AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Hei! jeg har tre hunder. Jeg har tre jenter fra en russegrupe som går tur med de tre ganger i uken, da tiden ikke alltid strekker til for meg. Jeg betaler de 1000 kr per tur. Begynner å tenke at det kanskje er litt vel i overkant. Deler jeg 1000 kr på 3 stk, så er det 333 kr timen. de må riktignok reise ganske langt (ca 20 minutt), men de blir kjørt av foreldre hver gang. de har gått ca 5 turer til nå, og en ting som irriterer meg litt, er at de går ikke en time, de går 40-50 min. de er alle rundt 18-19 år, og da er jo en timesbetaling på 333 kr ganske mye, vil nå jeg påstå. hva synes dere? Anonymkode: 6bf79...878
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Hjelpes! Jeg hadde aldri betalt så mye for tur! 3000,- i uken er 12.000,- i måneden. Du betaler ALT for mye!!! Anonymkode: 33e19...a92 9 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 For dyrt! Anonymkode: 53015...d63 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Oh hei, det var i meste laget ja. Anonymkode: 78356...34a 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 Det er jo helt vilt!!! Anonymkode: af6f6...510 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 Hvis du ser på f.eks. rover, en nettside hvor folk driver med hundelufting, ser du at de fleste tar 150,- per tur. Anonymkode: f1dc3...478 3 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 Hvor store hunder har du? Anonymkode: 9b29d...407
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Dette er altfor mye. Anonymkode: f5483...b2e 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Jeg hadde aldri betalt så mye for under en time! Jeg hadde sagt til jentene at de fikk betalt 200kr (totalt 600kr) hver per time, og da MINIMUM èn time tur. Så 50kr ekstra per halvtime over en time. Anonymkode: 26e27...97a 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 Det var godt betalt ja! Kjedelig å ha startet så høyt, det er ikke så lett å bare kutte betalinga nå. Hvem foreslo den prisen i utgangspunktet? Hvordan skal du forsvare å redusere betalingen nå plutselig? Tror du de vil gidde å gå tur for bare halvparten, når de bruker 1 time og 40 minutter av ettermiddagen? Ikke sikkert de gidder det for 200 kr... Anonymkode: f7dc2...ebd 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 For en helt syk pris. Trengs det 3 stk for å gå tur? Dette er jo en gullgruve for dem! Profesjonelle hundeluftere som går "skikkelig " turer her i området tar langt langt mindre. Jeg betalte en peridoe ca 1000 kr i mnd for en "hard" og lang fjelltur i uka Anonymkode: 590a2...c49 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Altfor dyrt! Jeg hadde russejenter til å vaske ned kjøkkenet mitt og det var to jenter på 17-18 år som mente de hadde erfaring med nedvask. De skulle ha tusen kroner hver, men jeg fikk forhandlet det ned til tusen kroner for begge to. Etter en drøy time var de ferdige og kjøkkenet var ikke vasket skikkelig ned. De hadde ingen peiling på nedvask, og visste ikke hvordan en microfiberklut fungerte. Anonymkode: b0241...40a 1
Million Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 Hvorfor må det tre jenter til for å lufte tre hunder?? Har du voldsomt store og ulydige og viltre hunder, som det trengs en person pr hund på? For normale, veldresserte hunder burde det holdt med én person til å lufte dem. Det du betaler er jo latterlig mye for latterlig mange personer for tre skarve hunder. Hva slags raser er det?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 Jeg betaler 300kr per døgnpass for mine to hunder! Hvis en person kan gå med alle tre sp betaler du for en person. Så får de dele beløpet. Hvis det trengs to eller tre personer, så betaler du for det. Tenker maks 300kr for tre hunder, altså 100kr per hund/tur. Det er skattefritt og det er ikke stress å gå en times tur med mindre du krever at de trener hundene underveis. Anonymkode: a8b71...65f 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 Million skrev (3 timer siden): Hvorfor må det tre jenter til for å lufte tre hunder?? Har du voldsomt store og ulydige og viltre hunder, som det trengs en person pr hund på? For normale, veldresserte hunder burde det holdt med én person til å lufte dem. Det du betaler er jo latterlig mye for latterlig mange personer for tre skarve hunder. Hva slags raser er det? Jeg lurer også på rase. Hvis det er små eller mellomstore hunder, tenker jeg én person kan klare det, maks to stk. Hvis det er tre store hunder, hadde jeg ikke stolt på og sende flere ut med en ung person, uansett hvor lydige de er. Typisk Grand Danois, Rhodesian Ridgeback osv. Tenker også man kan sette forventning og krav til at det er en hel time. Anonymkode: 9b29d...407
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 Disse jentene har nok godt av å gå en tur også, de hadde jo bare skravlet på jenterommet ellers. Du gjør dem egentlig en tjeneste, så den prisen der er helt på viddene. Anonymkode: 26e27...97a 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 Problemet her er jo at lønnen allerede er satt. Da er det ikke bare å kutte ned på lønnen. Om noe må du bare si de opp, og heller ansatte noen andre etterhvert med mindre lønn. Og trenger du egentlig 3 personer som går tur med hundene dine? Ca. 12000 i måneden er jo helt vilt. Anonymkode: 05fc1...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 Det er alt for mye så fremt vi ikke snakker om veldig krevende hunder og treningstur med profesjonelle hundetrenere.. Du får bare avslutte turgåingen og si det som det er at pris og ytelse ikke er i samsvar. Rusleturer på 40-50 min til over 300 per hund er ikke det du hadde sett for deg, minimum 2 timer er mer realistisk til den prisen og selv da er det i overkant siden du lett burde finne 1 person som kan ta alle 3 hundene. Det er jammen ikke rart foreldrene kjører ungene til deg, det er jaggu lettjente penger. Anonymkode: f2316...39d 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 Synes det er mer passende å betale 3 personer på 16-17 år 200 kroner for å lufte 3 hunder i 45 minutter. Og ingen bør kjøre mer enn 10 minutter, og bilen bør ikke være eldre enn 5 år. Jeg hadde også krevd at de hadde eid minst 1 hund i oppveksten. Ville også foretrukket at forelderen som kjørte dem var under 60. Anonymkode: 4f414...4c6 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 Million skrev (På 7.9.2022 den 11.25): Hvorfor må det tre jenter til for å lufte tre hunder?? Har du voldsomt store og ulydige og viltre hunder, som det trengs en person pr hund på? For normale, veldresserte hunder burde det holdt med én person til å lufte dem. Det du betaler er jo latterlig mye for latterlig mange personer for tre skarve hunder. Hva slags raser er det? Hei, det er en cane corso, en chow chow, en mops og av og til en «pomchi». Jeg har egentlig fire hunder, men hun minste er mest hos min mor, så det er ikke så ofte hun er med på turene. de er absolutt ikke uoppdragne, men de er 4 mnd, 8 mnd og 9 mnd, så totalt 100% lydighet på hverken bånd eller innkalling sitter ikke 100% enda. det er svært enkelt å senke prisen. Det er bare å si at jeg synes jeg betaler de for mye, og at de enten må godta en lavere lønn, ellers så er det en drøss med russegrupper som står i kø for å tjene penger, så det er ikke noe problem. Men disse tre jentene er veldig flinke med hunder, da de alle har hund selv og har vokst opp med det hjemmefra. De er pålitelige og gjør nøyaktig som jeg ber dem om. Så det sitter litt langt inne å bytte mennesker, men vi får se hva de sier. Anonymkode: 6bf79...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå