Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)

Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Mrs Robinson skrev (17 minutter siden):

Hadde vært hysterisk morsomt om Simon Leviev dukket opp som en av kjendisene som skulle date 😛

for media er kynisk. Forventer hun å bli behandlet godt der? iallfall så er hun blitt tatt inn for at seertallene skal være relevante. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke synd i henne. Han med den "jobben" og "firmaet" familien drev burde ikke hatt vanskeligheter med å fikse større beløp på minuttet. Man mangler IQ når man tar opp lån på vegne av andre. Det var ikke snakk om et lite lån på 10 000 hun kunne hatt råd til å ta seg av selv. 

I dokumentaren lyser det av øynene til "prinsessen" når hun snakker om den rike kjæresten. Hun hadde strevd med å finne den rette. Og med "den rette" virker det som hun har strevd med å finne noen fordi han har måtte være kjekk, rik, mystisk og behandle henne som en prinsesse. 

Hun lar seg selv bli "lurt", selv om jeg oppriktig mener hun ikke er lurt. Det er ingen som har tvunget henne til å ta opp lån. Jeg forstår det skjedde i en skremmende situasjon, men det er lov å bruke hodet. I det minste kunne hun tatt en hvit løgn og fortalt at banken nektet å gi henne lån. 

• Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleblomst skrev (5 timer siden):

Jeg syns ikke synd i henne. Han med den "jobben" og "firmaet" familien drev burde ikke hatt vanskeligheter med å fikse større beløp på minuttet. Man mangler IQ når man tar opp lån på vegne av andre. Det var ikke snakk om et lite lån på 10 000 hun kunne hatt råd til å ta seg av selv. 

I dokumentaren lyser det av øynene til "prinsessen" når hun snakker om den rike kjæresten. Hun hadde strevd med å finne den rette. Og med "den rette" virker det som hun har strevd med å finne noen fordi han har måtte være kjekk, rik, mystisk og behandle henne som en prinsesse. 

Hun lar seg selv bli "lurt", selv om jeg oppriktig mener hun ikke er lurt. Det er ingen som har tvunget henne til å ta opp lån. Jeg forstår det skjedde i en skremmende situasjon, men det er lov å bruke hodet. I det minste kunne hun tatt en hvit løgn og fortalt at banken nektet å gi henne lån. 

Enig ! 

Når noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det. 

Ja, han var en fake, sleip idiot. Men det litt spesiellt å gi bort millioner til en villt fremmed etter et par møter. 

Det ringte ingen bjeller. Den eneste som kunne redde han fra en alvorlig og truende situasjon var liksom henne? Altså, what?? Familie, venner, forretningspartnere, advokater, sikkerhetsvakter!  En forretningsmann av det kaliberet ville jo hatt et solid nettverk. 

Ingen bjeller.

Ingen betenkeligheter med å forfalske lønnslipper. 

Endret av Isild
  • Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleblomst skrev (8 timer siden):

spørsmålet er om hun ville handlet på likens måte om hun møtte mannen ordinært, ble kjent på vanlig måte med en mann der hun var i sitt daglige liv. 

Hvorfor klarer hun ikke finne kjæreste på vanlig måte uten mobiltelefon i handa. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Honey Dew skrev (16 timer siden):

Jeg har empati med ofrene som er bankene.

Ja bankene trenger nok empati, for de er virkelige mennesker med følelser som lider når de blir svindlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramona1970 skrev (8 timer siden):

Ja bankene trenger nok empati, for de er virkelige mennesker med følelser som lider når de blir svindlet.

Du vet nok hvem som bærer kostnadene ved at banken taper penger? 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AntiBullshit skrev (22 timer siden):

Lurer på hvor mye hun får betalt for å delta på alle disse tvprogrammene, talkshows og nå visstnok sikkerhetsdagen i regi av Norsis og KLP... At hun ikke er pr-kåt tror jeg ingenting på.

https://norsis.no/arrangement/klp-sikkerhetsdag/

Litt nysgjerrig på hva hun skal fronte der. 

Skal det være at man skal slippe unna ved å bevisst ta opp flere lån basert på falske opplysninger og etterpå kunne si at man har blitt truet/lurt så er jo det en genial forretningside  - men får jo for guds skyld ikke håpe at noen ønsker at det skal kunne skje.   

Det man burde kunne slippe å lide for er jo at noen beviselig tar opp lån på dine vegne/ i ditt navn- men det er jo også noe som kan utnyttes. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rart med denne saken er at hun takket nei til avtalen Luksusfellen satt opp, med begrunnelse at det ville vært psykisk belastende å ha saken hengende over seg. Er det ikke mer psykisk belastende å aldri bli ferdig med saken? Hun kunne vært ferdig på 2 år. Istedenfor setter hun moren sin i gjeld.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun regelrett flauset. Hun hentet penger hun ikke hadde, og kunne hun virkelig ta så mye gjeld med en lønn og enslig? eller nevnte hun til banken hun har samboer?

Endret av Egenskap
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det når hun nå skal livnære seg som influencer? Hun kan vel ikke tjene penger i Norge? Vil det da si at hun ikke kan ha sponsede innlegg fra norske bedrifter, kun engelske?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

jokke1 skrev (51 minutter siden):

Aha, så hun skal være med i en israelsk dokumentar om Tinder Svindleren. Det er nok forklaringen på hvorfor hun avviste alle avtaler i Luksusfellen. For det tar seg mye bedre ut i dokumentaren at hun fortsatt skylder 3 mill, enn at hun har fått gjeldsordningsavtaler. 

Endret av Hulderen
  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (3 timer siden):

Aha, så hun skal være med i en israelsk dokumentar om Tinder Svindleren. Det er nok forklaringen på hvorfor hun avviste alle avtaler i Luksusfellen. For det tar seg mye bedre ut i dokumentaren at hun fortsatt skylder 3 mill, enn at hun har fått gjeldsordningsavtaler. 

Ja, dette har jeg skrevet tidligere, hun er helt avhengig av denne gjelden for å fortsette karrieren som svindeloffer. Cecilie selv virker som en søt jente, men hun er ikke karismatisk nok til å leve av SoMe. Hun er heller ikke troverdig nok til å være svindeloffer i all evighet. Dess mer hun står frem, dess større blir hullene i historien hennes. Hun er nødt til å ha denne milliongjelden å slå i bordet med, for å ta fokus bort ifra at hun var ekstremt naiv, pluss at hun selv svindlet et tosifret antall banker. Folk ser det store tallet og synes synd på henne, dermed gir de henne litt slack for å ha vært dum.

Men det er ikke synd på Cecilie. Denne gjelden er i praksis kun et tall på et papir for henne, så lenge hun ikke flytter til Norge. Hun kan tjene hva hun vil, norske kreditorer kan ikke beslaglegge en krone av det hun skylder dem, så lenge hun bor i England. Og det er jo det hun vil, så sånn sett er drømmen oppnådd for Cecilie...

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
RødeRandi skrev (55 minutter siden):

Hun mistet masse sympati da hun var med i Luksusfellen - i alle fall herfra.

Ja, jeg tror mange fikk litt avsmak for henne der.

Jeg synes hun kom godt ut av den første avisartikkelen om henne, og senere dokumentaren på Netflix. Men så møtte hun det dilemmaet mange i hennes situasjon må ta stilling til. Skal hun fortsette å eksponere seg, og dermed risikere at uheldige fakta kommer frem i lyset? Eller skal hun droppe eksponeringen og beholde hemmelighetene sine? Det siste er ikke noe alternativ for Cecilie, som har mer lyst til å være influencer og kjendis, enn å ta en vanlig jobb. Hun må stikke seg frem, hun må synes, og dermed ble hun også avslørt.

For det kom ikke så veldig godt frem i begynnelsen, at hun knapt kjente denne fyren. De aller fleste pøser ikke ut penger man ikke har på noen man har kjent i to måneder og møtt kun 2-3 ganger (husker ikke nøyaktig). Og de aller færreste forfalsker papirer og svindler banker for noen som helst. Men dette faktum var tåkelagt i Netflix-dokumentaren, vi fikk inntrykk av at de var godt etablert som par. Først da hun gikk på Luksusfellen avslørte hun sin egen bløff. Kanskje fordi programmet er faktabasert og hun ikke hadde regien selv.

Cecilie slår meg som en utrolig naiv person, som sannsynligvis har levd svært beskyttet hele sitt liv. Jeg er usikker på om hun virkelig trodde dette var en klassisk Disneyromanse, hvor man blir stormende forelsket på et kvarter og lever lykkelig ever after. Eller om hun ble blendet av Simons penger, privatfly og hotellsuiter. I dag virker det i hvert fall som hun strekker seg langt for drømmen om et jetset-liv. Jeg så akkurat et klipp fra den Israelske dokumentaren, og det er trash-tv på høyde med 90 days-programmene. Cecilie står på gata og skriker av full hals, "be a man, be a man!". Simon sitter i en bil og roper tilbake "I will sue you, I will sue you!" Man kan jo gjøre store penger på puteTV, men personlig hadde jeg ikke nedverdiget meg slik. (men så hadde jeg aldri havnet i den situasjonen heller...)

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RødeRandi skrev (1 time siden):

Hun mistet masse sympati da hun var med i Luksusfellen - i alle fall herfra.

Ja, det har du rett i. Jeg ble veldig overrasket da jeg så henne i luksusfellen. Er det mulig å være så blond?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...