Gå til innhold

Det presser i brystet...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det presseri brystet... Er i midten, men en tanke mot venstre. Har båret tungt og jobbet "monotont" i dag, og reagerer lett med muskel"kødd" da...

Litt tungt å puste, men ikke mye forskjell... Er operert i hjertet... Noen spm har noen råd? Tok medisiner nå...

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Dette har jeg ingen greie på, men jeg ville nok vært rask til å ringe legen hvis jeg var hjerteoperert!

Hjalp medisinene?

Skrevet
Dette har jeg ingen greie på, men jeg ville nok vært rask til å ringe legen hvis jeg var hjerteoperert!

Hjalp medisinene?

Tok en betablokker og en magemedisin nå ;) Tar vel litt tid evt...

Er to og fire år siden da, er ikke sånn nylig... Op. altså

Skrevet

Eh, jo, en venn av mor og far var innom i dag, han hadde akkurat hatt infarkt, og fått bypass (det har jeg bla også), så kan godt være psykisk, at jeg "tenker meg"...

Skrevet

Det finnes en sånn "tommelfingerregel" eller hva det heter ang brystsmerter.

Hvis jeg ber deg vise meg hvor du har vondt og du

A) Peker og kan vise meg et punkt eller lite område du har vondt

- er det mest sannsynlig muskulært og ikke farlig. Plagsomt kan det være, verst av alt er at man blir redd.

B) Legger hele hånda over brystet og ikke klarer å vise spesifikt hvor det gjør vondt, men du føler et press over hele brystkassen.

- er det mer sannsynlig at det er hjertet, og da skal du ringe etter ambulanse.

Skrevet

:ler: ambulanse faktisk ;) Det har jeg kjørt, var så skuffa over at det ikke var sirene, også viste det seg at de lå i 150 i venstrefilen fra Gardermoen til Riksen :ler:

Jeg kan peke akkurat hvor, er nedover "sternum" som jeg tror det heter, også litt mot venstre der puppen slutter

Skrevet

Jeg mente det seriøst faktisk. Typisk tegn på en som får hjerteattakk er en som legger hele hånden over brystet, sier han føler et press og blir svimmel og føler seg uvel.

Skrevet
Jeg mente det seriøst faktisk. Typisk tegn på en som får hjerteattakk er en som legger hele hånden over brystet, sier han føler et press og blir svimmel og føler seg uvel.

Jo, jo, jeg vet det :)

Men da stråler det vel gjerne ut i armen og?

Tror det gikk litt over, så var sikkert muskulært. Får røyke litt vel, så ser jeg om det hjelper ;)

Skrevet

Forbauser meg til stadighet hvordan folk velger å spørre om medisinske råd på et internettforum. Spesielt når du har/har hatt tidligere problemer med hjertet så vet du sikkert viktigheten av å kontakte kvalifisert personell dersom du opplever symptomer.

Skrevet
Forbauser meg til stadighet hvordan folk velger å spørre om medisinske råd på et internettforum. Spesielt når du har/har hatt tidligere problemer med hjertet så vet du sikkert viktigheten av å kontakte kvalifisert personell dersom du opplever symptomer.

Ja, men jeg trodde det ikke var symptomer, ville bare ha det bekreftet, og det fikk jeg.

Jeg vet også at jeg skal ringe legen i alvorlige tilfeller, men følte det ikke var det og tror jeg hadde rett :) Kanskje jeg bare ble nervøs, da er det fint å skrive med noen som kan støtte meg i mine antakelser, også slipper jeg å kjøre på legevakten/riksen nå for ekg/ekko midt på natten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...