Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ElectricScum skrev (9 minutter siden):

Ikke gjør det verre for din datter. Hennes rennommé er allerede tynnslitt. Hun trenger neppe en mor som utviser manglende vurderingsevner på toppen av det hele og deltar med hjernedøde kommentarer på et offentlig forum.

I beste fall føler man en viss empati for din datter og tenker at hun har vært veldig naiv. I verste fall tenker man at hun er en golddigger som fikk som fortjent når hun manipulerer dokumentasjon for å leve et fantasiliv i luksus. 

Ingen av delene er misunnelsesverdig. Det tror jeg du også forstår.

For meg så betyr intensjonen en del. Hadde skjønt de sterke reaksjonene om hun manipulerte dokumentasjon til forbrukslån om det var for å kjøpe seg en ny dyr bag, en luksusreise, smykket etc. 

Men her overførte hun jo alle pengene fra forbrukslån direkte til Leviev fordi han fikk henne til å tro han var i fare og at selv om han ga inntrykk av å være styrtrik ikke hadde mulighet for å teknisk overføre sine egne penger. At det bare var en teknisk greie, hvor det bare var spm om tid før hun fikk tilbake pengene. 
Vi snakker her om en fyr (Leviev) som var ekstremt dyktig til å manipulere og lure. 

• Nyttig 3
Skrevet
Toriljulie skrev (1 time siden):

Veldig underholdende å lese disse kommentarene ang min datter. Kan det være misunnelse som ligger til grunn? 🤔

Misunnelse på hva? Er jo ingenting å misunne 

• Liker 32
  • Nyttig 8
Skrevet
Toriljulie skrev (1 time siden):

Veldig underholdende å lese disse kommentarene ang min datter. Kan det være misunnelse som ligger til grunn? 🤔

Hahahaahah... misunnelse? 🤣🤣 Over hva? -for å være "blånd" i ordets rette forstand? -for å skjemme seg ut på tv og fremstå som en golddigger? 🤦‍♀️

• Liker 18
  • Nyttig 14
Skrevet
Svart skjerm skrev (40 minutter siden):

For meg så betyr intensjonen en del. Hadde skjønt de sterke reaksjonene om hun manipulerte dokumentasjon til forbrukslån om det var for å kjøpe seg en ny dyr bag, en luksusreise, smykket etc. 

Men her overførte hun jo alle pengene fra forbrukslån direkte til Leviev fordi han fikk henne til å tro han var i fare og at selv om han ga inntrykk av å være styrtrik ikke hadde mulighet for å teknisk overføre sine egne penger. At det bare var en teknisk greie, hvor det bare var spm om tid før hun fikk tilbake pengene. 
Vi snakker her om en fyr (Leviev) som var ekstremt dyktig til å manipulere og lure. 

Nå har ikke jeg, personlig, uttalt meg om hva jeg synes om hennes fremferd. Jeg har kun referert til hvilke meninger man finner igjen her i tråden. Jeg føler ikke jeg har så mye å tilføye annet en nok en mening som ligger et sted mellom disse ytterpunktene.

Men uttalelsen om at majoriteten av postene her er motivert av misunnelse var såpass nedsnødd at jeg følte meg kallet til å svare. Dumme innlegg har dessverre den effekten på meg, men jobber med saken.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Toriljulie skrev (10 timer siden):

Hvis du legger misunnelse til grunn bak kommentar her, så begynner jeg å forstå hvorfor datteren din ikke brukte fornuften og ble svindlet 😅

Endret av **Marshmallow**
Skrivefeil
  • Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet
Toriljulie skrev (2 timer siden):

Beklager å si det, men jeg tror ikke noen, NOEN med en eneste oppegående celle i kroppen evner å være misunnelig på å sette seg selv i en såpass flau og trist situasjon. 

• Liker 33
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg er skikkelig misunnelig for at jeg ikke skylder mange millioner for å svindle banker. Det har alltid vært drømmen min å ødelegge livet mitt. 

• Liker 41
  • Nyttig 4
Skrevet
ElectricScum skrev (4 timer siden):

Ikke gjør det verre for din datter. Hennes rennommé er allerede tynnslitt. Hun trenger neppe en mor som utviser manglende vurderingsevner på toppen av det hele og deltar med hjernedøde kommentarer på et offentlig forum.

I beste fall føler man en viss empati for din datter og tenker at hun har vært veldig naiv. I verste fall tenker man at hun er en golddigger som fikk som fortjent når hun manipulerer dokumentasjon for å leve et fantasiliv i luksus. 

Ingen av delene er misunnelsesverdig. Det tror jeg du også forstår.

Helst ikke snakk for meg, takk. Jeg er verken en representant for "beste fall" eller "verste fall". Jeg tenker at Cecilie ble svindlet, som så utrolig mange andre, av en hensynsløs og ondskapssfull narsissist. Og at hun er utrolig tøff og modig som har vært så vokal om det som hun har vært, og at hun gjør en fantastisk jobb med å spre  bevissthet om denne kriminaliteten som så få tør å snakke om og så få gjør noe med.

• Liker 1
Skrevet (endret)

@Toriljulie (beklager, fikk ikke sitert deg, så jeg tagger deg istedenfor)
Jeg beklager at du må lese disse nedrige kommentarene om din datter. Jeg vet en del om romanse-svindel og annen svindel etter å ha fulgt kontoene til mennesker som tar dette for seg, og forsøker å gjøre noe med det. Så jeg vet at disse svindlerne er utrolig manipulerende og totalt samvittighetsløse, og at ofrene verken er "dumme" eller "golddiggere". De er allslags mennesker, som faller for allslags svindler, og dette ødelegger livene til folk.
Jeg er utrolig imponert over Cecilie, arbeidet hun gjør er uvurderlig. Jeg ser at hun forteller at hun får henvendelser fra veldig mange som har blitt svindlet, og dette er selvsagt veldig fortvilte mennesker som sårt trenger at noen skjønner hva de har vært gjennom, og jeg vet at dessverre er det altfor mange som til og med tar sitt eget liv etterpå.

Det finnes en kvinne som kaller seg for Chappy Grey, som jobber bak i kulissene med flere som driver youtube-kanaler, som Trilogy Media og Scammer Payback, for å avsløre svindler og hjelpe ofre. Hun opplevde at hennes venninne som var senil og bodde på institusjon, tok livet sitt på grunn av at hun var blitt svindlet for alle pengene sine. Og det var Chappy som fant henne da hun skulle besøke henne. Etter dette har hun brukt all den tiden hun kan på å sloss mot svindlere. Og dette er kun en enkelt historie. 

Så all respekt til din datter, og all respekt til deg som har oppdratt henne. Ikke ta disse stygge kommentarene for alvorlig, det er en del stygge mennesker som samles på dette forumet, kommentarene de kommer med i helt normale tråder med normale spørsmål kan være helt hinsides. Jeg har sett på dette i flere år, og det har bare blitt verre. Så klientellet på dette forumet er nok ikke representativt for den norske befolkningen, heldigvis.

Endret av Maia70
  • Hjerte 2
Skrevet
Svart skjerm skrev (4 timer siden):

Enig i denne

• Hjerte 1
Skrevet
Lærke skrev (På 17.9.2025 den 22.47):

Cecilie fortalte selv i dokumentaren, og det står også i VG sin artikkel, at han sendte henne lønnslipper som skulle vise at hun var ansatt i hans firma. Noe hun ikke var og hun hadde ikke mottatt lønn derfra. Lønnslippene brukte hun for å søke nye lån enda hun visste at lønnslippene ikke var ekte. 

Selvsagt trasig at hun ble lurt, men noe av ansvaret må hun også ta selv. 

Dette er svindel fra hennes side også. Hun vet da at hun ikke var lønnet av han. 

• Liker 12
Skrevet
Maia70 skrev (7 minutter siden):

Jeg beklager at du må lese disse nedrige kommentarene om din datter. Jeg vet en del om romanse-svindel og annen svindel etter å ha fulgt kontoene til mennesker som tar dette for seg, og forsøker å gjøre noe med det. Så jeg vet at disse svindlerne er utrolig manipulerende og totalt samvittighetsløse, og at ofrene verken er "dumme" eller "golddiggere". De er allslags mennesker, som faller for allslags svindler, og dette ødelegger livene til folk.
Jeg er utrolig imponert over Cecilie, arbeidet hun gjør er uvurderlig. Jeg ser at hun forteller at hun får henvendelser fra veldig mange som har blitt svindlet, og dette er selvsagt veldig fortvilte mennesker som sårt trenger at noen skjønner hva de har vært gjennom, og jeg vet at dessverre er det altfor mange som til og med tar sitt eget liv etterpå.

Det finnes en kvinne som kaller seg for Chappy Grey, som jobber bak i kulissene med flere som driver youtube-kanaler, som Trilogy Media og Scammer Payback, for å avsløre svindler og hjelpe ofre. Hun opplevde at hennes venninne som var senil og bodde på institusjon, tok livet sitt på grunn av at hun var blitt svindlet for alle pengene sine. Og det var Chappy som fant henne da hun skulle besøke henne. Etter dette har hun brukt all den tiden hun kan på å sloss mot svindlere. Og dette er kun en enkelt historie. 

Så all respekt til din datter, og all respekt til deg som har oppdratt henne. Ikke ta disse stygge kommentarene for alvorlig, det er en del stygge mennesker som samles på dette forumet, kommentarene de kommer med i helt normale tråder med normale spørsmål kan være helt hinsides. Jeg har sett på dette i flere år, og det har bare blitt verre. Så klientellet på dette forumet er nok ikke representativt for den norske befolkningen, heldigvis.

Enig her. Det finnes mange triste skjebner som er ofre for slike svindlere. Både menn og kvinner. Men det virker ikke som politi og rettsvesen tar det noe særlig på alvor. 
Fjellhøy var utrolig modig som turte å gå ut offentlig med dette her. Appåtil i en Netflix-dokumentar. Til tross for all latterliggjøring man bli utsatt for. 
Det er til og med syke sjeler som heier på denne Leviev og mente disse kvinnene var golddiggere som fortjente å bli svindlet. Kommentarene deres er ondskapsfulle og lyser kvinneforakt lang vei. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Toriljulie skrev (6 timer siden):

Misunnelse å ha skyhøy gjeld? Fremstå lettlurt på tv? Ikke være voksen nok til å ta ansvar? Ha hatt som liksomkjæreste? Skjønner ikke hva du mener vi er misunnelige på?  Er du helt på ekte moren og skriver så rart her inne?  Da forstår jeg muligens hvordan hun lot ble en svindler selv, og ble lurt trill rundt av en svindler. Og det offerkortet etterpå? Har ikke ord. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
Maia70 skrev (30 minutter siden):

Helst ikke snakk for meg, takk. Jeg er verken en representant for "beste fall" eller "verste fall". Jeg tenker at Cecilie ble svindlet, som så utrolig mange andre, av en hensynsløs og ondskapssfull narsissist. Og at hun er utrolig tøff og modig som har vært så vokal om det som hun har vært, og at hun gjør en fantastisk jobb med å spre  bevissthet om denne kriminaliteten som så få tør å snakke om og så få gjør noe med.

Hmm… hva skjedde her nå? Er du @Toriljulie?  Du vet at det ikke er lov å delta i en tråd med flere brukere. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Maia70 skrev (21 minutter siden):

Dessverre ikke like mye respekt for deg som skriver med to brukere i denne tråden og roser deg selv og datteren din opp i skyene. Eplet faller ikke langt fra stammen. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Lunabelle skrev (7 minutter siden):

Hmm… hva skjedde her nå? Er du @Toriljulie?  Du vet at det ikke er lov å delta i en tråd med flere brukere. 

Les hva jeg siterer, og les det igjen. Jeg siterer en bruker som skriver: I beste fall føler man en viss empati for din datter og tenker at hun har vært veldig naiv. I verste fall tenker man at hun er en golddigger som fikk som fortjent når hun manipulerer dokumentasjon for å leve et fantasiliv i luksus. 

Det de skriver her representerer ikke alle, det er poenget mitt. Jeg tenker noe helt annet. Og jeg har absolutt ikke to brukere, har det rabla helt her nå?

• Liker 1
Skrevet
Maia70 skrev (1 minutt siden):

Les hva jeg siterer, og les det igjen. Jeg siterer en bruker som skriver: I beste fall føler man en viss empati for din datter og tenker at hun har vært veldig naiv. I verste fall tenker man at hun er en golddigger som fikk som fortjent når hun manipulerer dokumentasjon for å leve et fantasiliv i luksus. 

Det de skriver her representerer ikke alle, det er poenget mitt. Jeg tenker noe helt annet. Og jeg har absolutt ikke to brukere, har det rabla helt her nå?

Har rapportert deg!

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Toriljulie skrev (18 timer siden):

Ingen vil være ønske å være i din datters sko. Hvor får du det fra at noen er misunnelig på henne?

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Toriljulie skrev (19 timer siden):

Misunnelse på nøyaktig hva, mener du? 3 millioner i usikret forbruksgjeld? Akkurat hva folk går rundt og er misunnelige på vanligvis.

Jeg mener ikke å være frekk, spørsmålene mine er seriøst ment. Hva i alle dager er det du spør om? Hva skal vi være misunnelige på?

Endret av Million
  • Liker 28
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...