Gå til innhold

Intens kløe om natta?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Som tittelen sier så får jeg så intens kløe i hendene om natta, at jeg er på vei til å bli sprø. Aner ikke hva det kommer av, og legen er ikke villig til å gjøre noe. Tenker at det kanskje er sengetøyet, men lite forskjell når jeg bytter. 
om jeg klør på (spesielt fingrene) så blir de rød ich i fargen, nummen å røre og huden får en slags «myk plast hinne» over seg. Huden spretter av i biter. Neglene knekker å smuldrer. Å jeg ser småe klumper under hunden. Disse symptomene er skjeldent der om dagen. 
har prøvd div som å sove med hansker om natta. Div kremer til tør hud (detta over lengre tid) men til ingen nytte. Det kommer så brått, og hele natta er øddelakt. 
om det kommer om dagen/morgene så gir det seg om jeg greier å ikke klø. Men om natta, om jeg ikke klør så kjenner jeg at det frendeles klør som bare det, og at hendene får den følelsen som at de sover og du får den der stikkende følelses om du kommer borti noe. 

er det noen ikke her som har noen forskag, har vært borti lignende eller kan ha en anelse om hva dette er? Hålder virkelig på å bli gal.

legger ved bilde av hvordan hendene ser ut om natta. Huden/neglene, og de småe klumpene

kanskie verdt å nevne at det er ikke alle fingrene som har ødelakt huds/negl. Noen av dem et ganske fine på det området

71799991-7F90-475D-9203-249F3562DE1F.jpeg

94C28724-2F3E-47ED-B814-EABB0E48DC0A.jpeg

C4730C37-D17F-4917-B365-88751C5630B8.jpeg

AC9EC6FB-54D0-465B-95D0-BE71FF28A085.jpeg

641B816B-AB31-4815-A6B6-855FC9F7330A.jpeg

A03AAD8F-48A3-4636-8553-83AF09D893C4.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk for skabb.

Anonymkode: 0a889...790

• Liker 2
Skrevet

Det der er skabb. Du har skabbmidd i huden på øverste bildet.

Anonymkode: 72315...7fa

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke skabb. Hatt det samme og da viste det seg at det var reaksjoner på syrer jeg hadde brukt fra hudpleien. Aldri hatt noe form for allergier tidligere. 
I tråden linket over var det flere som påstod skabb. 

Anonymkode: dd387...f54

Skrevet

Skabb! Hold deg unna håndspriten. Mangen får skabb av å bruke for mye antibac. Det dreper imunforsvare på huden og kan gi skabb. Veldig smittsomt!

Anonymkode: fca16...b27

• Liker 2
Skrevet

Jeg reagerer på håndsprit og enkelte såper. Kanskje prøve en mildere såpe og kutte ned på spritingen?

Parfyme i kremer, dusjsåper, shampoo, kan det også være greit og være obs på.

Nattlig kløe er helt forferdelig, du har virkelig min medfølelse.

synes forøvrig det er dårlig av legen og ikke hjelpe deg.

Anonymkode: 4aa2c...45b

Skrevet

Kan ingenting om skabb, så kan ikke uttale meg om det.

Men vet at mange har fått lignende reaksjoner etter vaksine(ne). 

Anonymkode: b0a55...dd2

Skrevet

Lest litt på skabb og det matcher ikke helt. Kom frem til at det kanskje var en allergisk reaksjon, noe som ikke er vanskelig å tro. 
brukt lite håndsprit siste tiden, og ikke endret verken shampoo eller håndsåpe de siste årene. Så vanskelig å tro at det er det? Tenkte kanskje vanskemiddelet, men har som sakt kun kløe på enkelte steder. 

virker nesten som at legen ikke bryr seg. Og har helt klart ikke opplevd hvordan det er at søvnen går ut vinduet på denne måten. Helt grusomt

Skrevet

Gå tilbake til fastlegen din og si at dette kan du ikke leve med da det hindrer deg og gjør vondt, de må finne ut hvorfor og finne en krem som kan lindre. 

Skrevet
Carrot skrev (33 minutter siden):

Gå tilbake til fastlegen din og si at dette kan du ikke leve med da det hindrer deg og gjør vondt, de må finne ut hvorfor og finne en krem som kan lindre. 

Skulle hatt time med han 2 ganger nå, men han har vært syk el på ferie eller noe. Så har blitt avbestilt. Sitter å venter på at telefonen åpner så jeg får time hos noen andre. For det er helt forferdelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ingenting om skabb, så kan ikke uttale meg om det.

Men vet at mange har fått lignende reaksjoner etter vaksine(ne). 

Anonymkode: b0a55...dd2

Har de fått reaksjon med en gang, eller ei stund senere? Er jo en stund siden min forie vaksinering (covid)

Skrevet
Panda3497 skrev (50 minutter siden):

Har de fått reaksjon med en gang, eller ei stund senere? Er jo en stund siden min forie vaksinering (covid)

Ingen grunn til at du skulle få reaksjon etter vaksine etter såpass lang tid. Reaksjonene inntreffer de første dagene etter sprøyta, og er i utgangspunktet relatert til stikkstedet på armen. 

Har du vært i kontakt med sterk såpe, syre, lut, salmiakk, el?

Minner ellers mye om skabb. 

Skrevet (endret)
Panda3497 skrev (1 time siden):

Skulle hatt time med han 2 ganger nå, men han har vært syk el på ferie eller noe. Så har blitt avbestilt. Sitter å venter på at telefonen åpner så jeg får time hos noen andre. For det er helt forferdelig. 

Hvis du ikke får time så ville jeg vurdert å be om en akuttime, å klø er noe av det jævligste som finnes.. Jeg har allergi og går tidvis fast på prednisolon i tillegg til antihistaminer, samt har salve så jeg kjenner du har min fulle sympati :( ikke gi deg, søvn er vesentlig for at ikke helsen ellers skal påvirkes også så krev at du ikke bare avfeies og si du ønsker utredning så de finner ut hva og hvorfor, gjerne hos hudlege.. Evt vurder medi3 eller tilsvarende.. 

Endret av Carrot
  • Liker 2
Skrevet

Ser ikke bra ut! Jeg hadde ringt øyeblikkelig hjelp, eller gått til privat klinikk om du har mulighet. Og jeg hadde ikke gått med ringer i alle fall. Kanskje håndkremene gjør vondt verre nå? 

Anonymkode: d36ee...df7

Skrevet
Kaisada skrev (2 timer siden):

Ingen grunn til at du skulle få reaksjon etter vaksine etter såpass lang tid. Reaksjonene inntreffer de første dagene etter sprøyta, og er i utgangspunktet relatert til stikkstedet på armen. 

Har du vært i kontakt med sterk såpe, syre, lut, salmiakk, el?

Minner ellers mye om skabb. 

Ikke som jeg kommer på i farta, men skal prøve å unngå en del fremmover. 
tenkte skabb selv, men mtp at det er soppas smittsomt så skulle vel partneren min også fått symptom?

Skrevet
Panda3497 skrev (Akkurat nå):

Ikke som jeg kommer på i farta, men skal prøve å unngå en del fremmover. 
tenkte skabb selv, men mtp at det er soppas smittsomt så skulle vel partneren min også fått symptom?

det tar 4-6 uker før symptomene dukker opp fra man er smittet.

Skrevet

ang dere som sier "det er skabb" - hva er det basert på? Han en venninne med psoriasis som ble bedt om å komme seg hjem fra butikken fordi hun var smittsom med skabb av en unggeit forleden dag, så det er tydeligvis en greie nå dette med at alle hudsykdommer og irritasjoner er skabb.. Skjerpings! 

Anonymkode: 50349...63f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ikke bra ut! Jeg hadde ringt øyeblikkelig hjelp, eller gått til privat klinikk om du har mulighet. Og jeg hadde ikke gått med ringer i alle fall. Kanskje håndkremene gjør vondt verre nå? 

Anonymkode: d36ee...df7

Tok av ringene og klokka i går, da jeg selv tenkte at det kanskje satt igjen noe på dem. Ingen spesifike kremer som hjelper egentlig. Blir ikke vette av dem, men blir heller ikke bedre

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ang dere som sier "det er skabb" - hva er det basert på? Han en venninne med psoriasis som ble bedt om å komme seg hjem fra butikken fordi hun var smittsom med skabb av en unggeit forleden dag, så det er tydeligvis en greie nå dette med at alle hudsykdommer og irritasjoner er skabb.. Skjerpings! 

Anonymkode: 50349...63f

det er ganske stor forskjell på skabb og psoriasis. Synd med venninnen din.

Det er her basert på bildene som er lagt, dette er IKKE psoriasis.

Skrevet
Kaisada skrev (Akkurat nå):

det er ganske stor forskjell på skabb og psoriasis. Synd med venninnen din.

Det er her basert på bildene som er lagt, dette er IKKE psoriasis.

Psoriasis er det ikke nei. Snakket med ei på apoteket idag som tenkte at det var en allergisk reaksjon mot noe jeg ikke har vært utsatt for før, som da utløste dette utslettet/plagene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...