AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #61 Skrevet 4. september 2022 Åh jeg vet nøyaktig hva du mener og hva du føler! Hater når besteforeldre skal tråkke på oss foreldre. Men er dette noe som er viktig for deg så stå i den kampen. Jeg hadde faktisk tydelig sagt ifra at hvis ikke dette kna respekteres så blir der ikke noe mer besøk til de fordi det rett og slett ikke er noe koselig. Respekt er faktisk noe som skal gå begge veier, og hvis de konstant skal undergrave din autoritet som forelder til DITT barn så trenger ikke du å ha noe med de å gjøre. Sett tydelige grenser. Og jeg hadde også bemerket at «siden dere aldri klarer å respektere der vi sier ang. Vårt barn føler jeg meg ikke komfortable med å la dere passe henne når hun blir større». Handlinger har konsekvenser. Dette bør da alle voksne mennesker forstå. klem og lykke til! ❤️ Anonymkode: 61483...896 1 1
Coiljente Skrevet 4. september 2022 Forfatter #62 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Åh jeg vet nøyaktig hva du mener og hva du føler! Hater når besteforeldre skal tråkke på oss foreldre. Men er dette noe som er viktig for deg så stå i den kampen. Jeg hadde faktisk tydelig sagt ifra at hvis ikke dette kna respekteres så blir der ikke noe mer besøk til de fordi det rett og slett ikke er noe koselig. Respekt er faktisk noe som skal gå begge veier, og hvis de konstant skal undergrave din autoritet som forelder til DITT barn så trenger ikke du å ha noe med de å gjøre. Sett tydelige grenser. Og jeg hadde også bemerket at «siden dere aldri klarer å respektere der vi sier ang. Vårt barn føler jeg meg ikke komfortable med å la dere passe henne når hun blir større». Handlinger har konsekvenser. Dette bør da alle voksne mennesker forstå. klem og lykke til! ❤️ Anonymkode: 61483...896 Ja, vi må nok bare ta denne samtalen.. uansett hvor ubehagelig vi synes det er. tusen takk💕 1 1
Hactar Skrevet 4. september 2022 #63 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De bør selvsagt respektere at dere ikke ønsker at babyen skal smake på ditt og datt, men synes det høres helt vilt ut å vurdere å ikke besøke de eller at de ikke skal få møte barnebarnet sitt 😳 Anonymkode: 545cc...371 Men hvordan skal Ts og mannen oppnå den respekten? Svigerfar elsker å provosere, og svigermor gidder ikke høre. Om TS og mannen gjør det klart at denne oppførselen ikke aksepteres og får konsekvenser, har de potensielt et helt liv med konstruktiv kontakt foran seg. Får disse besteforeldrene fortsette uten konsekvenser, vil ts og mannen bare bli mer og mer undergravd etter som barnet kan trekkes inn i maktkampen. Mye bedre å etablere respekt som betingelse for kontakt nå, mens barnet er bittelite og ikke skjønner bæret av konflikten. 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #64 Skrevet 4. september 2022 Coiljente skrev (16 minutter siden): Helt enig!!! Høres ut som du blir en bra bestemor💕 Takk😍 Anonymkode: 34671...4ed
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #65 Skrevet 4. september 2022 Hactar skrev (5 minutter siden): Men hvordan skal Ts og mannen oppnå den respekten? Svigerfar elsker å provosere, og svigermor gidder ikke høre. Om TS og mannen gjør det klart at denne oppførselen ikke aksepteres og får konsekvenser, har de potensielt et helt liv med konstruktiv kontakt foran seg. Får disse besteforeldrene fortsette uten konsekvenser, vil ts og mannen bare bli mer og mer undergravd etter som barnet kan trekkes inn i maktkampen. Mye bedre å etablere respekt som betingelse for kontakt nå, mens barnet er bittelite og ikke skjønner bæret av konflikten. Vet ikke..tror at om ting settes på spissen må besteforeldrene innse et par ting. De gjør de kanskje ikke med en gang, de trenger kanskje en uke eller to, så må fornuften seire, tenker jeg. Også kommer det vel mye ann på hvordan man formidler ting, kanskje svigermor er den lureste å prate med så dere ikke blir ytterligere provosert av svigerfar..? Det å ta ting opp i fredstid og kanskje trykke på de knappene som at « jeg blir så lei meg fordi jeg føler at» og «jeg blir lei meg fordi jeg føler liten respekt pga våre valg» Ikke angripe de med de dere mener er feil og respektløst, men formulerer det slik at en konservativ småsur svigerfar heller kjenne det i hjertet enn i kampånden;) Anonymkode: 34671...4ed
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #66 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De bør selvsagt respektere at dere ikke ønsker at babyen skal smake på ditt og datt, men synes det høres helt vilt ut å vurdere å ikke besøke de eller at de ikke skal få møte barnebarnet sitt 😳 Anonymkode: 545cc...371 Hva skal man gjøre da tenker du, når en klar beskjed om at "vi ønsker ikke at hun skal smake på ditten og datten" blir ignorert? Si det en gang til og en gang til, i håp om at de kanskje hører etter den andre, tredje eller femtende gang? Svigermoren avfeier det hele med at sukker ikke er farlig, og svigerfar trosser forbudet bare fordi han syns det er gøy å se hvor sinte ts og mannen blir. (Klart, det kunne jo hende at han ikke gadd mer av akkurat det hvis ingen gav noen reaksjon. Samtidig; siden han elsker å provosere, hvor langt kan han finne på å gå for å få en reaksjon?) Anonymkode: 80a93...e6e 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #67 Skrevet 5. september 2022 DildoShwaggins skrev (16 timer siden): Men hvorfor kan ikke besteforeldre skjemme bort barna litt ekstra? Jeg husker i hvert fall at det var ekstra stas å være hos besteforeldre da jeg var barn. For da fikk vi drops og sjokomelk. Syns de skal få ha disse små gledene Men det er forskjell på å skjemme bort barnebarna og å overkjøre foreldrene.. Anonymkode: 6490b...505 6 1
Kath H. Skrevet 5. september 2022 #68 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dere er for hysteriske nå for tiden. Jeg er bestemor og føyde meg etter foreldrenes ønske. Men synes det var tullete. Nå har de fått to barn til, og det var bare med førstemann de holdt på sånn. Om ungen får en is, eller gud forby noe med sukker i, så går det helt fint altså. Anonymkode: 29062...8bb Helt uenig med deg. Hilsen bestemor. For det første ga de vel bare opp med unge 2 og 3 når dere nektet å respektere dem (det er nemlig respekt det handler om). For det andre er det ikke "tullete" det er et valg som er opp til foreldrene å ta, ikke deg som bestemor. For det tredje er det skadelig med sukker. Det metter uten at barnet får i seg den næringen det trenger. https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/fast-fode-til-babyen/ 1
Brunello Skrevet 5. september 2022 #69 Skrevet 5. september 2022 Då lenge det ikke er farlig for barnet. Ser jeg ikke helt problemet. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #70 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men det er forskjell på å skjemme bort barnebarna og å overkjøre foreldrene.. Anonymkode: 6490b...505 Nettopp. Det er jo det som er kjernen her. Anonymkode: a5d82...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #71 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 19.18): Skjønner ikke hvorfor ikke svigerforeldre kan klare å høre på de som er foreldre for barna.. Egoister! Mannen din må ta en prat med de! Ikke ok. En del av tingene kan være farlig for så små og. Vet de ga mye før som de ikke skulle gitt. Vi vet bedre om mye no og bryr oss mer. Svigerforeldre bør respektere det. Når barnet er så liten skal de IKKe gi sånne ting! Sprudlevann er kullsyre i så da blir det lang natt og dag på dere og mye luft for en stakkars liten pluss søtningsmiddel osv. Forstår de ikke noe? Anonymkode: 5aa6a...137 Vi i besteforeldre alder vet da også mye, og brydde oss da vi hadde små, og bryr oss om barnebarn nå. Ikke skjær alle over samme kammen. Ofte så synes jeg at dagens småbarns foreldre er noe hysteriske, men i dette tilfellet her går besteforeldrene for langt. Man gir ikke babyer hverken sprudlende vann, sjokolade eller is, det gjorde da ikke vi når jeg hadde baby for 25 år siden heller. Å ja, man skal høre på foreldrene og respektere deres valg. Anonymkode: 4d728...708 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #72 Skrevet 5. september 2022 Jeg valgte mine kamper og lot sånt fare. Det skjedde jo ikke ukentlig for vår del og de hadde «glede» av det fordi det var det det de var vant til at man gjorde hos besteforeldre. Vi sørget for å holde kostholdet sunt og etter anbefalingene hjemme -så at besteforeldrene tøyde «reglene» våre tenkte jeg ikke noe jeg laget noe ut av. Men vi er forskjellige og er enig eld deg st de burde jo respektert det når du velger å si i fra og når det er viktig for dere. Anonymkode: f4e00...82f 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #73 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg valgte mine kamper og lot sånt fare. Det skjedde jo ikke ukentlig for vår del og de hadde «glede» av det fordi det var det det de var vant til at man gjorde hos besteforeldre. Vi sørget for å holde kostholdet sunt og etter anbefalingene hjemme -så at besteforeldrene tøyde «reglene» våre tenkte jeg ikke noe jeg laget noe ut av. Men vi er forskjellige og er enig eld deg st de burde jo respektert det når du velger å si i fra og når det er viktig for dere. Anonymkode: f4e00...82f Er enig i det å velge sine kamper, og å la besteforeldrene tøye grenser litt. Spesielt hvis det ikke er så ofte. Men å gi en liten baby alt det disse besteforeldrene gjør, synes jeg er langt over streken. En baby skal ikke ha sånne ting. Babyen burde ihvertfall kunne spise fast føde før den blir proppet full med sjokolade og is. Anonymkode: 4d728...708 2
IANIAN Skrevet 5. september 2022 #74 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 21.59): De bør selvsagt respektere at dere ikke ønsker at babyen skal smake på ditt og datt, men synes det høres helt vilt ut å vurdere å ikke besøke de eller at de ikke skal få møte barnebarnet sitt 😳 Anonymkode: 545cc...371 Det kan bli ganske håpløse situasjoner om der fortsetter slik. « Dere brukte aldri bilstoler når dere var barn « stakkars, må han sitte bakovervendt, han ser jo ikke fram « Her kunne ikke besteforeldre respektere våre «regler» og det er det det handler om her . Dvs de gjør akkurat som de vil. Vi har ikke sluttet å besøke, men barna ble over 6 år før vi lot de være alene hos de, ingen overnatting.de kunne være litt alene i vårt hjem der det er tilpasset barn med grinder osv. Men den ene gangen de skulle passe på eldste tok de han med til et sted han ikke skulle være. Jeg var å fødte så det var årsaken til at de skulle passe. Mannen måtte dra for være sammen med eldste. Det har gjort at de mistet endel tilmed barnebarna sine, og relasjonen vil jo alltid være preget av det. Nå er barna litt større så de kan være sammen noe alene, litt mindre å passe seg for og tilpasse. 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #75 Skrevet 6. september 2022 DildoShwaggins skrev (På 4.9.2022 den 22.23): Artig at det alltid er svigerfamilien det er noe galt med. Og at far aldri kommer på banen for å korrigere sine egne foreldre. Skulle nesten tror dette var noe "jeg har blitt enige om" fra mors side. Anonymkode: f08c8...e39 2
Coiljente Skrevet 6. september 2022 Forfatter #76 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og at far aldri kommer på banen for å korrigere sine egne foreldre. Skulle nesten tror dette var noe "jeg har blitt enige om" fra mors side. Anonymkode: f08c8...e39 Hva mener du med siste setningen din? 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #77 Skrevet 6. september 2022 Samme problemet her, og det går aldri over. Svigers er sykelig overvektige, og er av typen som skal gi og gi og gi. Når vi er der, er det overflod av kjeks og sjokolade, kaker og alt mulig hele tiden. Fullt dessertbord på en helt vanlig tirsdag liksom. I tillegg kjøper hun svære godteposer som hun sender med ungene hjem. Da ungene var små, prøvde jeg gjentatte ganger å snakke med svigers om dette, at man ikke kan gi is til en tre mnd gammel baby for eksempel, og at man ikke trenger å la femåringen få spise fire pinneis før middag. Det toppa seg en dag jeg gikk på do i to minutter, og da jeg kom tilbake satt babyen der med en pin-up trødd langt nedi halsen. Da var det lenge til neste gang vi dro på besøk… Og det er helt uten grunn at hun gjør dette, ungene våre får godteri hjemme hver helg. De etterlyser aldri noe godt, fordi vi har det hvis vi trenger det. Ingenting har funka her, så det eneste vi har gjort er å regulere besøk. Så kom koronaen da, og da regulerte det seg selv. Etter det har vi ikke økt hyppigheten av besøk igjen. Det er synd, men jeg vil ikke at ungene mine skal få ubegrenset tilgang på godteri flere dager i uka. Nå har hun gått over til å henge bæreposer med kjeks og sjokolade på ytterdøra vår de dagene hun vet at ungene kommer hjem før oss. Jeg gir opp den dama altså 😵 Anonymkode: b5eb5...8ff 1
IANIAN Skrevet 6. september 2022 #78 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og at far aldri kommer på banen for å korrigere sine egne foreldre. Skulle nesten tror dette var noe "jeg har blitt enige om" fra mors side. Anonymkode: f08c8...e39 Hos meg er det egne foreldre
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #79 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Samme problemet her, og det går aldri over. Svigers er sykelig overvektige, og er av typen som skal gi og gi og gi. Når vi er der, er det overflod av kjeks og sjokolade, kaker og alt mulig hele tiden. Fullt dessertbord på en helt vanlig tirsdag liksom. I tillegg kjøper hun svære godteposer som hun sender med ungene hjem. Da ungene var små, prøvde jeg gjentatte ganger å snakke med svigers om dette, at man ikke kan gi is til en tre mnd gammel baby for eksempel, og at man ikke trenger å la femåringen få spise fire pinneis før middag. Det toppa seg en dag jeg gikk på do i to minutter, og da jeg kom tilbake satt babyen der med en pin-up trødd langt nedi halsen. Da var det lenge til neste gang vi dro på besøk… Og det er helt uten grunn at hun gjør dette, ungene våre får godteri hjemme hver helg. De etterlyser aldri noe godt, fordi vi har det hvis vi trenger det. Ingenting har funka her, så det eneste vi har gjort er å regulere besøk. Så kom koronaen da, og da regulerte det seg selv. Etter det har vi ikke økt hyppigheten av besøk igjen. Det er synd, men jeg vil ikke at ungene mine skal få ubegrenset tilgang på godteri flere dager i uka. Nå har hun gått over til å henge bæreposer med kjeks og sjokolade på ytterdøra vår de dagene hun vet at ungene kommer hjem før oss. Jeg gir opp den dama altså 😵 Anonymkode: b5eb5...8ff Det er jo helt sykt, vil hun at barna skal bli overvektige? Anonymkode: 7f458...bc7 1
Coiljente Skrevet 6. september 2022 Forfatter #80 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Samme problemet her, og det går aldri over. Svigers er sykelig overvektige, og er av typen som skal gi og gi og gi. Når vi er der, er det overflod av kjeks og sjokolade, kaker og alt mulig hele tiden. Fullt dessertbord på en helt vanlig tirsdag liksom. I tillegg kjøper hun svære godteposer som hun sender med ungene hjem. Da ungene var små, prøvde jeg gjentatte ganger å snakke med svigers om dette, at man ikke kan gi is til en tre mnd gammel baby for eksempel, og at man ikke trenger å la femåringen få spise fire pinneis før middag. Det toppa seg en dag jeg gikk på do i to minutter, og da jeg kom tilbake satt babyen der med en pin-up trødd langt nedi halsen. Da var det lenge til neste gang vi dro på besøk… Og det er helt uten grunn at hun gjør dette, ungene våre får godteri hjemme hver helg. De etterlyser aldri noe godt, fordi vi har det hvis vi trenger det. Ingenting har funka her, så det eneste vi har gjort er å regulere besøk. Så kom koronaen da, og da regulerte det seg selv. Etter det har vi ikke økt hyppigheten av besøk igjen. Det er synd, men jeg vil ikke at ungene mine skal få ubegrenset tilgang på godteri flere dager i uka. Nå har hun gått over til å henge bæreposer med kjeks og sjokolade på ytterdøra vår de dagene hun vet at ungene kommer hjem før oss. Jeg gir opp den dama altså 😵 Anonymkode: b5eb5...8ff I alle dager… Ser virkelig ikke hvorfor det skal være nødvendig. Er jo for hennes egen glede at hun gir sikkert.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå