Kaisada Skrevet 8. september 2022 #21 Skrevet 8. september 2022 Panda3497 skrev (6 minutter siden): Ikke som jeg kommer på i farta, men skal prøve å unngå en del fremmover. tenkte skabb selv, men mtp at det er soppas smittsomt så skulle vel partneren min også fått symptom? det bildet av langefingeren, med lang negl. Kan du ta et litt bedre bilde av den?
Panda3497 Skrevet 8. september 2022 Forfatter #22 Skrevet 8. september 2022 (endret) Kaisada skrev (10 minutter siden): det bildet av langefingeren, med lang negl. Kan du ta et litt bedre bilde av den? Tipper du tenkte på ringefingeren? Endret 8. september 2022 av Panda3497 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #23 Skrevet 8. september 2022 Synes virkelig det ser ut som at du har skabbganger på fingrene. Anonymkode: 4a436...9d8
Kaisada Skrevet 8. september 2022 #24 Skrevet 8. september 2022 Panda3497 skrev (9 minutter siden): Tipper du tenkte på ringefingeren? ja, topp! https://tidsskriftet.no/2019/02/klinisk-oversikt/arbeidsrelatert-handeksem sjekk denne artikkelen. Kan det være noe hårprodukter, reaksjon på negler, neglelakk, fjerner el.
Panda3497 Skrevet 8. september 2022 Forfatter #25 Skrevet 8. september 2022 Kaisada skrev (1 minutt siden): ja, topp! https://tidsskriftet.no/2019/02/klinisk-oversikt/arbeidsrelatert-handeksem sjekk denne artikkelen. Kan det være noe hårprodukter, reaksjon på negler, neglelakk, fjerner el. Skal sjekke ut linken😁 har ikke endret noe form for såpe på ganske lenge. Men har vært inne på at det kan være falske negler som gjør det eller produktene for å lage falske negler. Men syns igjen at det er rart det evt skal vær det mtp at det ikke er konstant? 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #26 Skrevet 8. september 2022 Jeg har hatt skabb, og dette er ikke skabb. Skabben liker ikke tykk hud og trives ikke i håndflatene. Derimot lever den på armer, fingre (utsiden), halsen, osv. Den klør også hele dagen, ikke bare om natta. Man har også en følelse av at den sprer seg. Holder seg ikke på ett sted. Anonymkode: a0012...151 3
Kaisada Skrevet 8. september 2022 #27 Skrevet 8. september 2022 (endret) Panda3497 skrev (10 minutter siden): Skal sjekke ut linken😁 har ikke endret noe form for såpe på ganske lenge. Men har vært inne på at det kan være falske negler som gjør det eller produktene for å lage falske negler. Men syns igjen at det er rart det evt skal vær det mtp at det ikke er konstant? holder en knapp på negler. Er noen kjemikalier i de som kan virke irriterende på huden Endret 8. september 2022 av Kaisada 1
Panda3497 Skrevet 10. september 2022 Forfatter #28 Skrevet 10. september 2022 Liten update jeg kjøpte helt nytt sengetøy, tok allergi medisin, unngikk hud rutina mi, og fjernet de falske neglene, og tok en kald dusj (uten såpe) Kløen ble mye bedre på flekken, nesten borte. Ikke funnet ut enda hvilken ting som var problemet. Men blir å bytte vaskemiddel, kutte ut falske negler, og begynne å teste blandt hud produktene mine i håp om å finne problemet. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #29 Skrevet 10. september 2022 Jeg vil bare nevne at selv om du har holdt seg til faste produkter i mange år ang såpe, shampo, kremer, så KAN jo produsentene ha endret innholdet i produktet til noe du reagerer på. Det skjedde ei venninne av meg. Hun hadde brukt en type deodorant i mange år, da hun plutselig fikk voldsom allergisk reaksjon med irriterte sår under armene. Da var ingrediensene i deodoranten endret. Anonymkode: 4dcf1...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #30 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (På 8.9.2022 den 12.05): ang dere som sier "det er skabb" - hva er det basert på? Han en venninne med psoriasis som ble bedt om å komme seg hjem fra butikken fordi hun var smittsom med skabb av en unggeit forleden dag, så det er tydeligvis en greie nå dette med at alle hudsykdommer og irritasjoner er skabb.. Skjerpings! Anonymkode: 50349...63f Mye psoriasis blir feildiagnostisert som skabb. Anonymkode: 72315...7fa
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #31 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mye psoriasis blir feildiagnostisert som skabb. Anonymkode: 72315...7fa Mener, mye skabb blir feiltolket som å være psoriasis. Anonymkode: 72315...7fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå