Gå til innhold

Chihuahua og bil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan sikrer du din chihuahua i bil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hunder skal være i bur i bil, så hva slags svar er du ute etter her? At det går fint å ha den i veska i passasjersetet siden den er så liten og sitter helt i ro? Ja dette har jeg hørt flere chihuahua-eiere praktisere faktisk.

Anonymkode: 50028...0fd

Skrevet

Gamle hunden min trivdes best på fanget med hodet ut av vinduet 🙂 

Skrevet

Alle hunder bør ha bur i bil, til nød setebelte. At chihuahuaen er liten hindrer den ikke i å hoppe rundt og distrahere sjåføren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hunder skal være i bur i bil, så hva slags svar er du ute etter her? At det går fint å ha den i veska i passasjersetet siden den er så liten og sitter helt i ro? Ja dette har jeg hørt flere chihuahua-eiere praktisere faktisk.

Anonymkode: 50028...0fd

Hvorfor putte hunden i en veske? Hunden til mine foreldre sitter alltid på fanget til passasjeren. Den har aldri hoppet rundt og forstyrret sjåføren. Hva mener du med at hunder SKAL være i bur i bil? Er det påbudt, slik at man får bot om det ikke gjøres?

Anonymkode: f3a46...5d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor putte hunden i en veske? Hunden til mine foreldre sitter alltid på fanget til passasjeren. Den har aldri hoppet rundt og forstyrret sjåføren. Hva mener du med at hunder SKAL være i bur i bil? Er det påbudt, slik at man får bot om det ikke gjøres?

Hunder regnes som last. Og all last SKAL sikres. Hvordan det gjøres, spiller mindre rolle. 

TS, se på 4pets Caree Bilbur. Anbefales dersom du ønsker å ha hunden i setet og ikke helt baki bilen. 

• Liker 3
Skrevet
Portia Catonis skrev (4 timer siden):

Alle hunder bør ha bur i bil, til nød setebelte. At chihuahuaen er liten hindrer den ikke i å hoppe rundt og distrahere sjåføren.

I tillegg til at hvis man krasjer, så kan man få en flyvende hund i hodet, som veier betydelig mye mer enn de 9kg den hadde i utgangspunktet! 

Anonymkode: 929ad...cb8

• Liker 3
Skrevet
Troyamin skrev (3 timer siden):

Hunder regnes som last. Og all last SKAL sikres. Hvordan det gjøres, spiller mindre rolle. 

TS, se på 4pets Caree Bilbur. Anbefales dersom du ønsker å ha hunden i setet og ikke helt baki bilen. 

Jeg hadde dette til min som valp, kan virkelig anbefale det! 

Anonymkode: 334c1...16b

• Liker 2
Skrevet

Har min i et bur på gulvet bak et av forsetene. 

Anonymkode: 8356e...ef0

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (7 timer siden):

Gamle hunden min trivdes best på fanget med hodet ut av vinduet 🙂 

Spørsmålet var hvordan folk sikrer hunden sin, ikke hvordan de risikerer livet til både hund og mennesker. 

Anonymkode: edbff...2e9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis man krasjer og airbaggen utløses så blir det så mye ekstra arbeid for ambulansearbeiderne, de stakkars kirurgene eller eller personen som utfører obduksjonen. Er vanskelig å skille restene fra den stakkars hunden og den totalt hjernedøde personen som hadde den på fanget.

Alle som har førerkort vet at last og spesielt dyr skal sikres, eller de burde i hvert fall vite det men dessverre er mange så blåst i hodet at elementær kunnskap forsvinner etter kort tid. 

Anonymkode: 9c180...544

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg har min i bur og har setebelte rundt buret😄 På veldig korte turer sitter han på fanget til f.eks samboeren min. Må hvertfall aldri la han sitte løst

Anonymkode: bb255...7a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja det risikerer du faktisk. Handler ikke bare om at den ikke skal kunne hoppe rundt, men at en chihuahua (enn så liten den er) kan gjøre stor skade ved kollisjon, eller den kan bli knust av airbagen. 

Anonymkode: 09c17...b50

• Liker 1
Skrevet

Rart folk roper og bærer seg om sikring av barn, at de gjerne skal sitte bakovervendt til de er 10 (bare for å ta i litt, men har sett en sånn kommentar) men dyrene er det liksom ikke så farlig med. 

Anonymkode: 09c17...b50

• Liker 2
Skrevet
Troyamin skrev (12 timer siden):

Var dette jeg tenkte på faktisk, for kunne ikke forstå hvor Isofix'n hadde blitt av på det jeg linket til 🙈

Men begge er veldig bra bur 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hmmm…

Jeg var ute etter tips til bur og hvordan sikre buret og slik.Men jeg ser at det var litt uklart hva jeg var ute etter.Hadde ikke tenkt å ha hunden verken på fanget eller i veske eller løst.Så fort en sier chihuahua er jammen folk fordomsfulle.Jeg spør fordi jeg skal overta en omplasseringshund om en stund og vil forberede meg og gjøre ting klart.☺️De som faktisk svarte på spørsmålet mitt og var hyggelige;Tusen hjertelig  takk!!❤️☺️

Endret av Tinkiwinkiii
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Troyamin skrev (21 timer siden):

Tusen takk for svar!!🙏🏻❤️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...