Gå til innhold

Hjelp!! tåler ikke p-piller!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heia!

Jeg har prøvd tre forskjellige p-pille merker (diane, trionetta og trinordiol)

men jeg tåler ingen av dem!!! Jeg blir kjempekvalm og får vondt i magen!

Faktisk har jeg brukt trionetta i flere år uten bivirkninger, så gikk jeg over på diane men tålte ikke dem og nå har jeg gått tilbake til trionetta men nå tåler jeg IKKE dem heller lengre!!! :(

Har jeg utviklet en overfølsomhet for p-piller??

er det andre p-pille merker som jeg muligens kan tåle??

er det flere der ute som sliter med det samme som meg??

eller må jeg begynne med annen prevensjon som p-sprøyte o.l ??

hilsen

kvalm jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke tåler ppiller, vil du sansynligvis ikke tåle psprøyte heller.

Det er jo litt dumt og du skal gå rundt med plager av psprøyta i over tre mnd hvis du ikke tåler den.

Du kan jo forsøke minipiller. De inneholder mindre hormoner. :)

Hvis du har lyst til å være uten hormoner kan du jo forsøke "sikredager" metoden med http://www.persona.info/no

:) Lykketil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jg har hatt det samme problemet selv... ble kjempe kvalm og dårlig av p-piller, og jeg også prøvde forskjellige merker... Nå har jeg prøvd mini- piller, og de virker kjempebra for meg! Eneste minuset er at jeg har hatt mensen 5 ganger på under to måneder... :o Får veldig ofte mellom blødninger og sånt.. men hvis du overlever det, er disse veldig fine! Har ikke merket noe til kvalme osv!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tål inte heller P-piller. Får blödningar, svampinfektioner (sopp) och humörsvängingar.

Efter samtal med min barnmorska(jordmor) fick jag insatt kopparspiral och har varit jättenöjd med den. Inga hormoner, inga tabletter och ett säkert skydd. Vanligtvis vill de inte sätta in spiral på unga kvinnor eller kvinnor som ej fött barn, men vi kom överens om att pröva.

En vanlig biverkning är att man får MER menssmärtor och blödningar, men jag fick faktiskt mindre. Prata med din läkare/jordmor om spiral eller pessar (som också saknar hormoner) eller använd kondom om du inte vill bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Spør legen din. Jeg ble også dårlig av Tronetta etter å ha brukt dem noen år. Bruker nå Yasmin, og det går greit. Det skal være færre bivirkninger med Yasmin, så du kan jo evt prøve dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest tiggergutt79

Selv har jeg prøvd p-piller og p-sprøyte,ble bare rot for meg.Vektøkning og humørsvingninger.Ble og lei av og gi kroppen hormoner snakket med legen og sa jeg ville ha spiral,er ganske ung og har ikke født barn.Så hun tenkte litt på det,men vi ble enige om og prøve har hadd den ca 1 år og er veldig fornøyd,slipper og tenke på det og den kan være der i 5 år,det er deilig!Gjorde litt vondt de første mnd og har litt menssmerter men overlever det.Synes det er bedre enn og tilføre så mye hormoner.Så kan være verdt et førsøk,jeg er glad jeg prøvde.LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruke Synfase p-piller før jeg begynte på p-sprøyte, og hadde ingen bivirkninger av dem. Har hørt veldig få klage over bivirkninger av Synfase, kontra Trionetta.

Synfase er har kun 2 forskjellige nivåer på hormonene sine, men Trionetta har vel tre. De fungerer i hvertfall litt forskjellig. Kanskje det går an å prøve?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo kommet noe nytt nå, en liten plastring med hormoner som du dytter inn..

Er mindre hormoner i den så kanskje den virker bedre for deg?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både Yasmin og Trionetta og tåler ingen av dem!! Jeg er som en tikkende bombe på Yasmin. Humørsyk hele tiden. Lei meg og griner, og kjempehissig. Nesten farlig å være i nærheten av, folk visste aldri hvor de hadde meg... :o

Så bruker jeg Trionetta nå da og humøret mitt er stabilt, men jeg er kvalm hele dagen :evil:

Men jeg tar pillene. Å bli gravid er verre (for meg) enn å være kvalm og humørsyk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Du må også huske på at trionetta og triordinol er det samme, bare forskjellig leverandør, så egentlig har du bare prøvd to typer (hvis jeg har forstått det riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av p-pillene jeg har prøvd har hatt noen som helst effekt på meg...annet enn negative!...derfor kuttet jeg bare ut alt som heter prevensjon! (har PCO og blir ikke gravid sånn helt uten videre)

Snakk med legen din om problemet og så kan dere sammen forsøke å finne frem til et prevensjonsmiddel som passer deg! :D

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Yasmin for et par måneder siden, aldri gått på pillen før. Har ikke eggløsning, så jeg fikk den kun for å regulere mensen, og så langt går det kjempebra. Legen anbefalte denne fordi den ga minst risiko for vektøkning. Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger. Vel, bortsatt fra en lett kvalme de aller første dagene da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg ble kjempedårlig av p-piller!! Årsaken til det er mest sannsynlig at jeg ikke husket å ta de regelmessig nok, så da begynte jeg på p-sprøyten og har ikke hatt en dårlig dag siden, men som en her sier, hvis det er selve hormonet du reagerer på, altså mengden er det jo dumt å ta sjansen på en p-sprøyte som da vil være i kroppen i tre mnd!! Snakk med legen din som helt sikkert kan foreslå og hjelpe deg litt på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...