AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Jeg har tenkt litt på dette i det siste, føler det er et slags mantra for mange. Hvis du bare står på og ikke gir deg, så vil det gå deg godt i livet. Særlig når det gjelder utdanning og karriere. Det er det som skiller vellykkede mennesker fra oss middelmådige. En slags nøkkelfaktor for suksess. Så jeg lurer på: 1. føler du at du har lyktes med noe i livet? 2. hva var viktig for at du klarte dette? 3. har du noen gang tjent på å ikke gi opp, selv om du egentlig hadde lyst til det? Anonymkode: 5d634...f50
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det som skiller vellykkede mennesker fra oss middelmådige. Nei, det er ikke pågangsmot som skiller vellykkede fra mindre vellykkede men helt andre mer tilfeldige faktorer som de forutsetningene man har. Anonymkode: 07f63...b0c 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 1. Objektivt sett har jeg lyktes med noe - god utdanning, fin jobb, har slanket meg 50 kilo. 2. Dårlig selvtillit. Om jeg hadde gitt opp hadde jeg følt meg enda dårligere. 3. Har alltid lyst til å gi opp, men om jeg gir opp så vet jeg at jeg like gjerne kan avslutte livet, for da er jeg verdt så lite at det ikke er noe vits. Og det er ikke barnet mitt tjent med. Anonymkode: 9a93f...58d 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er ikke pågangsmot som skiller vellykkede fra mindre vellykkede men helt andre mer tilfeldige faktorer som de forutsetningene man har. Anonymkode: 07f63...b0c Jeg vil tro det er sammensatt, som det meste annet. Forutsetninger, personlighet, og støtte eller evt mangel på støtte fra omgivelsene spiller inn på ulike måter. Og ikke minst tilfeldigheter. Alt dette påvirker jo selvsagt motivasjonen til hver enkelt. Det blir likevel litt deterministisk å si at det kun er forutsetninger som avgjør, syns jeg. Alle har vi jo et ansvar for oss selv og hva vi gjør ut fra forutsetningene vi har. Men jeg har i det siste lurt på om det der med å aldri gi opp hvis du først har begynt på noe, egentlig er noe særlig lurt? Eller om det er bedre å bare være åpen for de sjansene livet gir? Ikke prøve for hardt rett og slett? Anonymkode: 5d634...f50 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har tenkt litt på dette i det siste, føler det er et slags mantra for mange. Hvis du bare står på og ikke gir deg, så vil det gå deg godt i livet. Særlig når det gjelder utdanning og karriere. Det er det som skiller vellykkede mennesker fra oss middelmådige. En slags nøkkelfaktor for suksess. Så jeg lurer på: 1. føler du at du har lyktes med noe i livet? 2. hva var viktig for at du klarte dette? 3. har du noen gang tjent på å ikke gi opp, selv om du egentlig hadde lyst til det? Anonymkode: 5d634...f50 Jeg har doktorgrad, og har vært i europatoppen i en idrett. Det viktige var prioriteringer, viljestyrke, og rutiner, rutiner og atter rutiner. Doktorgraden har jeg faktisk tapt på Stipendiatlønnen er så lav i forhold til hva jeg hadde tjent de fire årene med master-lønn, og man får ikke noe ekstra lønn når man er ferdig med phd kontra "bare" master i min bransje. I tillegg blir man overkvalifisert for veldig mye, og arbeidsgivere er redd jeg bare egentlig vil drive med forskning. Så nei, jeg føler vel ikke at jeg har tjent på noe, selv om jeg har tvunget meg til å fullføre opptil flere ting jeg har hatet dypt og intenst til slutt. Anonymkode: 6e829...577 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. Objektivt sett har jeg lyktes med noe - god utdanning, fin jobb, har slanket meg 50 kilo. 2. Dårlig selvtillit. Om jeg hadde gitt opp hadde jeg følt meg enda dårligere. 3. Har alltid lyst til å gi opp, men om jeg gir opp så vet jeg at jeg like gjerne kan avslutte livet, for da er jeg verdt så lite at det ikke er noe vits. Og det er ikke barnet mitt tjent med. Anonymkode: 9a93f...58d Kjenner meg litt igjen. Håper du klarer å føle deg verdifull for den du er også en dag! Du har klart mye, og du er viktig for noen. Men det er ikke lett når man hele tiden har «styggen på ryggen» som forteller noe annet. Anonymkode: 5d634...f50 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har tenkt litt på dette i det siste, føler det er et slags mantra for mange. Hvis du bare står på og ikke gir deg, så vil det gå deg godt i livet. Særlig når det gjelder utdanning og karriere. Det er det som skiller vellykkede mennesker fra oss middelmådige. En slags nøkkelfaktor for suksess. Så jeg lurer på: 1. føler du at du har lyktes med noe i livet? 2. hva var viktig for at du klarte dette? 3. har du noen gang tjent på å ikke gi opp, selv om du egentlig hadde lyst til det? Anonymkode: 5d634...f50 Jeg har ikke behov for å måtte føle at jeg har lyktes med noe. Folk som trenger dette for å ha det bra synes jeg veldig synd på. Anonymkode: 67183...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 Det jeg forresten synes jeg har vunnet på med å "aldri gi opp", er kjærleiken. HerreGUD så mange internett-dater jeg var på, og så mange forferdelige opplevelser bød på.. Men nå har jeg Drømmemannen og verdens godeste to små barn, og det er faktisk det jeg føler meg mest takknemlig over å ha "oppnådd" her i livet. Doktorgrad og idresttsprestasjoner gir meg svært lite glede i hverdagen. Mannen min og ungene mine derimot ❤️ Anonymkode: 6e829...577 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har ikke behov for å måtte føle at jeg har lyktes med noe. Folk som trenger dette for å ha det bra synes jeg veldig synd på. Anonymkode: 67183...dc3 Å lykkes kan jo være så mangt. Jeg mener ikke nødvendigvis at man er best i noe, eller har gjort noe spesielt, men at man har oppnådd eller fått til noe man ønsket seg. Anonymkode: 5d634...f50
tussi680 Skrevet 6. september 2022 #10 Skrevet 6. september 2022 Livets lærdom, enten så kjemper man videre eller man går og rører rundt i myra. Valget er ditt, vil du bli i hengemyra eller klatre opp og få oppdage et større perspektiv/ utsikt? lærdom, livets harde realitet. Man vokser og får et bedre grunnsyn når en har et mål, et ønske om å komme seg videre.
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 6. september 2022 #11 Skrevet 6. september 2022 1. føler du at du har lyktes med noe i livet? Ja, sett tilbake så har jeg lykkes. Men er jo ikke fullkomment og det er ikke lett gitt med de drømmene.. 2. hva var viktig for at du klarte dette? Kontinuitet. Samfunnet vårt er "bygget" slik at mye ikke kan gå fortere enn det gjør. Møt opp. 3. har du noen gang tjent på å ikke gi opp, selv om du egentlig hadde lyst til det? Ja.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #12 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har tenkt litt på dette i det siste, føler det er et slags mantra for mange. Hvis du bare står på og ikke gir deg, så vil det gå deg godt i livet. Særlig når det gjelder utdanning og karriere. Det er det som skiller vellykkede mennesker fra oss middelmådige. En slags nøkkelfaktor for suksess. Så jeg lurer på: 1. føler du at du har lyktes med noe i livet? 2. hva var viktig for at du klarte dette? 3. har du noen gang tjent på å ikke gi opp, selv om du egentlig hadde lyst til det? Anonymkode: 5d634...f50 For meg har det gått opp et "motsatt-lys" den siste tiden. Jeg er absolutt ikke tjent med å stå på og jobbe jobbe jobbe. Jeg blir bare stresset og utbrent av det. Nå er jeg takknemlig for hver dag jeg har. Jeg har lyktes fordi jeg har forstått at jeg ikke hele tiden må jage etter noe for å være lykkelig eller føle at jeg har lykte i livet. Anonymkode: 1733e...a57 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå