Gå til innhold

Insektbitt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette skjedde nå nylig og synes ikke det ser bra ut. Har ikke sett sånt før og lurer på hva dette er? Kan det være flåttbitt eller noe annet type insektbitt? Hunden min går på flåttmiddel og vi har vært i skogen både i går og i dag. 

019D14E6-73C3-464B-9B36-0D05E2419001.jpeg

Anonymkode: 97ce2...c7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være klegg…? De lager jo ganske store merker når de biter, de jævlene.

Skrevet
3 minutter siden, charlotte0 said:

Kan det være klegg…? De lager jo ganske store merker når de biter, de jævlene.

Vi oppdaget først nå i kveld det røde merket. Er kun det merket og den er i blodrød farge. Har aldri sett et merke så rødt på en hund. Han fikk faktisk en flått på seg i dag og den tok jeg før den rakk å bite. I tillegg har han flåttmiddel

Skrevet

Stakkars! 😢 Har hunden vondt? Hvis ikke så kan du jo se an litt? Evt ringe dyrlegen å høre?

Skrevet
13 minutter siden, charlotte0 said:

Stakkars! 😢 Har hunden vondt? Hvis ikke så kan du jo se an litt? Evt ringe dyrlegen å høre?

Han viser igjen spesielle tegn. Han har vært mye trøtt i dag men kan være pga turene han har hatt. Blir så klart bekymret når noe som ikke skal være der oppdages😟

Skrevet

Slike merker er ganske vanlige å få etter insektbitt, det kan være klegg, tuneflue, lusflue eller andre ting.

Om det ikke er tydelig sårt eller vondt er det som regel ingenting å bry seg om, blir borte etter et par dager 😊

Skrevet
50 minutter siden, Myrmica said:

Slike merker er ganske vanlige å få etter insektbitt, det kan være klegg, tuneflue, lusflue eller andre ting.

Om det ikke er tydelig sårt eller vondt er det som regel ingenting å bry seg om, blir borte etter et par dager 😊

Den så veldig ubehagelig ut i går. Men i dag har den allerede blitt lysere😁 Han reagerer heller ikke når jeg kjenner ved

6F87E440-C418-498F-BCBB-111D33D3F59C.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...