Gå til innhold

Lea, fortell om Mas Palomas


Sannasol

Anbefalte innlegg

Hei Lea!

Så at du skrev i et innlegg tidligere at du likte deg godt på Mas Palomas.

Nå skal jeg og min mann reise dit om 11 dager, og kunne gjerne tenkt oss å plukke opp noen tips på forhånd.

Hva har du å si om denne plassen?

Vi skal bo i bungalow, (Los Tunos).

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

det er en strand-plass.. proppfull av svensker, briter, tyskere osv

ditt den geneme nordmann reiser for å fleske seg.. bli knall rød og spise ute..

og så reise hjem og fortelle hvordan det var i utlandet.. ;)

hi, hi.. hele opplegget er til å le seg skakk av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke på mye peiling på Maspalomas, men har vært der et par ganger.

Joda, det er et turiststed, men de som reiser dit har uansett bestilt en chartertur. Jeg kan gjerne innrømme at jeg trives utrolig godt på Gran Canaria. Har vært der MANGE ganger og kun for å slappe av. Det er liksom ikke så mye man trenger å gjøre der annet enn å kose seg.

Alt finnes innen rekkevidde: sol, bad, by, natur osv. Det er faktisk ganske flott natur på Gran Canaria og det er ikke langt å reise heller.

Kjenner ikke til de forskjellige hoteller og bungalower, så der kan jeg ikke svare.

Maspalomasstranden er laaang og flott. Ganske overfylt til tider, men det gjør liksom ikke noe. Anbefaler å ta en gåtur langs hele stranden. Turen er lang, men utrolig flott og det er mulig å sette seg ned på en strandrestaurant o.l.

Ha en flott tur og spør gjerne hvis det er noe spesielt du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut!

Som gjest skrev, så er jo jeg også klar over at det er et masseturisme-sted, men hva er ikke det lenger?

Mange sverger til de greske øyer på sommeren, og det er helt sikkert fantastisk, men at det er mindre turister der, og at fastbeboende ikke lever av turisme, det får ingen meg til å tro!

Merkelig at det liksom er så mye mer "stuerent" å reise til alle andre steder enn Kanariøyene. Der det er så flott, og stort sett så pent vær, og bra standard? Jeg har tidligere vært på Lanzarote og Tenerife også, og har ikke noe galt å si om disse stedene.

Men jeg har vært i Romania, og det er et land jeg aldri drar tilbake til.

Vel, Lea, jeg var bare nygjerrig om du hadde noe "kult" å anbefale rundt Mas Palomas-traktene.

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er det endel år siden jeg var akkrat på Maspalomas eller Gran Canaria og jeg hadde nok helt andre interesser da enn jeg har nå.

Det er en fint badeland i nærheten som er verd et besøk, Cowboylandsbyen er også morsom, eller er det GoCartbaner, et hektisk uteliv I Playa del Ingles, masse shoppingsentre i de fleste landsbyene/byene. Men jeg tipper at dere får masse info om sånt når dere kommer frem. De fleste reiseselskapene har guider som kan spørres om ting og tang.

Bli gjerne med på "harryting" som grisefester o.l. det er faktisk ganske morsomt.

Det er også små og store restauranter i alle mulige varianter og prisklasser, diskoteker, puber, gatekafeer osv. Det meste ligger nok litt utenfor Maspalonas (som er en utpreget badeby), men det er korte avstander på Gran Canaria. Og buss/taxi er ikke dyrt.

Hvis dere får tilbud om en sånn øytur så er det også en flott anledning til å se hele øya. Da får dere guider og sånt med på kjøpet.

Det er også mulig å leie bil.

Hva synes du at der kult da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halløyyy!

Kult og kult. Jeg er jo mest tilhenger av soling og bading, så det er kanskje det jeg finner mest av på Mas Palomas. Ellers er det fint å finne koselige romantiske restauranter (vi skal nemlig på bryllupsreise).

Leie bil har vi vel tenkt på ja, sånn at vi får sett litt mer enn bare "masseturisme", shoppingsenter og nattklubber. :ler2:

Ellers har vi lyst til å ta en "fjelltur".

Kanskje dra inn til Las Palmas en dag og se oss omkring der.

Vi gleder oss iallefall masse!!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere shoppe anbefaler jeg "atlantico", et kjøpesenter i byen Vecindario mellom flyplassen og Playa Del Ingles. Anbefaler også showet "Garbos" på Bahia Feliz. God mat og bra underholdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at dere får en kjempefin ferie jeg!

Sol og strand er det masse av og romantiske restauranter finner dere garantert.

Vet at det finnes mange motstandere av slike "pakketurer", men øya er fantastisk. Krever kanskje at du ikke er avhengig av å se masse gamle ruiner og kirker da... :lol:

Vil man slappe av og nyte ferien er dette det riktige stedet synes jeg. Spiller ingen rolle om alle snakker svorsk. Man trenger rett og slett ikke å anstrenge seg noe særlig. Vil man på opplevelsesferie kan man dra et annet sted.

Dessuten er Gran Canaria rent og "trygt". De eneste som forsøpler er fulle turister. Men dere har alltid valget.. fred og ro eller full fres på byen.

Shopping har jeg ikke peiling på, bortsett fra at kjøpesentrene ligger ganske tett og har variabelt utvalg. Husker at jeg vanket mye på "Cita" i Playa del Ingles sist jeg var der :ler: . Men det er lenge siden!

Husk å få tatt bilde av dere sammen med en apekatt. De er så kjempego'e når de sitter på fanget og venter på at eieren skal ta bilde av dere sammen. Eller kanskje de har sluttet med sånt nå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...