Gå til innhold

Får kompiser sitte i senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Aymi skrev (20 timer siden):

De fleste sover stort sett ikke i en sofa eller en stol, så en forskjell er det. For de fleste i allefall. Du drar vel ikke buksa du hadde på når du satt i bussen oppi senga?

Altså, jeg sitter kliss naken i min sofa til tider. Og jeg har stor omgangsktets så der har mange sittet med sine bukser. Så jeg ser ikke helt forskjellen på senga og sofaen. Jeg tilbringer mer tid i sofa enn seng 🤫

uansett er det vel helt normal praksis i denne tiden at ungene sitter i senga? Ikke alle har store hus hvor ungene har egen stue eller store rom med sittegrupper. 

nevøen min på sku bor i en helt vanlig blikk og på rommet hans er det knapt plass til en seng og en smal passasje. De skal liksom ikke tvinges tiø gulv heller. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Her i huset har vi regel om at klær som er brukt ute ikke skal i senga. Så får barnet mitt besøk så legger vi på sengeteppe. Synes det er uhygenisk og ekkelt med uteklær i senga. 

Anonymkode: 21bdd...a47

Men det er jo en forskjell på uteklær og inneklær for barn da. Også mine har uteklær som de er ute i. Det er gjerne hull/utslitt ting som gjør at det gjør ingenting at de har hoppa i søla eller lekt med løvetann. 

14åringer har som regel ikke inne/uteklær. De har kanskje skoleklær og fritidsklær, men de ruller heller ikke på en lekeplass som 4åringen gjør. 

legg på sengeteppe om det er problem ja. 

• Liker 1
Skrevet

Legger alltid på sengeteppe, hvis noen skal på rommet, for alles del. Dw må jo få sitte/ligge i senga. Nå er det ikke ofte de er på rommet, for de har leker, hobbyting og gamingutstyr på ene stua, så det er der de er på dagtid.

Anonymkode: 628ab...667

Skrevet

Æsj nei

Anonymkode: 60edd...33a

Skrevet

Husker jeg måtte ha på sengeteppe som barn, kan ikke huske de andre vennene mine hadde på dette.

Jeg ser det «uhygieniske» i det, og jeg skal gladelig kjøpe inn sengeteppe til barna mine. Men jeg kommer ikke til å re opp daglig for de, ta en kamp om å få de til å legge det på. Det får holde å forklare hvorfor og gidder de ikke, så overlever de nok like fint, som alle andre vennene mine gjorde.

Anonymkode: 8fd24...89e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...