Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)

Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Sirisiri10 skrev (På 2.1.2023 den 16.22):

Historien hans var vel noe ala at han ble trua, kontoene fryst eller noe. Ihvertfall en veldig voldsom situasjon hvor han trengte penger raskt for å komme seg ut av situasjonen, som også satt press på Cecilie. 

Nei, historien hans var noe om at han ikke kunne legge igjen noen "elektroniske spor" av noe slag, noe om at kort og kontoer ble overvåket så de kunne finne ut hvor han var og "ta han"? Var det ikke det han hadde påstått? (men da skjønner jeg ikke hvor pengene fra Cecilie ble satt inn hen?)

Hvis jeg husker riktig fra dokum.filmen da.

Endret av Million
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (20 minutter siden):

Nei, historien hans var noe om at han ikke kunne legge igjen noen "elektroniske spor" av noe slag, noe om at kort og kontoer ble overvåket så de kunne finne ut hvor han var og "ta han"? Var det ikke det han hadde påstått? (men da skjønner jeg ikke hvor pengene fra Cecilie ble satt inn hen?)

Han fikk vel bruke hennes kort mener jeg, så overførte hun vel til det kortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lul skrev (2 minutter siden):

Han fikk vel bruke hennes kort mener jeg, så overførte hun vel til det kortet. 

Ja, det startet med det. Det var det første han ba om når det gjaldt penger fra Cecilie, at de skulle linke Amex kortene sine sammen, så han kunne bruke hennes kredittramme. Sånn ble det fortalt i Luksusfellen episoden. 

Men du mener det fortsatte der hele tiden, at hun fylte på Amex kortet sitt? Ok. Jeg skjønte ikke det :D 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Ja, det startet med det. Det var det første han ba om når det gjaldt penger fra Cecilie, at de skulle linke Amex kortene sine sammen, så han kunne bruke hennes kredittramme. Sånn ble det fortalt i Luksusfellen episoden. 

Men du mener det fortsatte der hele tiden, at hun fylte på Amex kortet sitt? Ok. Jeg skjønte ikke det :D 

Litt usikker på om jeg husker rett, en stund siden jeg så dokumentaren nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (På 2.1.2023 den 12.31):

Det er det valget hun har tatt, så kan man være uenig i om det var klokt, men alternativet var en gjeldsordning som hun opplevde som svært urettferdig og belastende

For meg er det veldig spesielt at hun mener det å betale 5000kr i mnd i kun 2 år (!) for så å bli kvitt en gjeld på 3mill, er en belastning. Spesielt når hun har så god økonomi. I Luksusfellen får vi vite at hun tjener ganske så godt. Også tydelig fra livsstilen på Insta at hun bruker godt med penger. Jeg hadde skjønt at 5000 i mnd føles som en belastning om hun hadde minstesats ufør eller var i et lavtlønnsyrke. Hun har hatt samarbeid med den ekte diamantfamilien, tar 30 000 for foredrag, blir sponset med reiser og div (dette har hun selv sagt) og lever godt.

Det er ansvarsfraskrivelsen og den arrogante holdningen i ettertid mange reagerer på. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (På 3.1.2023 den 20.42):

Se til krigen i Ukraina eller Kobolt-gruvene i Kongo som graver frem virkestoffet i el-bilen din. Du har åpenbart feil prioriteringer når dette jazzer deg opp.

Kobolt er i telefonen din også. Best du kaster den.

Forresten blir flere og flere elbilbatterier frie for kobolt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirisiri10 skrev (På 2.1.2023 den 0.12):

men hjelpe en i nød.

Jeg kan også forstå mekanismene bak hvorfor mange blir svindlet. Men en mann i nød trenger muligens en flybillett og et par tusen..?Her er det snakk om 3mill?! Jeg lurer fælt på hva slags løgner han kom med som rettferdiggjorde et "krise"forbruk på 3mill. Et sted på veien, godt under millionen, hadde de fleste ofre forstått at det er en scam, ringt politiet og anmeldt. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (7 minutter siden):

Jeg kan også forstå mekanismene bak hvorfor mange blir svindlet. Men en mann i nød trenger muligens en flybillett og et par tusen..?Her er det snakk om 3mill?! Jeg lurer fælt på hva slags løgner han kom med som rettferdiggjorde et "krise"forbruk på 3mill. Et sted på veien, godt under millionen, hadde de fleste ofre forstått at det er en scam, ringt politiet og anmeldt. 

Nemlig 👆. En spesiell type dumskap å ta opp millioner i gjeld til en «millionær «. Hvem mener hun skal ta utgiften da liksom ? Banken . Nei her mener jeg hun faktisk burde bli dømt til å gjøre opp smitt og smule . Alle valg får en konsekvens .  Har faktisk ikke sympati for «gold-diggers». 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (16 timer siden):

Det er riktig at de etterhvert koblet Amexkortene sine. Men først lånte Cecilie penger i England, som hun tok ut i cash. Disse leverte hun til han personlig i Amsterdam (?). Dette tror jeg var 3. gangen de traff hverandre, og i følge Cecilie var Simon kald og avvisende. "Something har changed". Han ba henne skjule instagramkontoen sin og fortalte at hun også var i fare.

Det var etter dette at hun dro til Norge for å låne hoveddelen av beløpet. Simon fikset falske lønnsslipper, som hun leverte til et tosifret antall banker. På den tiden kunne ikke bankene plukke opp at hun også lånte andre steder, og det visste hun, derfor fortet hun seg å søke mange steder. Hun fikk dermed låne langt mer enn hun hadde krav på, selv med høy lønn. Jeg tror det er dette hun mener skal frikjenne henne fra å betale beløpet hun skylder. Hadde ikke bankene hatt så dårlige rutiner, hadde hun ikke kunnet svindle dem, ergo det er deres feil...

Simon visste sannsynligvis ikke om dette smutthullet hos norske banker, så det var Cecilies ide å låne over alt på en gang. Hun legger gladelig skylden på Simon for de falske lønnsslippen (jammen, HAN sa jeg skulle gjøre det), men at hun fikk så mange lån må hun ta på egen kappe.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 minutter siden):

Det er riktig at de etterhvert koblet Amexkortene sine. Men først lånte Cecilie penger i England, som hun tok ut i cash. Disse leverte hun til han personlig i Amsterdam (?). Dette tror jeg var 3. gangen de traff hverandre, og i følge Cecilie var Simon kald og avvisende. "Something har changed". Han ba henne skjule instagramkontoen sin og fortalte at hun også var i fare.

Det var etter dette at hun dro til Norge for å låne hoveddelen av beløpet. Simon fikset falske lønnsslipper, som hun leverte til et tosifret antall banker. På den tiden kunne ikke bankene plukke opp at hun også lånte andre steder, og det visste hun, derfor fortet hun seg å søke mange steder. Hun fikk dermed låne langt mer enn hun hadde krav på, selv med høy lønn. Jeg tror det er dette hun mener skal frikjenne henne fra å betale beløpet hun skylder. Hadde ikke bankene hatt så dårlige rutiner, hadde hun ikke kunnet svindle dem, ergo det er deres feil...

Simon visste sannsynligvis ikke om dette smutthullet hos norske banker, så det var Cecilies ide å låne over alt på en gang. Hun legger gladelig skylden på Simon for de falske lønnsslippen (jammen, HAN sa jeg skulle gjøre det), men at hun fikk så mange lån må hun ta på egen kappe.

Vil gå så langt som å kalle HENNE en svindler jeg . Folk med vett og forstand flyr ikke verden rundt for å ta opp lån i ulike banker , for så å legge skylda på banken . Fysj . 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes synd på henne når jeg leste om saken, men etter å ha sett henne på Luksusfellen og fulgt henne på Instagram har jeg fått fullstendig avsmak. Hun virket slu og beregnende og elsker tydeligvis rampelyset. At hun har snudd hele greia på hodet og mener hun er svindlet virket helt bak mål. Jeg anser henne som en svindler som ikke har vilje til å gjøre opp for seg, bare surfe videre på offerrollen, det er direkte kvalmende. Noe av det hun lirer av seg på Insta setter henne ikke akkurat i et bedre lys. Jeg hadde skammet meg dypt og inderlig og forsøkt å rydde opp i all stillhet. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 minutter siden):

Enig . Hadde en sambo engang som ville jeg skulle ta opp lån for han , men jeg nektet . Hadde jeg gitt etter hadde jeg sittet i dyp gjeld idag . Å det hadde jo vært «urettferdig « men samtidig korrekt . 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 18.9.2022 den 11.07):

Lager historien til min egen? Hun traff han to ganger før hun ga han Mastercardet sitt. Første date, og så traff hun han en gang i Norge. Deretter tok hun opp et lån som hun tok ut i cash, og fløy til Amsterdam for å gi han dette. Der var de sammen noen timer, Simon var kald og "alt var annerledes", i følge Cecilie. Dette var faktisk siste gangen de møttes. 

Etter katastrofeturen til Amsterdam forfalsket hun lønnsslipper og dro hjem til Norge og lånte 2,2 mill til. Dette finansierte sommerferien til Simon, hans russiske modellkjæreste, den svenske venninnen og gud vet hvor mange andre. Cecilie satt hjemme på Lillestrøm og forsøkte å få han til å betale tilbake. Dette er ikke "min egen historie" dette er fakta. Men Cecilie er ikke så interessert i at akkurat disse detaljene skal være så tydelige, derfor fokuserer hun på hvor forelsket hun var, at de var et team, at det er naturlig å ville hjelpe kjæresten osv.

Vent.. møtte hun ham ikke mer enn to ganger totalt i perioden hun ble svindlet? Hun har tatt lån på over 2mill til en hun har møtt to ganger? Dette er bare trist. Og nå er hun med i et datingprogram på tv. Jeg håper hun har bygget opp selvfølelsen og endret hvilke verdier hun ser etter i en partner..

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Nemlig 👆. En spesiell type dumskap å ta opp millioner i gjeld til en «millionær «. Hvem mener hun skal ta utgiften da liksom ? Banken . Nei her mener jeg hun faktisk burde bli dømt til å gjøre opp smitt og smule . Alle valg får en konsekvens .  Har faktisk ikke sympati for «gold-diggers». 

Lurer på hvordan kommunikasjonen dem imellom har vært. Stilte hun kritiske spørsmål? F.eks er det naturlig å høre hvorfor den steinrike familien, venner eller kolleger ikke kunne hjelpe. Hvorfor politi ikke kunne kobles inn. Osv. 

Utrolig at han har gått under radaren så lenge. Han skaffet seg ny identitet da Israel ville hanke ham inn. Han har heller ikke kun gått for en svindel metode, men brukt flere. Han har betalt for livvakter og holdt styr på alle kvinnene & løgnene han serverte hver og en. Det krever visse skills. Denne saken blir mer og mer sprø jo mer jeg leser. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (40 minutter siden):

Lurer på hvordan kommunikasjonen dem imellom har vært. Stilte hun kritiske spørsmål? F.eks er det naturlig å høre hvorfor den steinrike familien, venner eller kolleger ikke kunne hjelpe. Hvorfor politi ikke kunne kobles inn. Osv. 

Utrolig at han har gått under radaren så lenge. Han skaffet seg ny identitet da Israel ville hanke ham inn. Han har heller ikke kun gått for en svindel metode, men brukt flere. Han har betalt for livvakter og holdt styr på alle kvinnene & løgnene han serverte hver og en. Det krever visse skills. Denne saken blir mer og mer sprø jo mer jeg leser. 

Ja, men at hun ikke stoppet før virker helt ubegripelig . Hun var jo helt tydelig tiltrukket av en sånn type livsstil , og villig til å omtrent gå over lik , for å skaffe han penger . Som hun sikkert selv har vært med å forbruke . Ikke rett at andre folk , banker etc skal finansiere deres luxuriøse livsstil heller . Det er ikke mer enn rett enn at hun må stå ansvarlig for sine handlinger , når hun har vært så «aktiv « med på det. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (1 time siden):

Vent.. møtte hun ham ikke mer enn to ganger totalt i perioden hun ble svindlet? Hun har tatt lån på over 2mill til en hun har møtt to ganger? Dette er bare trist. Og nå er hun med i et datingprogram på tv. Jeg håper hun har bygget opp selvfølelsen og endret hvilke verdier hun ser etter i en partner..

Folk som er flinke å manipulere blir lettest manipulert . Dette er et kroneksempel på det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Made4u

Klart hun ikke stilte kritiske spørsmål, hun er dum og naiv rett og slett, så hun har kjøpt det hele helt ukritisk da så dum og naiv er hun faktisk (noe også realitetene bekrefter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Det bekrefter bare den manglende aktivitet det er i hennes hjerne i så fall, og at hun var blendet av det glamorøse, åpenbart ei av de mest ukritiske damer som finnes her til lands. Ser man på han som lurte henne så virker jo han bare å være en glatt ål, at hun forelsket seg i en som han bekrefter bare ytterligere hvor ukritisk hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 timer siden):

Kobolt er i telefonen din også. Best du kaster den.

Forresten blir flere og flere elbilbatterier frie for kobolt.

Jeg vet da at kobolt er i mobilen min. Dét bekymrer meg mer enn Cecilie Fjellhøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke den detaljen helt fra dokumentaren The Tinder Swindler, men jeg mener å huske det var en måned omtrent. Det var i hvert fall det Hallgeir i  Luksusfellen-episoden oppsummerte det til, "dere hadde vært sammen i ca fire uker da han...blablabla", altså da Simon begynte å be om penger og fikk det.

NiceOrNothing skrev (38 minutter siden):

Ja, men at hun ikke stoppet før virker helt ubegripelig . Hun var jo helt tydelig tiltrukket av en sånn type livsstil , og villig til å omtrent gå over lik , for å skaffe han penger . Som hun sikkert selv har vært med å forbruke . Ikke rett at andre folk , banker etc skal finansiere deres luxuriøse livsstil heller . Det er ikke mer enn rett enn at hun må stå ansvarlig for sine handlinger , når hun har vært så «aktiv « med på det. 

Det stemmer, det var hele opplegget hans, det. Å lure penger ut av damer, og så bruke dem på andre damer igjen. Cecilie finansierte hans oppvarting av andre damer, flyreiser og restaurantbesøk, og andre damer finansierte (uten å vite det) hans oppvarting av Cecilie. Slik jeg forsto det i dokumentaren. Han byttet på litt hvem han var hos eller hadde med seg osv. Ingen av damene visste selvfølgelig at pengene de hjalp han med gikk til å finansiere luksuslivet hans med andre damer.

Indirekte gikk altså sikkert en del av pengene (i en eneste smørje, hvem finansierte hva) til Cecilie selv, siden hun var  med på luksuslivet hans og flyturer osv. MOREN hennes derimot, sto og understreket hardt i Luksusfellen at "Cecilie har ikke fått EN KRONE av de pengene! Ikke EN krone!"..... 🙄 Fullstendig blåst, begge to. Selvfølgelig har hun fått nyte godt av mye av de pengene!

Endret av Million
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...