AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #1 Skrevet 5. september 2022 Hvordan ville du definert ordet kvinne? Er det bare en følelse eller er det noe mer? Anonymkode: 8507d...35a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Ekte kvinner har XX-kromosomer og ekte menn har XY-kromosomer, finnes veldig få tilfeller med andre kombinasjoner men det regnes so kromosomfeil. Er ikke mer komplisert enn det. Anonymkode: a7ca1...e58 10 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Du kan jo begynne med hva du selv tror og mener? Hva er en kvinne i dine øyne? Hva er en mann? Hvem bestemmer det? Hvorfor mener du det? Anonymkode: 8e714...4cb 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #4 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ekte kvinner har XX-kromosomer og ekte menn har XY-kromosomer, finnes veldig få tilfeller med andre kombinasjoner men det regnes so kromosomfeil. Er ikke mer komplisert enn det. Anonymkode: a7ca1...e58 Så hva vil du kalle en person; som vokse opp, gikk gjennom puberteten. Fikk mensen. Ble gravid naturlig og fødte barn. Men som har XY kromosomer. En mann? Hvor mange av oss vet egentlig hvilke kromosomer vi har? For det er ikke en test de utfører når man får kjønnet sitt, de ser på kjønnsorganet og gir personer kjønn som jente eller gutt. Uavhengig av hva kromosomene faktisk sier. Vet vi hvor mange «kromosomavvik» vi faktisk har? Hvor mange andre kvinner er det som tilfeldigvis faktisk har XY kromosomer uten å vite det? Og de vet ikke om det for de har gjennomgått pubertet og hele greia som en kvinne. Anonymkode: c1237...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Ts: for meg er det bare en indre følelse. Jeg bet jeg er kvinne. Ikke fordi jeg har mensen. Ikke fordi jeg har pupper. Ikke fordi jeg har vagina. Det er ingenting fysisk som gjør at jeg vet at jeg er kvinne. Jeg bare vet det. Anonymkode: c1237...6f1 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Kvinne = menneske med potensiale til å produsere store kjønnsceller (egg). Mann = menneske med potensiale til å produsere små kjønnsceller (sperm). Kjønn handler om hvilken rolle man har i reproduksjonen, hverken mer eller mindre. Man må ikke føle seg som en kvinne for å være det.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 XX kromosomer, pupper,livmor og eggstokker/vagina= kvinne. Uansett hvor maskulin og androgyn hun måtte være også. Til og med om hun er uvanlig høy,breiskuldret og har større hender og føtter enn vanligvis. Og uansett om det er menn eller kvinner hun faller for. Anonymkode: 82d87...0da 3
DumTomat Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: XX kromosomer, pupper,livmor og eggstokker/vagina= kvinne. Uansett hvor maskulin og androgyn hun måtte være også. Til og med om hun er uvanlig høy,breiskuldret og har større hender og føtter enn vanligvis. Og uansett om det er menn eller kvinner hun faller for. Hva med en kvinne som ikke har livmor, eggstokker, vagina eller pupper? Fordi hun var i en bilulykke og mistet underkroppen, så fikk hun brystkreft og måtte operere bort brystene sine? Er hun nå ikke kvinne lenger? 1 1
Djungelvrål Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så hva vil du kalle en person; som vokse opp, gikk gjennom puberteten. Fikk mensen. Ble gravid naturlig og fødte barn. Men som har XY kromosomer. En mann? Hvor mange av oss vet egentlig hvilke kromosomer vi har? For det er ikke en test de utfører når man får kjønnet sitt, de ser på kjønnsorganet og gir personer kjønn som jente eller gutt. Uavhengig av hva kromosomene faktisk sier. Vet vi hvor mange «kromosomavvik» vi faktisk har? Hvor mange andre kvinner er det som tilfeldigvis faktisk har XY kromosomer uten å vite det? Og de vet ikke om det for de har gjennomgått pubertet og hele greia som en kvinne. Anonymkode: c1237...6f1 Ved du om mange som har mannlige kromosomer men som er fysiske kvinner?? 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 3 minutter siden, DumTomat said: Hva med en kvinne som ikke har livmor, eggstokker, vagina eller pupper? Fordi hun var i en bilulykke og mistet underkroppen, så fikk hun brystkreft og måtte operere bort brystene sine? Er hun nå ikke kvinne lenger? Man kan fortsatt si at mennesker har to armer og to ben, selv om ikke alle er født med det. Anonymkode: 3522e...d04 2 2
Djungelvrål Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 DumTomat skrev (5 minutter siden): Hva med en kvinne som ikke har livmor, eggstokker, vagina eller pupper? Fordi hun var i en bilulykke og mistet underkroppen, så fikk hun brystkreft og måtte operere bort brystene sine? Er hun nå ikke kvinne lenger? Jo hun har fortsatt xx kromosoner, feminine trekk, små hender og føtter osv. (ja vet jeg generaliserer men kvinner er gjennomsnittlige bygget annerledes enn menn) 1 1
DumTomat Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan fortsatt si at mennesker har to armer og to ben, selv om ikke alle er født med det. Anonymkode: 3522e...d04 Du kan si det ja, men du kan ikke definere et menneske på den måten. 'Hva er et menneske?' - 'Det er noen med to armer og to ben.' Ser du poenget mitt? 1
DumTomat Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 (endret) 3 minutter siden, Djungelvrål said: Jo hun har fortsatt xx kromosoner, feminine trekk, små hender og føtter osv. (ja vet jeg generaliserer men kvinner er gjennomsnittlige bygget annerledes enn menn) Ok, men la oss sette et annet eksempel, du har en kvinne med livmor, eggstokker, vagina og pupper, har født et barn, har små hender og føtter, feminine trekk, men XY-kromosomer. Er dette en kvinne? Endret 5. september 2022 av DumTomat 1 1
Djungelvrål Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 DumTomat skrev (2 timer siden): Ok, men la oss sette et annet eksempel, du har en kvinne med livmor, eggstokker, vagina og pupper, har født et barn, har små hender og føtter, feminine trekk, men XY-kromosomer. Er dette en kvinne? Finnes det virkelig kvinner med alle kvinnelige karakteristikker som er født med mannlig kjønnskromosom? Eller vet du ikke at det er XY som avgjør at et egg og sædcelle blir en mann fysisk?? 1 1
DumTomat Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 1 hour ago, Djungelvrål said: Finnes det virkelig kvinner med alle kvinnelige karakteristikker som er født med mannlig kjønnskromosom? Eller vet du ikke at det er XY som avgjør at et egg og sædcelle blir en mann fysisk?? Det er sjeldent, men ja det finnes, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2190741/ Biologi er komplekst og forvirrende, er derfor jeg ikke er villig til å ta en sterk posisjon i mot andre sin opplevelse av seg selv. Det meste finnes i naturen, selvom det er 'avvik', men vi er her tross alt pga en lang rekke avvik, vi er jo såvidt vitenskapen vet alle originert fra samme kilde rundt 3.7 milliarder år siden. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 Hva er en esel? Hva er en ku? Hva er en gris? Hva er en hest? Hva er en kukk? Hva er en fitte? Hva er hva i denne verdenen hvor vi har det så bra at vi må spørre de spørsmålene?! Svaret er åpenbart idioti! Anonymkode: b9667...811 1 1
Topsi Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 (endret) An adult human female Endret 6. september 2022 av Topsi
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #18 Skrevet 6. september 2022 DumTomat skrev (4 timer siden): Det er sjeldent, men ja det finnes, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2190741/ Biologi er komplekst og forvirrende, er derfor jeg ikke er villig til å ta en sterk posisjon i mot andre sin opplevelse av seg selv. Det meste finnes i naturen, selvom det er 'avvik', men vi er her tross alt pga en lang rekke avvik, vi er jo såvidt vitenskapen vet alle originert fra samme kilde rundt 3.7 milliarder år siden. Takk for at du delte denne. Jeg gikk å la meg og fikk ikke tatt diskusjonen lengre. Det er nettopp denne saken som gjør at jeg stiller spørsmål med hvor mange XY kvinner vi faktisk har hatt som har født et barn. Som på alle måte fremstår som en kvinne. Men har XY kromosomer. For det er ikke normalt å teste kromosomene til folk som føder. For man antar jo at de har XX. Jeg antar jo at det ble utført studier som en gang i tiden viste at kvinner = XX og menn = XY. Men hvordan vet vi at dette alltid stemmer, når vi ikke sjekker hvert enkelt individ som føder. Jeg vet det er snakk om at Y kromosomet holder på å forsvinne. Betyr det kanskje at vi alle snart er XX. Har vi kanskje noen menn som har XX kromosomer og ikke XY som alle alltid antar? Jeg synes at det hadde vært kjekt om noen begynte å undersøke saken nermere. Men antar at man allerede har lagt saken om kjønnskromosomer død, og det er bestemt hva som er hva, og derfor vil nok ingen begynne på en slik forskning 😅 Anonymkode: c1237...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #19 Skrevet 6. september 2022 DumTomat skrev (6 timer siden): Det er sjeldent, men ja det finnes, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2190741/ Biologi er komplekst og forvirrende, er derfor jeg ikke er villig til å ta en sterk posisjon i mot andre sin opplevelse av seg selv. Det meste finnes i naturen, selvom det er 'avvik', men vi er her tross alt pga en lang rekke avvik, vi er jo såvidt vitenskapen vet alle originert fra samme kilde rundt 3.7 milliarder år siden. Det du henviser til er et syndrom, altså misdannelser. Anonymkode: dbeed...70e 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #20 Skrevet 6. september 2022 Jeg er "mann" men lever som kvinne, det har jeg gjort i 15 år. Anonymkode: 70dca...617
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå