Arba Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 (endret) Ferdig tråd Endret 7. september 2022 av Arba
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Hva hadde du synes om han gjorde noe du absolutt ikke ville? Anonymkode: 5dd23...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Forstår samboer veldig godt. Anonymkode: 6612d...e8e
Irja Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Dette er noe man må være enig om. Det er ikke snakk om nye kjøkkenglass, men et levende vesen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Da syns du det er greit at han trumfer gjennom noe du ikke vil også? Flere dyr/barn skal man være enige om. Anonymkode: e2bca...38f 1
Arba Skrevet 7. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2022 Går det ikke an å prøve slik at samboer kanskje ser at vår hund fra før kanskje får det så mye bedre, og at alt går fint for seg? I verste fall omplassere, men jeg tror vår hund får det så mye bedre også! Klarer selv ikke å slutte tenke på en hund til 🙂
Arba Skrevet 7. september 2022 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2022 Samboer har tendens til å overdramatisere og bare pøse på med mange ulemper som egentlig ikke trenger være reelle.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Arba skrev (1 minutt siden): Går det ikke an å prøve slik at samboer kanskje ser at vår hund fra før kanskje får det så mye bedre, og at alt går fint for seg? I verste fall omplassere, men jeg tror vår hund får det så mye bedre også! Klarer selv ikke å slutte tenke på en hund til 🙂 Du planlegger med omplassering som løsning om det ikke går..?...stakkars bikkje Anonymkode: 5dd23...ca6 2
Kratt_ Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Arba skrev (4 minutter siden): Går det ikke an å prøve slik at samboer kanskje ser at vår hund fra før kanskje får det så mye bedre, og at alt går fint for seg? I verste fall omplassere, men jeg tror vår hund får det så mye bedre også! Klarer selv ikke å slutte tenke på en hund til 🙂 Bare dette er grunn nok til at det holder med én hund.. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 Så da skal du aldri bort på helgetur, ha lange studiedager, ut på jentekvelder o.l. siden du skal ta alt ansvar, inkl. lufting, mating osv?? Anonymkode: 64371...981 3
17.11 Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 22 minutter siden, Irja said: Dette er noe man må være enig om. Det er ikke snakk om nye kjøkkenglass, men et levende vesen. Dette. Han kan ikke unngå å ta ansvar for en hund han bor med, det lar seg ikke gjøre i praksis.
Gjest Vitalogy Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Du kan ikke bare tenke at han ikke aksepterer dine argumenter. Du må vise respekt for hans argumenter også.
Aragon Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 Du bør avstå fra hund nr 2 . Det er langt fra sikkert at hunden dere har fra før vil trives med nr 2 . Og selv om man velger samme rase som man har og er kjent med , er personligheter veldig forskjellige . Det er mer enn dobbel jobb med to hunder , og blir et stort problem hvis hundene ikke går helt bra sammen . Snakker av dyrkjøpt erfaring . Er ufattelig kjipt å stå i situasjonen der det ikke blir som tenkt . Og med tanke på at du skal ta alt ansvar , kan du ikke lene deg på samboer . Det vil kunne ødelegge mye mellom dere hvis du velger å anskaffe når han absolutt ikke har lyst på . Han må jo leve sammen med hunden , og du påtar deg ansvar for mange år fram i tid .
klarinetta Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 Arba skrev (30 minutter siden): Samboer har tendens til å overdramatisere og bare pøse på med mange ulemper som egentlig ikke trenger være reelle. Mens du er en som ikke tenker så hardt over evt konsekvenser? Kanskje dere forsterker hverandres tendenser? Uansett, jeg synes det er egoistisk av deg å trumfe gjennom en hund til. Det blir automatisk mer på samboeren din å gjøre hjemme, f.eks hvis du blir mer borte ifm valpekurs, trening, turer. (Ja, jeg har hatt hund.)
Aragon Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 Arba skrev (34 minutter siden): Går det ikke an å prøve slik at samboer kanskje ser at vår hund fra før kanskje får det så mye bedre, og at alt går fint for seg? I verste fall omplassere, men jeg tror vår hund får det så mye bedre også! Klarer selv ikke å slutte tenke på en hund til 🙂 Man skaffer seg ikke hund med tanke om å kunne omplassere hvis det ikke funker ! Hvis hunden deres kjeder seg så skaff lufte venn eller lek mer med den når dere er hjemme . Hunder som får nok av eierne sine sover for det meste når man er ute av hus . Løsningen er ikke å kjøpe en hund til for å bli avlastet selv .
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #16 Skrevet 7. september 2022 Arba skrev (41 minutter siden): Går det ikke an å prøve slik at samboer kanskje ser at vår hund fra før kanskje får det så mye bedre, og at alt går fint for seg? I verste fall omplassere, men jeg tror vår hund får det så mye bedre også! Klarer selv ikke å slutte tenke på en hund til 🙂 Sånn at du kan gi han dårlig samvittighet for det da eller? man skaffer seg ikke dyr med en tanke om at «samboer venner seg til den, ellers får jeg bare omplassere den». Anonymkode: e2bca...38f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #17 Skrevet 7. september 2022 Så når folk ikke var enige med deg så skal du legge tråden død? Men fortsatt tenker du vel at det er du som har rett her 🙃 Anonymkode: e2bca...38f 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #18 Skrevet 7. september 2022 To hunder er tredobbelt så mye jobb som én. Man kan også ende opp med en hund som trenger ekstra mye trening og oppmerksomhet. Mine to hunder får glede av hverandre, men så er det bare én av meg, og hund nr1 ville fått all min oppmerksomhet om hund nr2 ikke var her. Hund nr2 har noen genetiske adferdsutfordringer som jeg har måttet jobbe en del med. Den yngste hunden blir ikke kopier av den eldste. De vil ha forskjellige behov, forskjellige ting de liker/ikke liker, uønskede adferder som kanskje må jobbes med individuelt etc. Det er enkelt å si at du skal ta alt ansvaret. I praksis vil det ikke være så enkelt. Din samboer ønsker ikke en hund til. Jeg foreslår at du slår deg til ro med at det er nok med én hund, også kan du heller bruke mer tid på den hunden dere har om du synes det er trist at den er hjemme alene. Ta den med på agility kurs. Begynn med gøy sporsøk. Ta den med på nye og spennende aktiviteter. Finn noen hundekamerater den kan leke med jevnlig Anonymkode: 27de7...d34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå