Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)

Anbefalte innlegg

Gjest Sofie12
Skrevet
Toriljulie skrev (På 17.9.2025 den 22.27):

Du kjenner tydeligvis ikke historien til min datter. Se Tindersvindleren på Netflix og ellers VG sin historie som ligger ute. 

Min datter er IKKE en svindler, men det er Tindersvindleren. 

Tragisk å trekke slike konklusjoner uten å vite bakteppe. 

Etter å ha sett serien på Netflix så har jeg mer forståelse for hvordan kvinner og menn blir manipulert av løgner, falske historier og lar seg blir fanget inn i ett nett som man ikke forstår man er i. Er så lett å dumforklare andre når man aldri har vært der selv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Toriljulie skrev (På 17.9.2025 den 22.27):

Du kjenner tydeligvis ikke historien til min datter. Se Tindersvindleren på Netflix og ellers VG sin historie som ligger ute. 

Min datter er IKKE en svindler, men det er Tindersvindleren. 

Tragisk å trekke slike konklusjoner uten å vite bakteppe. 

Cecilie er svindler og dum som ett stykke brød som ikke gikk for hjelpen hun fikk fra luksusfellen.
Hun kan takke seg selv. Sorry

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet
Sofie12 skrev (7 timer siden):

Etter å ha sett serien på Netflix så har jeg mer forståelse for hvordan kvinner og menn blir manipulert av løgner, falske historier og lar seg blir fanget inn i ett nett som man ikke forstår man er i. Er så lett å dumforklare andre når man aldri har vært der selv. 

Det kan du si, men flertallet går nok ikke på den. Du har også en sak i Norge der en kvinne sendte rundt 13millioner til noen hun aldri hadde møtt. https://www.tv2.no/nyheter/Åsted-norge/professor-kjaerlighetssvindlet-for-13-millioner-kroner/11631935

Med Cecilie handler det om hvor lite ansvar hun tok etterpå. Fikk god hjelp, men viste null interesse.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
hege78 skrev (2 timer siden):

Det kan du si, men flertallet går nok ikke på den. Du har også en sak i Norge der en kvinne sendte rundt 13millioner til noen hun aldri hadde møtt. https://www.tv2.no/nyheter/Åsted-norge/professor-kjaerlighetssvindlet-for-13-millioner-kroner/11631935

Med Cecilie handler det om hvor lite ansvar hun tok etterpå. Fikk god hjelp, men viste null interesse.

Hun som sendte 13 millioner var høyt utdannet også, mener hun var overlege av noe slag.

Jeg klarer ikke forstå at noen er så lettlurte som denne overlegen og Cecilie. Det må da ringe noen bjeller når de blir bedt om penger etter så kort bekjentskap og som denne overlegen som aldri hadde møtt vedkommende engang. Jeg klarer faktisk ikke å synes synd på de.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (48 minutter siden):

Hun som sendte 13 millioner var høyt utdannet også, mener hun var overlege av noe slag.

Jeg klarer ikke forstå at noen er så lettlurte som denne overlegen og Cecilie. Det må da ringe noen bjeller når de blir bedt om penger etter så kort bekjentskap og som denne overlegen som aldri hadde møtt vedkommende engang. Jeg klarer faktisk ikke å synes synd på de.

Dette handler jo om at de får full kontroll over det mentale hos et menneske, sett flere dokumentarer om dette. En svensk også, flere der hadde høye stillinger. Men sendte millioner uten å ha møtt noen.

Så dette handler om det emosjonelle. Utdannelse har ingen betydning når det kommer til alt annet hos et menneske.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Shakira05 skrev (På 16.9.2025 den 23.12):

Kan jeg spørre på hvordan måte hun svindlet til deg de norske lånene?

Cecilie la frem falske lønnsslipper som dokumentasjon på at hun var ansatt i jobber med SKYHØY lønn. På det grunnlaget ga bankene henne store lån. Husker ikke eksakte summer nå, men tror det var noen og 90 000 dollar i måneden hun la frem....

Lønnsslippene var det Simon som produserte og ga henne, og sa de kunne late som hun jobbet for han i diamantforetaket hans som noe direktør eller noe. Hun visste jo at hun ikke jobbet der og at lønnen hun la frem dokumenter på, var falsk. Altså, dokumentforfalskning. Og hun søkte om lån på falskt grunnlag med falske tall, en inntekt hun ikke hadde.

Endret av Million
  • Liker 36
  • Nyttig 5
Skrevet
hege78 skrev (27 minutter siden):

Dette handler jo om at de får full kontroll over det mentale hos et menneske, sett flere dokumentarer om dette. En svensk også, flere der hadde høye stillinger. Men sendte millioner uten å ha møtt noen.

Så dette handler om det emosjonelle. Utdannelse har ingen betydning når det kommer til alt annet hos et menneske.

Jeg skjønner jo det har med det mentale/emosjonelle å gjøre. Allikevel så forstår jeg ikke at folk kan være så lettlurte. Mulig det bare en ett fåtall som har en liten skepsis innabords i begynnelsen av ett forhold, jeg har det iallfall. 

Jeg er 100% sikker på at jeg ikke kunne blitt en ny Cecilie eller noen annen som blir svindlet på denne måten.

• Liker 16
Skrevet (endret)
Eva-Lena skrev (10 timer siden):

Jeg synes synd på de som har blitt lurt selv om de har gjort dumme valg.  

Men Cecilie har ikke bare gjort dumme valg. Hun har svindlet bankene og hun nekter å gjøre opp for seg selv om bankene tilbyr henne en avtale andre bare kan drømme om. 

Så synes ikke Cecilie og overlegen hører hjemme i samme bås.  

Jeg synes synd på overlegen. Synes historien hennes minner litt om spillegalskap. Det starter med mindre beløp og så gir man mer og mer i håp om å vinne tilbake det tapte. Lett å se at det er dumt når man står utenfor situasjonen, men når man er i situasjonen selv kan det være vanskelig å kutte tapene. 

Endret av SVK
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (3 minutter siden):

Men Cecilie har ikke bare gjort dumme valg. Hun har svindlet bankene og hun nekter å gjøre opp for seg selv om bankene tilbyr henne en avtale andre bare kan drømme om. 

Ikke sant, måten hun fremstod på luksusfellen var patetisk. 

• Liker 15
Skrevet
Million skrev (5 timer siden):

Cecilie la frem falske lønnsslipper som dokumentasjon på at hun var ansatt i jobber med SKYHØY lønn. På det grunnlaget ga bankene henne store lån. Husker ikke eksakte summer nå, men tror det var noen og 90 000 dollar i måneden hun la frem....

Lønnsslippene var det Simon som produserte og ga henne, og sa de kunne late som hun jobbet for han i diamantforetaket hans som noe direktør eller noe. Hun visste jo at hun ikke jobbet der og at lønnen hun la frem dokumenter på, var falsk. Altså, dokumentforfalskning. Og hun søkte om lån på falskt grunnlag med falske tall, en inntekt hun ikke hadde.

Dokumenter som ikke stemte, men hun hadde grunn til å tro at Simon hadde fullmakt til å ansette folk, inkludert henne. 

Skrevet
Virrevirrevapp skrev (28 minutter siden):

Dokumenter som ikke stemte, men hun hadde grunn til å tro at Simon hadde fullmakt til å ansette folk, inkludert henne. 

Hva da fullmakt? Hun vet da om hun er lønnet ansatt eller ikke

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
hege78 skrev (14 timer siden):

Ikke sant, måten hun fremstod på luksusfellen var patetisk. 

Jepp. Synes også det er svært respektløst av henne.   Respektløst mot de som har donert penger til henne, mot de i Luksusfellen som har jobbet for henne  og mot bankene. Synes også det er respektløst at hun gjør seg selv til talskvinne for folk med uhåndterbar gjeld når hun holder på sånn. 

Endret av SVK
  • Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
SVK skrev (2 timer siden):

Jepp. Synes også det er svært respektløst av henne.   Respektløst mot de som har donert penger til henne, mot de i Luksusfellen som har jobbet for henne  og mot bankene. Synes også det er respektløst at hun gjør seg selv til talskvinne for folk med uhåndterbar gjeld når hun holder på sånn. 

Synes også det er respektløst å tjene penger på å reklamere for luksusliv til følgerne hennes som valgte å følge henne fordi de trodde hun var talskvinne for kvinner som har blitt svindlet og som har uhåndterbar gjeld.

Endret av SVK
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (11 minutter siden):

Synes også det er spesielt å tjene penger på å reklamere for et luksusliv når man i tillegg ønsker å være talskvinne for folk som har blitt svindlet og som har uhåndterbar gjeld. 

Hun er og har vært en simpel gold-digger. Eller, prøver å være. Det er derfor hun ikke er interessert i å gjøre opp for seg og derfor hun gikk fem på med han andre svindleren. Hun trodde han hadde masse penger som skulle renne av på henne, men slike menn går ikke etter kvinner som henne. 

• Liker 20
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (15 timer siden):

Hva prøver du å si? Simon lovet henne ingen ansettelse og hun visste da godt hun ikke jobbet der, for søren! Han var helt klar på at de falske lønnsslippene skulle brukes for å gjøre slik at bankene ville gi henne lån, på falske premisser, penger som hun da i sin tur skulle videreformidle i sin helhet til han "som lån".

Hun hadde ingen grunn til å tro at de var ekte, om det er det du prøver å si?

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (9 timer siden):

Synes også det er respektløst å tjene penger på å reklamere for luksusliv til følgerne hennes som valgte å følge henne fordi de trodde hun var talskvinne for kvinner som har blitt svindlet og som har uhåndterbar gjeld.

Drømmen hennes var jo å leve luksusliv, være fin frue; en mann som betalte alt...."som man reder, ligger man..." 😉

• Liker 15
Skrevet (endret)
hege78 skrev (12 timer siden):

Drømmen hennes var jo å leve luksusliv, være fin frue; en mann som betalte alt...."som man reder, ligger man..." 😉

Absolutt.

Endret av SVK
Skrevet

Veldig underholdende å lese disse kommentarene ang min datter. Kan det være misunnelse som ligger til grunn? 🤔

• Hjerte 1
Skrevet
Toriljulie skrev (14 minutter siden):

Veldig underholdende å lese disse kommentarene ang min datter. Kan det være misunnelse som ligger til grunn? 🤔

Nei, sunn fornuft.

• Liker 22
  • Nyttig 27
Skrevet
Toriljulie skrev (10 minutter siden):

Jeg synes din datter (om det stemmer) er en nydelig dame. Som hadde/har en gammeldags (naiv?) drøm om en mann i rustning på hvit hest. 
Det er fortsatt noen igjen av disse romantikerne. 
Dessverre ble hun lurt trill rundt og manipulert på det verste. Noe som sikkert såret henne permanent. 
Jeg synes det er viktigere å fokusere på den virkelige kjeltringen her.
Utrolig provoserende at en sosiopat som Simon Leviev kan bare fortsette å holde på slik ustraffet. I land etter land. Vi snakker om mange mange kvinner og menneskeskjebner som ligger i grus etter han. 
Men jeg er overbevist om at Leviev, som har dette svindlerblodet i seg, en gang skal  prøve seg i et land hvor rettssikkerhet og menneskerettigheter er fraværende. Hvor han ikke så enkelt kan snike seg unna som han kan i vesten. Egentlig er han er "dead man walking". Er bare spørsmål om tid. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...