Egenskap Skrevet 20. september 2022 #581 Del Skrevet 20. september 2022 Isild skrev (3 timer siden): Dette! Hun ser helt vekk fra at hun selv faktisk har forfalsket dokumenter. Ingen tvang henne til å gjøre det hun gjorde. At hun var veldig forelsket er en syltynn grunn for at bankene skal ettergi kravene sine mer enn det de tilbyr. Hun kjente ikke denne fyren en gang. Hun var fullstendig blendet av at han tilsynelatende var en styrtrik "Disney-prins". Ingen ved sine fulle fem låner bort millioner av kroner de ikke har til mennesker de ikke kjenner fordi de er "redd for livet sitt" pga noe "mafia-ish" tullprat. Jeg ser at hun er lurt, eller ennå mer riktig å si kanskje: LOT seg lure. Gikk fem på, trodde på noe som var for godt til å være sant, mistet hodet... Men svindlet? Nei, hun GA bort penger helt frivillig. Jeg ser nok på svindel på en litt annen måte. Det er mange kvinner som har gått i blemmen på Inernett, da uten å ha møtt personene, men fått en slags forelskelse og tillit, og deretter blitt lurt for millioner av kroner... Det er for godt til å være sant. Vedkommende i dette tilfellet fikk møte personlig en svindler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. september 2022 #582 Del Skrevet 21. september 2022 Egenskap skrev (13 timer siden): Det er mange kvinner som har gått i blemmen på Inernett, da uten å ha møtt personene, men fått en slags forelskelse og tillit, og deretter blitt lurt for millioner av kroner... Det er for godt til å være sant. Vedkommende i dette tilfellet fikk møte personlig en svindler. Ja, det har pågått i årevis at kjærlighetshungrige kvinner (og menn) blir lurt for penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. september 2022 #583 Del Skrevet 21. september 2022 https://www.nettavisen.no/okonomi/tindersvindler-offer-cecilie-fjellhoy-i-luksusfellen-rart-at-de-ikke-ville-ta-pengene/s/5-95-616770 Hun har også sluttet i jobben sin for å bli "influencer" på heltid. Dømmekraften er dermed fortsatt litt på halv tolv i mine øyne. Netflix-dokumentaren ga massivt med nye følgere, men det var en sympatibølge (tror jeg) Ser ikke helt hvordan hun fremover skal kunne ha en tilsvarende stabil inntekt som influencer. Det er vel begrenset hvor lenge det er interressant for et publilkum å følge denne historien. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 23. september 2022 #584 Del Skrevet 23. september 2022 (endret) Da er det offisielt, hun er med i den nye sesongen av det britiske sjekkeprogrammet "Celebs Go Dating". Cecilies IG: https://www.instagram.com/p/Ci2VEhAKFu9/ Celebs Go Dating IG: https://www.instagram.com/p/Ci0Q-IbDaWH/ Endret 23. september 2022 av Christiane_W 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. september 2022 #585 Del Skrevet 24. september 2022 Isild skrev (På 21.9.2022 den 11.21): https://www.nettavisen.no/okonomi/tindersvindler-offer-cecilie-fjellhoy-i-luksusfellen-rart-at-de-ikke-ville-ta-pengene/s/5-95-616770 Hun har også sluttet i jobben sin for å bli "influencer" på heltid. Dømmekraften er dermed fortsatt litt på halv tolv i mine øyne. Netflix-dokumentaren ga massivt med nye følgere, men det var en sympatibølge (tror jeg) Ser ikke helt hvordan hun fremover skal kunne ha en tilsvarende stabil inntekt som influencer. Det er vel begrenset hvor lenge det er interressant for et publilkum å følge denne historien. hvem var hun før hun støtet på svindleren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtFo Skrevet 24. september 2022 #586 Del Skrevet 24. september 2022 Egenskap skrev (Akkurat nå): hvem var hun før hun støtet på svindleren? En nobody. Nå er hun en usmakelig nobody. Hun må jo ha null dømmekraft når hun, med sin bakgrunn, sier ja til et datingshow🙄 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koskos Skrevet 24. september 2022 #587 Del Skrevet 24. september 2022 EtFo skrev (10 minutter siden): En nobody. Nå er hun en usmakelig nobody. Hun må jo ha null dømmekraft når hun, med sin bakgrunn, sier ja til et datingshow🙄 Empatien er på topp forstår jeg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtFo Skrevet 24. september 2022 #588 Del Skrevet 24. september 2022 Koskos skrev (Akkurat nå): Empatien er på topp forstår jeg.. Empati for hva da? Som man reder, ligger man. Er man dum nok til å forfalske lønnsslipper for å lure til seg lån, så går det sånn. Hun skal vel være glad hun slipper fengsel, siden hun svindlet bankene med overlegg. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koskos Skrevet 24. september 2022 #589 Del Skrevet 24. september 2022 EtFo skrev (Akkurat nå): Empati for hva da? Som man reder, ligger man. Er man dum nok til å forfalske lønnsslipper for å lure til seg lån, så går det sånn. Hun skal vel være glad hun slipper fengsel, siden hun svindlet bankene med overlegg. Empati for mennesker i ulike livssituasjoner som kan ta feile valg, til det trengs det MER kunnskap enn det øyet ser. Traumebånd er slitesterkt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtFo Skrevet 24. september 2022 #590 Del Skrevet 24. september 2022 Koskos skrev (2 minutter siden): Empati for mennesker i ulike livssituasjoner som kan ta feile valg, til det trengs det MER kunnskap enn det øyet ser. Traumebånd er slitesterkt. Sitter mange mennesker i fengsel som har tatt feile valg. Mener du vi bør ha empati nok med dem til å slippe de ut med et trøstende klapp på skuldra? Hun svindlet med overlegg, pga en person hun hadde «kjent» et par mnd, og møtt en gang. Og når hun får tilbud om hjelp fra Luksusfellen, så avslår hun, for det var ikke bra nok?! Beklager, men det blir for dumt🙄 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. september 2022 #591 Del Skrevet 24. september 2022 Koskos skrev (12 minutter siden): Empati for mennesker i ulike livssituasjoner som kan ta feile valg, til det trengs det MER kunnskap enn det øyet ser. Traumebånd er slitesterkt. hun har sluttet i jobben hun hadde, det er derfor folk reagerer. Studerer man ikke for å få drømmejobben? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. september 2022 #592 Del Skrevet 24. september 2022 EtFo skrev (6 minutter siden): Sitter mange mennesker i fengsel som har tatt feile valg. Mener du vi bør ha empati nok med dem til å slippe de ut med et trøstende klapp på skuldra? Hun svindlet med overlegg, pga en person hun hadde «kjent» et par mnd, og møtt en gang. Og når hun får tilbud om hjelp fra Luksusfellen, så avslår hun, for det var ikke bra nok?! Beklager, men det blir for dumt🙄 Å betale 5000 kr uten renter på 24 terminer er bra avtale. Virkelig. Hun ville ikke videre i livet. Men slutter i jobben i stedenfor. Derfor undrer jeg virkelig, hvem var hun før? for meg virker det som hun har vært i samme gate lenge. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 24. september 2022 #593 Del Skrevet 24. september 2022 Egenskap skrev (På 18.9.2022 den 19.44): Det er rett og slett for dumt de vil betale hele gjelden som moren skal betale, også godtar dem ikke 2 års avtale. Jeg syns det er helt ubegripelig at de ikke godtok den! Jeg syns veldig synd i henne etter netflix-dokumentaren, men det gikk over etter Luksusfellen. Selv om hun ble lurt, så må hun rydde opp i det! Det er mange mennesker som havner i et uføre pga ytre ting. Også på luksusfellen! Man kan bli skilt og ha for dårlig økonomi alene f.eks. Man kan miste jobben på urettferdig grunnlag. Også ellers i livet skjer fæle ting uten at man har skyld i det selv. Likevel må man ta tak selv etter hvert, uansett! Slik er nå en gang livet. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 24. september 2022 #594 Del Skrevet 24. september 2022 On 9/20/2022 at 3:27 PM, Isild said: Dette! Hun ser helt vekk fra at hun selv faktisk har forfalsket dokumenter. Ingen tvang henne til å gjøre det hun gjorde. At hun var veldig forelsket er en syltynn grunn for at bankene skal ettergi kravene sine mer enn det de tilbyr. Hun kjente ikke denne fyren en gang. Hun var fullstendig blendet av at han tilsynelatende var en styrtrik "Disney-prins". Ingen ved sine fulle fem låner bort millioner av kroner de ikke har til mennesker de ikke kjenner fordi de er "redd for livet sitt" pga noe "mafia-ish" tullprat. Jeg ser at hun er lurt, eller ennå mer riktig å si kanskje: LOT seg lure. Gikk fem på, trodde på noe som var for godt til å være sant, mistet hodet... Men svindlet? Nei, hun GA bort penger helt frivillig. Jeg ser nok på svindel på en litt annen måte. Det er svindel og bedrageri. At du ikke har sympati for dama endrer ikke det, du kan ikke bare lage dine egne definisjoner. Hun er utsatt for svindel. At hun selv også gjorde seg delaktig i svindel endrer ikke på det. https://snl.no/bedrageri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitstrietapet Skrevet 24. september 2022 #595 Del Skrevet 24. september 2022 Christiane_W skrev (7 timer siden): Da er det offisielt, hun er med i den nye sesongen av det britiske sjekkeprogrammet "Celebs Go Dating". Cecilies IG: https://www.instagram.com/p/Ci2VEhAKFu9/ Celebs Go Dating IG: https://www.instagram.com/p/Ci0Q-IbDaWH/ Vanskelig å forstå hvorfor hun ønsker å møte flere rike og berømte folk når hun ser hva som skjedde forrige gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 24. september 2022 #596 Del Skrevet 24. september 2022 Koskos skrev (3 timer siden): Empati for mennesker i ulike livssituasjoner som kan ta feile valg, til det trengs det MER kunnskap enn det øyet ser. Traumebånd er slitesterkt. Empati med en kriminell? Jeg har empati med ofrene som er bankene. De har forsøkt å hjelpe henne, men hun takket nei fordi hun ønsker å få slettet gjelden. Hun finnes ikke villig til å hverken gjøre opp for seg, eller motta hjelp. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. september 2022 #597 Del Skrevet 24. september 2022 Hvitstrietapet skrev (1 time siden): Vanskelig å forstå hvorfor hun ønsker å møte flere rike og berømte folk når hun ser hva som skjedde forrige gang. Selvsagt har produksjonen en baktanke, og nå forteller hun hvilke livsstil hun vil leve. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 24. september 2022 #598 Del Skrevet 24. september 2022 Hun viser hvertfall sitt sanne jeg. Her er det rikdom og kjendisstasus som gjelder og det skal oppnås for en hver pris. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 24. september 2022 #599 Del Skrevet 24. september 2022 Christiane_W skrev (9 timer siden): Da er det offisielt, hun er med i den nye sesongen av det britiske sjekkeprogrammet "Celebs Go Dating". Cecilies IG: https://www.instagram.com/p/Ci2VEhAKFu9/ Celebs Go Dating IG: https://www.instagram.com/p/Ci0Q-IbDaWH/ Hadde vært hysterisk morsomt om Simon Leviev dukket opp som en av kjendisene som skulle date :p 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 24. september 2022 #600 Del Skrevet 24. september 2022 Koskos skrev (5 timer siden): Empati for mennesker i ulike livssituasjoner som kan ta feile valg, til det trengs det MER kunnskap enn det øyet ser. Traumebånd er slitesterkt. Traumebånd? Er du seriøs..? 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå