Gå til innhold

Planlagt vennetur, men har ikke lyst.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en god stund siden meldte jeg meg på en tur med noen venner , som skulle gjennomføres rett før jul.. Jeg har betalt for turen,  og det er en uke. 

Nå kjenner jeg at jeg ikke klarer å dra. Barnet mitt er 1.år og er kronisk syk. Jeg ammer fremdeles,  og kjenner at jeg ikke er klar for å gi opp amminga. Jeg har ikke så mye melk at pumping er et alternativ , da jeg sikkert må pumpe en time for å få ut nok.. Jeg frykter dermed at amminga går duken.

I tillegg får jeg helt vondt innvendig av å måtte dra fra barnet mitt.  Det meste jeg har vært borte fra han er en natt + en halv dag. Jeg gruer meg så ekstremt at jeg ikke klarer å glede meg. Mye av grunnen til at det er så vanskelig er fordi han er kronisk syk, og at det tidvis har vært svært kritisk for han.. Dette har vært ekstremt tøft psykisk. Nå er han inne i en svært god periode, og legene mener at sykdommen hans er stabil. Likevel henger det i.. Jeg har i løpet av perioden gått ned 10 kg i tillegg til alt jeg la på meg i graviditeten, kun pga hvor tøft det har vært.

De andre vennene mine gleder seg masse til turen, og snakker så mye om den og hvor bra det blir med en jenetur. Men jeg kjenner ingen glede. Selv om jeg sikkert hadde hatt godt av en tur. 

Da jeg sa ja, ble jeg forespeilet en tur på 3 overnattinger, så ble det plutselig lenger, da en i gruppa skulle bestille og fikk samme pris for lengre tur. Hvis jeg skal dra hjem tidligere må jg ut med ganske mye penger for å ombooke.... 

Hva hadde dere gjort? Føler at jeg svikter noen uansett hva jeg gjør. Jeg svikter jentegjengen hvis jeg ikk drar , men hvis jeg drar føler jeg at jeg sviker sønnen min pluss at amminga blir ødelagt og jeg må være borte så mye mer enn jeg er komfortabel med. Trenger råd og tips. 

Anonymkode: 6c2ea...3c9

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare la vær å dra. Det er da ikke så vanskelig?

Anonymkode: 955eb...caa

Jeg bare føler at jeg svikter vennene mine , som gleder seg så mye og ikke snakker om annet..  Jeg gruer meg bare mer jo nærmere det kommer , og nå gråter jeg hver gang jeg tenker på at jeg skal være borte så lenge. 

Ts

Anonymkode: 6c2ea...3c9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Som barnløs hadde jeg virkelig hatt full forståelse for at en venninne med kronisk syk 1-åring droppet en ukeslang jentetur - jeg hadde vel egentlig blitt mer overrasket om hun ikke gjorde det.

Det er to av de andre som drar som også har barn på 1.år , og det virker ikke som det er noe problem for de. Men de barna har ikke en sykdomshistorie... Pluss at de ikke ammes. 

Ts

Anonymkode: 6c2ea...3c9

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlys med god samvittighet. Du svikter ikke, de får jo kost seg på tur uansett. Og du har en veldig god grunn til å stå over. 

Anonymkode: f394f...795

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at det føles kjipt å avlyse, jeg liker heller ikke å skuffe andre. Men vet du hva, avlys med god samvittighet. Og hvis de andre ikke forstår det så er de ikke så greie likevel, synes jeg.

Anonymkode: 1182e...cae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg magefølelsen din! Skjønner deg så godt! Mine barn er ikke syke, men  jeg har likevel ikke villet dra fra dem noe særlig. Ikke gjør det! Venninnene dine kan være enige i valget eller ikke, men hvis du gir en ærlig forklaring på hvordan det føles for deg så må de akseptere det og ikke ta det personlig.  I min venninnegjeng har vi vært veldig forskjellig på dette, noen synes det var greit å dra på helgetur med baby hjemme, den mest ekstreme i andre retningen vil fortsatt ikke reise fra sitt åtte år gamle barn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på tre dager og 7 dager. Bare avlys☺️Jeg er kronisk syk, og har maks tre dager; være seg tur eller besøk. En veninne av meg dumpet en planlagt tur siden jeg ikke kunne en hel uke. Prøvde å forklare henne hvordan jeg da bare ville ligget på hotellet de siste dagene, noe jeg heller ikke ønsket å betale ca 4000kr for🙈Gjør det som er best for deg. Og barnet.

Anonymkode: b1a3a...aa4

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at du skal avlyse, og jeg er sikker på at du vil få forståelse for det når du har et sykt barn.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg TS. Vi har en datter som er snart 4 år å hun har vært mye syk. Blitt hentet med ambulansen 12 ganger grunnet feberkrampeanfall. Mange av de har vært kritiske. Jeg trodde ett par ganger at vi skulle miste henne. Jeg har blitt så traumatisert og full i angst at jeg ikke klarer å være borte fra henne mer en aller høyst nødvendig. Er livredd for at hun skal få anfall når verken jeg eller faren er tilstede. Gjør det som du føler er best for deg selv. Vil du være hjemme så gjør du det. Det kommer nok flere muligheter til å dra på jentetur. 🫶🏻

Anonymkode: 4c8b1...c43

  • Liker 4
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming eller ei, jeg hadde ikke klart å dra fra en ettåring i en uke. Har tre barn, minste på 2 1/2, og er først nå jeg kunne vurdert å være borte fra han i mer enn 3-4 dager. Og jeg er IKKE rigid på slikt i det hele tatt. Reiser en hel del i forbindelse med jobb og har en mann som tar sin del (og vel så det) på hjemmebane - men å være borte så lenge med et så lite barn hjemme, det hadde inne føltes riktig for meg. Synes ikke du trenger å unnskylde deg for å avlyse. 

Anonymkode: 50cfd...670

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg bare føler at jeg svikter vennene mine , som gleder seg så mye og ikke snakker om annet..  Jeg gruer meg bare mer jo nærmere det kommer , og nå gråter jeg hver gang jeg tenker på at jeg skal være borte så lenge. 

Ts

Anonymkode: 6c2ea...3c9

Slutt med dette, tenk på deg selv. Du skal ikke leve for å tilfredstille andre.

Anonymkode: 18b72...0c1

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er to av de andre som drar som også har barn på 1.år , og det virker ikke som det er noe problem for de. Men de barna har ikke en sykdomshistorie... Pluss at de ikke ammes. 

Ts

Anonymkode: 6c2ea...3c9

Men du er ikke dem. Selv om barna hadde kronisk sykdom og ble ammet, kan man ikke sammenligne seg med andre :) 

Anonymkode: c5ad6...95a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

Jeg hadde aldri dratt bort en uke fra min 1 åring som var frisk engang, så har 100% forståelse for at du ikke vil dra fra din syke 😱 Du svikter ikke vennene dine, de drar jo uansett. Du ødelegger ikke for noen. Jeg tipper de vil forstå. Det har sikkert vært tema også, at du har en syk 1 åring og skal være borte så lenge. Når det er sagt - så er det fryktelig kjipt gjort å gjøre om en 3 dagers tur til 1 uke uten å høre om det er ok for alle. Kunne vært flere grunner til at det ikke passet for folk liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste. Mitt barn var kronisk syk med mange innleggelser bak seg. Og jeg dro. På en måte var det helt nødvendig og jeg nøt det. Jeg skrudde helt av. Men jeg ville aldri og har heller aldri gjort det igjen. Lytt til magefølelsen din og gjør det som er best for deg. 

Anonymkode: 9fa68...96e

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ikke vil reise så bli hjemme. Men ikke bli en av de som lager tråd på KG og ikke forstår hvorfor hun ikke bli invitert med neste gang.

Anonymkode: cacb8...77f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å avlyse. Jeg synes ikke det er noe gøy å legge ut masse penger på en tur som jeg gleder meg til for så å få det ødelagt av en som surer og ikke vil være der.

Anonymkode: 332d4...a36

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la vær å dra, du har en god grunn og du kommer ikke til å ha det noe bra den uka om du reiser. Ingen oppegående mennesker hadde reagert om du kansellerte reisen. Jeg hadde gjort det samme! Det kommer flere muligheter!

Anonymkode: b1fcf...754

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvis du ikke vil reise så bli hjemme. Men ikke bli en av de som lager tråd på KG og ikke forstår hvorfor hun ikke bli invitert med neste gang.

Anonymkode: cacb8...77f

Selv om jeg ikke blir med nå , håper jeg ikke det betyr at jeg er ekskludert i framtiden, da.. Jeg synes jo det hadde vært trist. 

Ts

Anonymkode: 6c2ea...3c9

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...