Gå til innhold

Bruker du handicaptoalettet?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, spesielt nå som gravid. Deilig å kunne bevege seg fritt uten at magen deiser inntil alt mulig 😬 (Magen er helt gjennomsnittlig, men klarer ikke venne meg til hvor mye den står ut, haha) 

Anonymkode: 7efcf...693

Yep, og etterpå når babyen kommer er det praktisk å trille vognen med seg inn, og så er det praktisk når man går på do med smårollingen sin. 

Anonymkode: 45a79...32d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv bruker jeg konsekvent HC-toalettet. Der får man være i fred, større plass, samt det stort sett er mye renere.

Bruker du handicaptoalettet? Eller går du kun på de vanlige?

Anonymkode: cf9f5...84c

Ikke sant. Du parkerer vel også på handicapparkeringen? Er jo så mye nærmere butikken, og ofte så god plass... 

Anonymkode: c7937...aca

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke sant. Du parkerer vel også på handicapparkeringen? Er jo så mye nærmere butikken, og ofte så god plass... 

Jeg er ikke den du siterte, men nå er handicapparkeringen forbeholdt de som har HC-kort. Man kan ha et handicap selv om man ikke har HC-kort og parkerer der, fordi mange kan fint gå selv om de trenger å bruke handicaptoalettet. Du får ikke bot for å bruke handicaptoalettet fordi det er ikke forbeholdt handicappede, mens parkeringen er forbeholdt de med HC-kort. Skjønner?

Anonymkode: bd93f...85f

• Liker 1
Skrevet

Bruker alltid handicap toalettet, er som regel alltid ledig og større plass. Begynte med det etter jeg fikk barn, stellerom og større plass når han skulle gå på do. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forskjell på parkering og toalett. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke sammenlignes. 

Anonymkode: b8750...b55

Skrevet

Ja,noen ganger hvis damedoen er opptatt.

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Den ene er regulert med lovverk, den andre er ikke det. Det er en vesentlig forskjell.

Anonymkode: ca3a2...38a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 14.39):

Selv bruker jeg konsekvent HC-toalettet. Der får man være i fred, større plass, samt det stort sett er mye renere.

Bruker du handicaptoalettet? Eller går du kun på de vanlige?

Bruker handikaptoalettet hvis det er ledig. Ser ikke noe problem med det, men kaprer det ikke foran nesa på en handikappet, liksom.

Anonymkode: 8f759...fd0

Skrevet

Ja jeg bruker hc-toalettet. Har fått kjeft flere ganger av folk i rullestol eller med krykker mm. Til og med fått daglig leder på bensinstasjoner etter meg hvor de har hudflettet meg. 
Det syns jeg er helt horribelt mtp at ingen vet hva jeg sliter med. Det er ikke slik at toalettet kun er forbehold de som sitter i en rullestol

Anonymkode: 947bb...6ac

Skrevet

Ja og spes om jeg skal nr 2 eller bytte tampax.  Folk i rullestol har ingen forutsetninger for å vite hvorfor du bruker det. Det er mange med f.eks stomi, de er ikke lette å bytte på et vanlig toalett.  Uansett har de ikke enerett på den, den er for alle. 

Anonymkode: 818c5...70b

Skrevet

Vask og speil er et must så jeg bruker det alltid om det er HC-toalett i nærheten.

Anonymkode: 8aa2a...d4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja jeg bruker hc-toalettet. Har fått kjeft flere ganger av folk i rullestol eller med krykker mm. Til og med fått daglig leder på bensinstasjoner etter meg hvor de har hudflettet meg. 
Det syns jeg er helt horribelt mtp at ingen vet hva jeg sliter med. Det er ikke slik at toalettet kun er forbehold de som sitter i en rullestol

Anonymkode: 947bb...6ac

En daglig leder burde vært oppegående nok til å vite at hvem som helst kan benytte seg av handicaptoalettet. Skremmende oppførsel.

Skrevet

Siden bildet av en dame stadig oftere limes over med unisex eller bilde av et vesen med et slags halvskjørt, kunne man kanskje få opp noen mer beskrivende bilder på HC-døren også. Bilde av en person med halvskjørt som dytter en barnevogn, bilde av kvinne som bytter menskopp, bilde av mann med irritabel tarm, etc. Sånn at til og med daglige ledere kan få med seg at det ikke er forbeholdt noen i rullestol. 

Anonymkode: 057a5...0c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...