Gjest Gowen Getim Skrevet 2. januar 2023 #701 Del Skrevet 2. januar 2023 2 hours ago, Sirisiri10 said: Men prøv nå ihvertfall å sette deg inn i det eller les litt om svindel og psykologi. Hun hadde allerede tatt opp flere lån, lovlig. Hun var livredd for å tape disse pengene hvis hun ikke hjalp han mer. Hun stod i en svært presset situasjon. Ja, å forfalske lønnslipper er ulovlig, men går jo an å forstå situasjonen for det. Jeg kan akseptere at det er mulig fordi det finnes såpass naive mennesker. Men jeg klarer virkelig ikke å forstå det helhjertet, nei. Ikke i større grad enn så mange andre ting jeg finner uforståelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 2. januar 2023 #702 Del Skrevet 2. januar 2023 totti_1 skrev (5 timer siden): Du synes synd på forbrukslånbankene som ikke har fått pengene sine? Det blir feil. Men ja, hun burde levd sparsommelig når hun ber folk om penger. Det er selvfølgelig ikke de som sender ut forbrukslån som kommer til å dekke alt dette. I stedet kommer de bare til å kreve enda mer i renter / avdrag og sånn fra alle andre. Altså helt vanlige mennesker som trenger penger, men som aldri er så ufattelig dumme at de har blitt narret av noen de har kjent i ett par uker gjennom Tinder eller lignende. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. januar 2023 #703 Del Skrevet 2. januar 2023 Gowen Getim skrev (27 minutter siden): Jeg kan akseptere at det er mulig fordi det finnes såpass naive mennesker. Men jeg klarer virkelig ikke å forstå det helhjertet, nei. Ikke i større grad enn så mange andre ting jeg finner uforståelig. Og man kan jo ikke forstå seg på alt. Mye jeg ikke forstår heller. Men som psykologen min sa, spør og vær nysgjerrig i stede for å dømme og anta. Ikke alltid lett da man tar utgangspunkt i seg selv, men det åpnet ihvertfall for meg mye mer forståelse og innsikt i andres liv og valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 2. januar 2023 #704 Del Skrevet 2. januar 2023 Sirisiri10 skrev (22 timer siden): Hjernen våres er kompliserte. Vi satt ikke i den situasjonen og veldig enkelt å se røde flagg utenfra og etterpå. Umulig å si hva en selv eller andre ville gjort i samme situasjon. Ikke umulig, men veldig enkelt. Jeg ville aldri satt meg selv i en slik situasjon. Jeg låner ikke ut store beløp. Hverken til kjente eller knapt bekjente. Å svindle en rekke banker med falske lønnsslipper? Nei, bare nei! 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gowen Getim Skrevet 2. januar 2023 #705 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) On 1/2/2023 at 11:47 PM, Sirisiri10 said: Og man kan jo ikke forstå seg på alt. Mye jeg ikke forstår heller. Men som psykologen min sa, spør og vær nysgjerrig i stede for å dømme og anta. Ikke alltid lett da man tar utgangspunkt i seg selv, men det åpnet ihvertfall for meg mye mer forståelse og innsikt i andres liv og valg. Så bra Er enig med psykologen din, og gir selv sånne råd til andre. Jeg råder dem også til å passe på at de ikke undervurderer andres meninger og innfallsvinkler. Selv dømmer jeg ikke Cecilie...helt i hvert fall. Hun er helt klart kjempeflink i jobben sin. Og vet hva hun driver med. Like fullt står jeg klar i at jeg aldri ville latt meg lure av han, og at det kreves en spesiell type naivitet for å kaste seg etter sånne perfekt-feller. Jeg tenker også at når man velger å avvise 1024 potensielle kanditater, så kan man umulig forsøkt å bli tilstrekkelig kjent med mange nok. I stedet har man et urealistisk syn på at egne preferanser skal innfris. Derfor er det ironisk at den ytterst perfekte mannen forårsaket hennes verste mareritt. En venninne av meg i utlandet ble kjempeforelsket i en fyr hun hadde blitt kjent med på Tinder, videre på Skype. Etter et års tid spanderte han roser, og så en ring i posten. De hadde ennå ikke møttes på ordentlig. Men avtalte at han skulle komme til landet og besøke henne. Så fikk han for seg at han skulle kjøpe leilighet der. Da begynte det å bli ekkelt. Fordi han ville overføre penger til kontoen hennes så hun kunne kjøpe en leilighet for han. Da sa jeg stopp!! Fordi det luktet hvitvasking. Viste seg å være scam også, så det kunne gått forferdelig galt selv om han virket helt normal. Jeg vet at hun kan være litt naiv. Men hun hadde ikke latt seg lure av Tindersvindleren, skal jeg love deg. Endret 5. mars 2023 av Gowen Getim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 3. januar 2023 #706 Del Skrevet 3. januar 2023 Oida skrev (51 minutter siden): Ikke umulig, men veldig enkelt. Jeg ville aldri satt meg selv i en slik situasjon. Jeg låner ikke ut store beløp. Hverken til kjente eller knapt bekjente. Å svindle en rekke banker med falske lønnsslipper? Nei, bare nei! Kjempe flott at du aldri ville satt deg i en slik situasjon. Men vi er forskjellige. Selv hadde jeg en trøblete oppvekst. Noe som desverre resulterte i mange dumme og idiotiske valg. Jeg hadde ikke andre forutsetninger og måtte lære meg hvordan livet fungerte som voksen, der andre hadde lært det fra barndommen. Også det å sette grenser for meg selv og andre. Cecilie har kanskje hatt et helt annet liv, som gjorde at hun havnet der hun gjorde. Jeg har overhodet ingen problem med å se hennes side, forstå situasjonen og forstå at det er veldig enkelt å sitte på sidelinjen å se alle røde flagg og si "det hadde aldri skjedd meg". For veldig mange svindeloffre har sagt akkurat det samme "det skjer ikke meg". En annen ting er at det er følelser i bildet. Noen får raskt følelser for andre, noen bruker lang tid. Kanskje livet hans var spennende og Cecilie har vel uttrykket at hun liker spenning, prøve nye ting osv. Og bildet og forventningene hun hadde ble knust i det øyeblikket hun faktisk så realiteten. Det er ikke ukjent at mange går inn i forhold tross røde flagg eller overser de. Å forfalske dokumenter for å ta opp mer lån var nok en desperat handling for å få tilbake pengene sine. Er man desperat tenker man ikke alltid klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gowen Getim Skrevet 3. januar 2023 #707 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) 17 hours ago, anonymBbruker said: Ja, jeg har sett klippet. Jeg fikk inntrykk av at brukeren Eva-Lena hadde sett hele dokumentaren, og ønsker å se den selv. Enig, helt merkelig at han fremdeles finner nye offer. Kanskje han er god på hypnose, eller noe? Del 2 ble nylig vist på Israelsk tv - Bequest 12. Inndelt i to deler. så den kommer nok snart. Rart å tilfeldigvis kommer over, med mindre man ikke har vpn og cruiser mye på israelske streaming. Endret 3. januar 2023 av Gowen Getim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymBbruker Skrevet 3. januar 2023 #708 Del Skrevet 3. januar 2023 Gowen Getim skrev (8 minutter siden): Del 2 ble nylig vist på Israelsk tv - Bequest 12. Inndelt i to deler. så den kommer nok snart. Rart å tilfeldigvis kommer over, med mindre man ikke har vpn og cruiser mye på israelske streaming. Ok, takk. Da får jeg smøre meg med tålmodighet, og satse på at den blir lettere tilgjengelig etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseladen Skrevet 3. januar 2023 #709 Del Skrevet 3. januar 2023 Hun har dårlig smak. Jeg hadde aldri forelsket meg i en overflatisk dust som var sykelig opptatt av materieller verdier, uavhengig av størrelsen på lommebøkene våre. Dessuten vil jeg ikke bli "kjøpt" av en mann. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 3. januar 2023 #710 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg har ikke et fnugg av medlidenhet med dette «offereret» Alle voksne mennesker, med noenlunde vett og forstand, burde skjønt at her var det noe muffens. Men når higer etter rikdom, privatfly, dure hoteller osv,….. Jeg håper at hun må betale tilbake hvert øre - slik enkelte stakkars NAV- brukere må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 3. januar 2023 #711 Del Skrevet 3. januar 2023 Sirisiri10 skrev (10 timer siden): Kjempe flott at du aldri ville satt deg i en slik situasjon. Men vi er forskjellige. Selv hadde jeg en trøblete oppvekst. Noe som desverre resulterte i mange dumme og idiotiske valg. Jeg hadde ikke andre forutsetninger og måtte lære meg hvordan livet fungerte som voksen, der andre hadde lært det fra barndommen. Også det å sette grenser for meg selv og andre. Cecilie har kanskje hatt et helt annet liv, som gjorde at hun havnet der hun gjorde. Jeg har overhodet ingen problem med å se hennes side, forstå situasjonen og forstå at det er veldig enkelt å sitte på sidelinjen å se alle røde flagg og si "det hadde aldri skjedd meg". For veldig mange svindeloffre har sagt akkurat det samme "det skjer ikke meg". En annen ting er at det er følelser i bildet. Noen får raskt følelser for andre, noen bruker lang tid. Kanskje livet hans var spennende og Cecilie har vel uttrykket at hun liker spenning, prøve nye ting osv. Og bildet og forventningene hun hadde ble knust i det øyeblikket hun faktisk så realiteten. Det er ikke ukjent at mange går inn i forhold tross røde flagg eller overser de. Å forfalske dokumenter for å ta opp mer lån var nok en desperat handling for å få tilbake pengene sine. Er man desperat tenker man ikke alltid klart. Leit å høre at du har hatt en trøblete oppvekst. Dessverre er ikke alle forunt å få med god ballast fra barndommen. Nå virker det som CF har hatt en trygg oppvekst med en støttende familie. Hennes mor var veldig tilstede i Luksusfellen. Ser du paradokset i at du unnskylder og finner forklaringer på hennes svindel av en rekke banker, samtidig som du føler med henne for at hun ble svindlet av denne mannen? Å forfalske dokumenter for så å svindle til seg store beløp, er i min bok en alvorlig handling. Når hun så i tillegg takker nei til den gode avtalen Luksusfellen forhandlet frem for henne, ja da mister hun min sympati. Hvorfor ikke gripe sjansen til å rydde opp etter seg og bli gjeldfri med begge hender? Det hele skurrer enda mer for meg når både CF og hennes mor fremholder hvordan gjelden tynger henne psykisk. Hjelpen og løsningen var der, hun valgte å takke nei. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloms Skrevet 3. januar 2023 #712 Del Skrevet 3. januar 2023 Nå har jeg lest meg gjennom alle sidene her. Interessant. Og godt å se at det er flere som er enige over holdningen til CF og moren på LF. Det som provoserte meg mest i den episoden da jeg så den første gang var moren, som skulle overbevise programlederne at datteren har ikke brukt en eneste krone (kanskje ikke av de kronene hun svindlet seg til som btw aldri ble nevnt i LF, men hun var på reise og fikk en smakebit på luksuslivet) og at hun er helt uskyldig. Måtte se episoden på nytt i går, og har ikke forandret mening. I tillegg la jeg merke til at Hallgeir var helt enig med de. Han syns bankene burde godtatt go fund me pengene og blitt ferdig med det. Lene Drange satt ved siden av og sa veldig lite. Men halloo? Er han virkelig enig i at bankene skal kun få tilbake under 1mill når hun faktisk lånte 2,2mill? I de fleste, eller kanskje alle episodene jeg har sett av LF, har vel aldri noen fått slettet den gjelden de faktisk har tatt opp. Eller tar jeg feil? Jeg vet mange får slettet en god del av rentene som har blitt opparbeidet. Men selve summen de har fått lånt til seg må de fortsatt betale tilbake. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 3. januar 2023 #713 Del Skrevet 3. januar 2023 StinkySocks skrev (21 timer siden): Det er selvfølgelig ikke de som sender ut forbrukslån som kommer til å dekke alt dette. I stedet kommer de bare til å kreve enda mer i renter / avdrag og sånn fra alle andre. Altså helt vanlige mennesker som trenger penger, men som aldri er så ufattelig dumme at de har blitt narret av noen de har kjent i ett par uker gjennom Tinder eller lignende. Jaja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 3. januar 2023 #714 Del Skrevet 3. januar 2023 Bloms skrev (8 timer siden): Nå har jeg lest meg gjennom alle sidene her. Interessant. Og godt å se at det er flere som er enige over holdningen til CF og moren på LF. Det som provoserte meg mest i den episoden da jeg så den første gang var moren, som skulle overbevise programlederne at datteren har ikke brukt en eneste krone (kanskje ikke av de kronene hun svindlet seg til som btw aldri ble nevnt i LF, men hun var på reise og fikk en smakebit på luksuslivet) og at hun er helt uskyldig. Måtte se episoden på nytt i går, og har ikke forandret mening. I tillegg la jeg merke til at Hallgeir var helt enig med de. Han syns bankene burde godtatt go fund me pengene og blitt ferdig med det. Lene Drange satt ved siden av og sa veldig lite. Men halloo? Er han virkelig enig i at bankene skal kun få tilbake under 1mill når hun faktisk lånte 2,2mill? I de fleste, eller kanskje alle episodene jeg har sett av LF, har vel aldri noen fått slettet den gjelden de faktisk har tatt opp. Eller tar jeg feil? Jeg vet mange får slettet en god del av rentene som har blitt opparbeidet. Men selve summen de har fått lånt til seg må de fortsatt betale tilbake. Se til krigen i Ukraina eller Kobolt-gruvene i Kongo som graver frem virkestoffet i el-bilen din. Du har åpenbart feil prioriteringer når dette jazzer deg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloms Skrevet 3. januar 2023 #715 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) totti_1 skrev (16 minutter siden): Se til krigen i Ukraina eller Kobolt-gruvene i Kongo som graver frem virkestoffet i el-bilen din. Du har åpenbart feil prioriteringer når dette jazzer deg opp. Tydeligvis syns du dette er interessant lesing du også, siden du er innpå her i det hele tatt Endret 3. januar 2023 av Bloms 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. januar 2023 #716 Del Skrevet 7. januar 2023 Jeg måtte se episoden av Luksusfellen på nytt. I siste del av programmet sier Fjellhøy følgende om bankene; "det er ikke bare jeg som har gjort feil, det er de som har gjort feil også". Hva mener hun med det? At de "har gjort feil" når de ble lurt av hennes falske lønnsslipper? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. januar 2023 #717 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) Tenkmedhodet skrev (På 3.9.2022 den 17.14): Denne fyren har jo målrettet gått etter denne typen damer som er litt under snittet. Hadde jo ikke vært mulig å lure en dame på 7 og oppover på samme vis. Si ikke det. Han har draget på pene damer også. Men det er vel lettest å svindle de som ikke er en 10'er? Han har vært i forhold med minst to modeller som jeg har sett i media. En russisk, blond modell husker jeg at jeg så noen bilder/artikkel fra, og så var det den israelske modellen jeg for et par dager siden la ut lenke til artikkel om i israelsk (engelskspråklig) avis. Den israelske modellen ga han penger til tross for at hun hadde hørt om og sett oppslagene om han i media, og visste han var en svindler...fy søren. Dum som et brød, med andre ord. Noen bare ber om det. Endret 7. januar 2023 av Million La til link 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 7. januar 2023 #718 Del Skrevet 7. januar 2023 anon01 skrev (På 3.9.2022 den 19.18): Han viste henne masse beviser på at han tjente massivt med penger, og overførte til henne Mye henger ikke på greip for meg. Hvorfor kunne han ikke selv ta opp lån iom at han tjente så godt? Her skrives det at han overførte penger til henne- ble det faktisk gjort eller fant han på unnskyldninger for at overførselen fra han ikke gikk igjennom. Noen som vet om pengene fra Gospleisen har blitt brukt til å betale noe av gjelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. januar 2023 #719 Del Skrevet 7. januar 2023 miss spjåk skrev (Akkurat nå): Mye henger ikke på greip for meg. Hvorfor kunne han ikke selv ta opp lån iom at han tjente så godt? Her skrives det at han overførte penger til henne- ble det faktisk gjort eller fant han på unnskyldninger for at overførselen fra han ikke gikk igjennom. Noen som vet om pengene fra Gospleisen har blitt brukt til å betale noe av gjelden? Nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men Cecilie har ikke betalt kredittforetakene en krone. Ingenting. Hva hun har gjort med GoFundMe pengene vet jeg ikke, men det er mulig de står der ennå. De andre som ble svindlet har kanskje fått sin andel, det vet jeg ikke. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 7. januar 2023 #720 Del Skrevet 7. januar 2023 Hvitstrietapet skrev (På 3.9.2022 den 20.56): Det høres egentlig ut som en test fra hans side, at en mer forsiktig eller skeptisk person hadde takket nei eller sagt de ville bli bedre kjent med. Hun var tydeligvis ikke fremmed for å ta sjanser eller la seg rive med, og vise ham full tillit fra første stund. Jeg er litt sent ute i denne tråden og har ennå ikke sett dokumentaren. Men tror du nailer personligheten hans godt her. Det virker logisk at han testet mulige svindelofre på denne måten. Jeg har kun sett intervjuer med Fjellhøy og et par snutter fra de to sammen. Hun sa at noe av det som appellerte til henne var jetsetlivet hans. Fra snuttene av ham zoomes det inn på svindyre biler, eksklusive klokker osv. For min del hadde det hatt motsatt effekt- en overfladisk livsstil reflekterer ofte personligheten. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå