Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Vi tenker å reise til New York i oktober. Vi har ventet med å bestille hotell til vi får godkjent ESTA. I går skulle jeg fylle ut ESTA skjemaet, men der stod det: US point of contact. Men vi har ingen i USA vi kan oppgi som kontaktperson. Jeg kan heller ikke gå videre uten å fylle den delen.

Vet noen hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan skrive «UNKNOWN» mener jeg. Eller så kan du skrive hotellet. Er en stund siden jeg gjorde det selv, men jeg kom meg videre på en av de😅

Anonymkode: 3d75d...178

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan skrive «UNKNOWN» mener jeg. Eller så kan du skrive hotellet. Er en stund siden jeg gjorde det selv, men jeg kom meg videre på en av de😅

Trykk på spørsmålstegnet ved siden av feltene du kan fylle ut. Da skal det stå en forklaring

Skrevet

Fylte ut vellykket forrige uke og brukte UNKNOWN som nevnt ovenfor her.

Skrevet

Bestill hotell først og fyll ut hotellet på "point of contact". Med mindre dere har en grunn til å få avslag på ESTA, bør det bare ta noen timer å få godkjent. Søkte selv i august.

Anonymkode: 81f7f...2e3

Skrevet

Takk for tilbakemeldingene!

Jeg skrev Unknown og klarte å fullføre skjemaet. 

Dette er vår første tur til USA, og jeg var derfor veldig usikker på hva som kunne skrives og ikke. Har hørt at de er ganske strenge på flyplassen. 

En ting til: Nå står det "your travel authorization is under review because an immediate detemination could not be made". Har noen fått en slik tilbakemelding? 

• Liker 1
Skrevet
hun.derre skrev (33 minutter siden):

Hei! 

Vi tenker å reise til New York i oktober. Vi har ventet med å bestille hotell til vi får godkjent ESTA. I går skulle jeg fylle ut ESTA skjemaet, men der stod det: US point of contact. Men vi har ingen i USA vi kan oppgi som kontaktperson. Jeg kan heller ikke gå videre uten å fylle den delen.

Hotellet. 

Skrevet
hun.derre skrev (På 7.9.2022 den 16.41):

Hei! 

Det er ikke kontaktperson, men flyplassen dere lander på. 

Anonymkode: fa284...ad5

• Nyttig 1
Skrevet
hun.derre skrev (På 7.9.2022 den 17.13):

Takk for tilbakemeldingene!

Jeg skrev Unknown og klarte å fullføre skjemaet. 

Dette er vår første tur til USA, og jeg var derfor veldig usikker på hva som kunne skrives og ikke. Har hørt at de er ganske strenge på flyplassen. 

En ting til: Nå står det "your travel authorization is under review because an immediate detemination could not be made". Har noen fått en slik tilbakemelding? 

Helt vanlig at det tar noen dager, så lenge du ikke krysset ‘’feil’’ på noe som at man er tidliger straffedømt, nazist, kjønnsykdommer osv 

Da kan man drite i godkjent  ESTA;)

Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (22 minutter siden):

Helt vanlig at det tar noen dager, så lenge du ikke krysset ‘’feil’’ på noe som at man er tidliger straffedømt, nazist, kjønnsykdommer osv 

Da kan man drite i godkjent  ESTA;)

Det var nok det at vi hadde dobbel statsborgeskap tenker jeg. Men fikk det godkjent, all good.

Takk for hjelpen, folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...