøyd med meg som leietaker, jeg er rolig, fester lite og når jeg gjør det så er det ikke her hos meg. Får husleien når de skal og før de skal, og har ikke satt fyr på leiligheten. Tenker da er det gode greier 😊
Maestro Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis ingen drev med utleie hadde vel kanskje mange av de hatt råd til å kjøpe 😉 Anonymkode: 61b64...e18 Kanskje pris på egen bolig hadde vært anderledes og? Dyrere ? Billigere? Hadde kollektiv blitt enda mer brukt? Altså bokollektiv, ikke buss 😂
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 Jeg vet ikke hvor du tenker å leie men det er ikke alle steder de bryr seg om du har jobb eller ikke. Det viktigste er at du kan betale leien, holder orden og så kan du si at du er sykepleier men akkurat nå søker du jobber. På aap er du jo registrert med meldekort og skal ut i arbeidslivet bare på en litt annen måte. Anonymkode: 8801e...465
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis ingen drev med utleie hadde vel kanskje mange av de hatt råd til å kjøpe 😉 Anonymkode: 61b64...e18 Men det totale behovet for boliger ville fortsatt vært nøyaktig det samme, så det er lite sannsynlig at det ville gjort noe særlig forskjell. Anonymkode: 4e8bf...214 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå