Gå til innhold

Skilsmissedagboken


Ingefær85

Anbefalte innlegg

Behov for å skrive av meg noen tanker i denne prosessen, derfor denne dagboken.

Etter mange år i et ustabilt ekteskap, har jeg bestemt meg. Jeg skal ut. Det blir nok langt i fra enkelt, med barn involvert. Har vært igjennom samlivsbrudd tidligere, og ser litt med skrekk og gru tilbake til det. Håper ikke jeg går i de samme fellene denne gang. Jeg er 12 år eldre med en god dæsj større livserfaring. Så på sett og vis gleder jeg meg. Jeg gleder meg til å slippe krangling, styre min egen hverdag (til dels, har jo 3 barn), slippe å irritere meg, bruke all min energi på dette her. Så gruer jeg meg. Gruer meg til å si det til barna, være alene, trolig miste en del av nettverket mitt, litt trangere økonomi. Kanskje blir jeg litt ensom også. Så gruer meg meg til et mest sannsynlig hinsides baluba fra ham når jeg gir ham beskjeden. For da kan han få blod på tann og bli skikkelig tverr. Men jeg skal klare det, og må si at jeg gleder meg allerede. Bare tanken er svært befriende. 

Har nok behov for å skrive et par linker i kveld, etter å ha gitt ham beskjeden. Denne gangen skal jeg ikke ombestemme meg. 

Så, velkommen til skilsmissedagboken. Som etter hvert blir omdøpt til singeldagboken. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TeamWP skrev (37 minutter siden):

Masse lykke til, håper det går bedre enn du frykter🤞🤗

Tusen takk for det. Ja, det håper virkelig jeg også. Det beste hadde vært om han faktisk var helt enig. Og at fordeling av hus, hytte, bil etc. går smertefritt. Barna vet jeg allerede ikke blir noe problem, vet han ønsker femti/femti deling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NymeriaRhoynar skrev (39 minutter siden):

Lykke til. Jeg følger med på tråden din.

Tusen takk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...