Anita666 Skrevet 8. september 2022 #481 Del Skrevet 8. september 2022 Jeg tenker at en som har "The beauty and the beast"-filmen som fantasi,drøm og ideal,kanskje ikke har den beste forutsetningen for å lykkes på datingfronten..(Nei?) Hva som slo meg var de innleste "robot-meldingene"/videoene hans på Whatsapp.I love you.I miss you.Null innlevelse,null mimikk.Tørrere enn en pakke Marie-kjeks. Men kanskje han var valentino i sengen de to gangene de møttes(?) 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 8. september 2022 #482 Del Skrevet 8. september 2022 Anita666 skrev (5 minutter siden): Hva som slo meg var de innleste "robot-meldingene"/videoene hans på Whatsapp.I love you.I miss you.Null innlevelse,null mimikk. Synes han er robot-aktig i intervjuer også. «no, I dont swindle nobody. I never lied or took money» 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. september 2022 #483 Del Skrevet 8. september 2022 Million skrev (6 timer siden): Gjeldsfengsel i Norge ble avskaffet på 1800-tallet en gang, så vidt jeg vet. Cecilie (eller andre) kan derfor ikke settes i fengsel, uansett hvor mye de skylder. Men man KAN settes i fengsel for svindel og økonomiske bedragerier.... Fra Store Norske Leksikon: Gjeldsfengsel er fengselsstraff for ikke å ha betalt gjeld. Dersom skyldneren ikke betalte sin gjeld, kunne fordringshaveren etter tidligere rett kreve skyldneren innsatt i fengsel. Dette bortfalt i Norge i 1874. Beklageligvis så kan en fremdeles få fengsel for gjeld, men da gjeld til det offentlige 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 8. september 2022 #484 Del Skrevet 8. september 2022 Nimbus2000 skrev (8 timer siden): Sant, største forskjellen mellom henne og de andre luksusfellendeltakerne er at hun ikke innser at hun må gjøre endringer. Derfor er det rart at Hallgeir sier at han ikke trenger å bruke tavlen på henne, for det er helt åpenbart at hun trenger en realitetsorientering. Savnet også tavlen. Og tenker den alltid er nyttig. Om man ikke kjøper brus eller røyk i hopetall er det jo ofte noe å se på. Hos alle. Selv har jeg bra økonomi og balanse men jeg har et bladabonnement jeg burde stoppet fordi jeg til og med er lei bladet, og august-beløpet på foodora var litt vel raust liksom. Så noe er det jo gjerne å se på, og hvis ikke .. vel, da får man oversikt over at man lever så spartansk man kan da. Også nyttig å vite. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 11. september 2022 #485 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Jeg tror at Cecilie hadde takket ja til avtalen hvis hun hadde blitt bedre møtt av politiet og spesielt bankene når dette stormet i starten. Jeg får inntrykk av at det ligger mye bitterhet i hvordan hun ble møtt og behandlet som ett svindel offer. Og at dette gjør det vanskeligere for henne å godta avtalen, også fordi ingen har fått Simon til å gjøre opp for sin del/fått straff, som gjør dette enda mer bittert og psykisk belastende. Jeg forstår henne, samtidig som jeg er enig med mange av de som er uenig med hennes valg. Likevel så støtter jeg henne i å gjøre det som er best for hennes liv uavhengig om det er riktig eller galt i andres øyner. Hun er ett offer i en veldig spesiell situasjon og da forstår jeg at hun ikke tenker likt som andre som aldri har opplevd lignende og så ekstremt. Iom at bankene også har endret på rutinene sine etter dette sier en del og tenker at for meg så kunne hun fått slippet unna enklere som ett unntak. Og at bankene har tatt henne til retten og kjørt henne så hardt i en periode der hun selv kjempet for livet i sin største kamp, fra eget ståsted, så er hun nok blitt enda mer bitter, for bitter til å tenke klart over hvilken avtale hun ble tilbudt nå, og hvor bra den er for å bli ferdig en gang for alle. Jeg klandrer henne ikke. Og selv om det finnes mer riktige måter å løse dette så heier jeg likevel på henne for situasjonen er så ekstrem, at det er umulig for meg å kunne sette meg inn i hvordan det er å oppleve dette. Det nermeste jeg klarer å tenke er at jeg hadde ikke overlevd dette, jeg hadde ikke hatt ryggrad til den offentlige domstolen fra alle menneskene som har behov for å ytre sin mening om hvor forferdelig og dum person jeg er. Endret 11. september 2022 av duskelapp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 11. september 2022 #486 Del Skrevet 11. september 2022 duskelapp skrev (6 timer siden): Jeg tror at Cecilie hadde takket ja til avtalen hvis hun hadde blitt bedre møtt av politiet og spesielt bankene når dette stormet i starten. Jeg får inntrykk av at det ligger mye bitterhet i hvordan hun ble møtt og behandlet som ett svindel offer. Og at dette gjør det vanskeligere for henne å godta avtalen, også fordi ingen har fått Simon til å gjøre opp for sin del/fått straff, som gjør dette enda mer bittert og psykisk belastende. Jeg forstår henne, samtidig som jeg er enig med mange av de som er uenig med hennes valg. Likevel så støtter jeg henne i å gjøre det som er best for hennes liv uavhengig om det er riktig eller galt i andres øyner. Hun er ett offer i en veldig spesiell situasjon og da forstår jeg at hun ikke tenker likt som andre som aldri har opplevd lignende og så ekstremt. Iom at bankene også har endret på rutinene sine etter dette sier en del og tenker at for meg så kunne hun fått slippet unna enklere som ett unntak. Og at bankene har tatt henne til retten og kjørt henne så hardt i en periode der hun selv kjempet for livet i sin største kamp, fra eget ståsted, så er hun nok blitt enda mer bitter, for bitter til å tenke klart over hvilken avtale hun ble tilbudt nå, og hvor bra den er for å bli ferdig en gang for alle. Jeg klandrer henne ikke. Og selv om det finnes mer riktige måter å løse dette så heier jeg likevel på henne for situasjonen er så ekstrem, at det er umulig for meg å kunne sette meg inn i hvordan det er å oppleve dette. Det nermeste jeg klarer å tenke er at jeg hadde ikke overlevd dette, jeg hadde ikke hatt ryggrad til den offentlige domstolen fra alle menneskene som har behov for å ytre sin mening om hvor forferdelig og dum person jeg er. Men livsstilen hennes formidler jo henne som person. Hvem avslutter jobben sin å starter og blir på fulltid en blogger og formidler dyr livstil? Uansett 120 000 kan hun betale veldig raskt om hun avslutter å bo i London og får seg kjæreste og mann. Eller kan undre seg hvorfor har hun ikke kjæreste idag, og hvem har vært hennes kjæreste før? Hun er ikke ungdom, men kvinne som har passer 30 år. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jif Skrevet 11. september 2022 #487 Del Skrevet 11. september 2022 duskelapp skrev (7 timer siden): Jeg tror at Cecilie hadde takket ja til avtalen hvis hun hadde blitt bedre møtt av politiet og spesielt bankene når dette stormet i starten. Jeg tenker hun må forvente å bli møtt av politi og banker på en viss måte når en driver med dokumentforfalskning. I flere andre saker har folk blitt politianmeldt og fått straff. Så om hun ikke er politianmeldt og i realiteten kan komme unna med å betale Gofundme pengene + 120 000 kr, burde hun takke ja på flekken. Men nei, hun skal fortsette å messe om hvordan der er HUN som er svindlet og hvordan bankene mentalt kjører henne til avgrunnen, mens hun i neste sekund smiler på insta og gir følgerne et innblikk i det flashy livet i London. Jeg tror hun ikke går med på avtalen fordi da blir hun fort mindre interessant. Jeg har news for you om du leser her inne, Cecilie. Om litt kommer folk til å bli lei av historien din og foredragene dine. Annonsørene kommer til å finne yngre damer de kan sende på tur for tannbleiking og you name it. Hva har hun tenk å gjøre da? La familien sitte med et kjempelån? Satse på en sugardaddy som liker modne damer som kan få henne ut av knipa? 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 11. september 2022 #488 Del Skrevet 11. september 2022 duskelapp skrev (7 timer siden): Jeg tror at Cecilie hadde takket ja til avtalen hvis hun hadde blitt bedre møtt av politiet og spesielt bankene når dette stormet i starten. Jeg får inntrykk av at det ligger mye bitterhet i hvordan hun ble møtt og behandlet som ett svindel offer. Og at dette gjør det vanskeligere for henne å godta avtalen, også fordi ingen har fått Simon til å gjøre opp for sin del/fått straff, som gjør dette enda mer bittert og psykisk belastende. Jeg forstår henne, samtidig som jeg er enig med mange av de som er uenig med hennes valg. Likevel så støtter jeg henne i å gjøre det som er best for hennes liv uavhengig om det er riktig eller galt i andres øyner. Hun er ett offer i en veldig spesiell situasjon og da forstår jeg at hun ikke tenker likt som andre som aldri har opplevd lignende og så ekstremt. Iom at bankene også har endret på rutinene sine etter dette sier en del og tenker at for meg så kunne hun fått slippet unna enklere som ett unntak. Og at bankene har tatt henne til retten og kjørt henne så hardt i en periode der hun selv kjempet for livet i sin største kamp, fra eget ståsted, så er hun nok blitt enda mer bitter, for bitter til å tenke klart over hvilken avtale hun ble tilbudt nå, og hvor bra den er for å bli ferdig en gang for alle. Jeg klandrer henne ikke. Og selv om det finnes mer riktige måter å løse dette så heier jeg likevel på henne for situasjonen er så ekstrem, at det er umulig for meg å kunne sette meg inn i hvordan det er å oppleve dette. Det nermeste jeg klarer å tenke er at jeg hadde ikke overlevd dette, jeg hadde ikke hatt ryggrad til den offentlige domstolen fra alle menneskene som har behov for å ytre sin mening om hvor forferdelig og dum person jeg er. Ikke skyld på bankene og politiet. Bankene skal ha pengene sine og politiet gjør en god jobb. Det er hennes egen skyld. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 11. september 2022 #489 Del Skrevet 11. september 2022 Honey Dew skrev (10 minutter siden): Ikke skyld på bankene og politiet. Bankene skal ha pengene sine og politiet gjør en god jobb. Det er hennes egen skyld. Nei, politiet gjør virkelig ingen god jobb med svindelofre, majoriteten av sakene blir henlagt uten etterforskning. De har ikke ressurser eller kunnskap til å gjøre noe med det. Sånn sett er jeg glad Cecilie orker å ta dette offentlig. Det er skambelagt å bli svindlet, og hun er modig som tør. Jeg skulle bare ønske hun hadde bedre rådgivere, for Luksusfellen-episoden burde hun styrt langt unna. Jeg skjønner at hun må ha eksponering for å kunne holde på som influencer, men all reklame er virkelig ikke god reklame. Siden hun tydeligvis allerede hadde bestemt seg for at hun er bedre tjent med å beholde gjelden i sin helhet, er det tullete og usympatisk å late som noe annet. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 11. september 2022 #490 Del Skrevet 11. september 2022 Felis skrev (23 minutter siden): Nei, politiet gjør virkelig ingen god jobb med svindelofre, majoriteten av sakene blir henlagt uten etterforskning. De har ikke ressurser eller kunnskap til å gjøre noe med det. Sånn sett er jeg glad Cecilie orker å ta dette offentlig. Det er skambelagt å bli svindlet, og hun er modig som tør. Jeg skulle bare ønske hun hadde bedre rådgivere, for Luksusfellen-episoden burde hun styrt langt unna. Jeg skjønner at hun må ha eksponering for å kunne holde på som influencer, men all reklame er virkelig ikke god reklame. Siden hun tydeligvis allerede hadde bestemt seg for at hun er bedre tjent med å beholde gjelden i sin helhet, er det tullete og usympatisk å late som noe annet. Det er vel en smule skambelagt å svindle også, og det er ingen tvil om at hun selv svindlet bankene. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 11. september 2022 #491 Del Skrevet 11. september 2022 Felis skrev (1 time siden): Nei, politiet gjør virkelig ingen god jobb med svindelofre, majoriteten av sakene blir henlagt uten etterforskning. De har ikke ressurser eller kunnskap til å gjøre noe med det. Sånn sett er jeg glad Cecilie orker å ta dette offentlig. Det er skambelagt å bli svindlet, og hun er modig som tør. Jeg skulle bare ønske hun hadde bedre rådgivere, for Luksusfellen-episoden burde hun styrt langt unna. Jeg skjønner at hun må ha eksponering for å kunne holde på som influencer, men all reklame er virkelig ikke god reklame. Siden hun tydeligvis allerede hadde bestemt seg for at hun er bedre tjent med å beholde gjelden i sin helhet, er det tullete og usympatisk å late som noe annet. Her er det bankene som er svindelofre. Hun svindlet dem med vitende og vilje. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 11. september 2022 #492 Del Skrevet 11. september 2022 Felis skrev (1 time siden): Nei, politiet gjør virkelig ingen god jobb med svindelofre, majoriteten av sakene blir henlagt uten etterforskning. De har ikke ressurser eller kunnskap til å gjøre noe med det. Sånn sett er jeg glad Cecilie orker å ta dette offentlig. Det er skambelagt å bli svindlet, og hun er modig som tør. Jeg skulle bare ønske hun hadde bedre rådgivere, for Luksusfellen-episoden burde hun styrt langt unna. Jeg skjønner at hun må ha eksponering for å kunne holde på som influencer, men all reklame er virkelig ikke god reklame. Siden hun tydeligvis allerede hadde bestemt seg for at hun er bedre tjent med å beholde gjelden i sin helhet, er det tullete og usympatisk å late som noe annet. Hun skrev Twitter melding til Hallgeir. Hun håpet de kunne endevende situasjonen hun står i. Det klarte dem ved å gi et unikt tilbud der hun etter to år kunne bli kvitt gjelden. Hun takket nei. Hun har tydeligvis ingen gode rådgivere. Men var ikke jobben hennes å bære økonomi forvalter i London? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 11. september 2022 #493 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Hun kan vel bare jobbe som vanlige folk gjør, og søke namsmannen om gjeldsordning? Det er mange der ute som har tatt dårlige økonomiske valg og vurderinger, for så deretter å måtte ordne opp for seg! Merkelig å innta en så til de grader offerrolle, hun er da et voksent menneske 😳 Endret 11. september 2022 av missLynch 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 11. september 2022 #494 Del Skrevet 11. september 2022 missLynch skrev (15 minutter siden): Hun kan vel bare jobbe som vanlige folk gjør, og søke namsmannen om gjeldsordning? Det er mange der ute som har tatt dårlige økonomiske valg og vurderinger, for så deretter å måtte ordne opp for seg! Merkelig å innta en så til de grader offerrolle, hun er da et voksent menneske 😳 Gjeldsordning hos namsmannen får hun ikke. Hun har mulighet for private avtaler med kreditorene, som hun velger bort, og dermed ingen grunn til å søke om gjeldsordning offentlig. I tillegg er ikke situasjonen eller summene og varigheten på problemet ille nok til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 11. september 2022 #495 Del Skrevet 11. september 2022 Egenskap skrev (5 timer siden): Men livsstilen hennes formidler jo henne som person. Hvem avslutter jobben sin å starter og blir på fulltid en blogger og formidler dyr livstil? Uansett 120 000 kan hun betale veldig raskt om hun avslutter å bo i London og får seg kjæreste og mann. Eller kan undre seg hvorfor har hun ikke kjæreste idag, og hvem har vært hennes kjæreste før? Hun er ikke ungdom, men kvinne som har passer 30 år. Dette var mine tanker og vi kan diskutere i det uendelige. Jeg velger å støtte hennes valg, selv om jeg mener hun burde inngått avtalene for å gjøre opp for seg så godt som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 11. september 2022 #496 Del Skrevet 11. september 2022 Honey Dew skrev (4 timer siden): Ikke skyld på bankene og politiet. Bankene skal ha pengene sine og politiet gjør en god jobb. Det er hennes egen skyld. Dette var mine tanker og vi kan diskutere i det uendelige. Jeg velger å støtte henne, selv om jeg ikke er enig i måten hun velger å løse dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 11. september 2022 #497 Del Skrevet 11. september 2022 Felis skrev (3 timer siden): Nei, politiet gjør virkelig ingen god jobb med svindelofre, majoriteten av sakene blir henlagt uten etterforskning. De har ikke ressurser eller kunnskap til å gjøre noe med det. Sånn sett er jeg glad Cecilie orker å ta dette offentlig. Det er skambelagt å bli svindlet, og hun er modig som tør. Jeg skulle bare ønske hun hadde bedre rådgivere, for Luksusfellen-episoden burde hun styrt langt unna. Jeg skjønner at hun må ha eksponering for å kunne holde på som influencer, men all reklame er virkelig ikke god reklame. Siden hun tydeligvis allerede hadde bestemt seg for at hun er bedre tjent med å beholde gjelden i sin helhet, er det tullete og usympatisk å late som noe annet. Enig i denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. september 2022 #498 Del Skrevet 11. september 2022 Det med at hun må bo sentralt i London og betale skyhøy leie pga nærhet til jobben er bare tull. For det første så har hun sagt opp jobben og lever nå som influenser, foredragsholder og å være et svindeloffer, så hun kan bosette seg hvor som helst. Hun må ikke bo i ei status-gate i London (men såklart; hvor du bor git deg den statusen du behøver for å mingle blant de rike og berømte og øke mulighetene for å få en feit diamantring på fingrer av en rik herremann) For det andre så har London veldig god kollektivtransport. Jeg har et datter som har studert på et universitet i London, og med de prisene som er der så bodde hun litt utenfor London, i ett litt dodgy område (til min store skrekk og gru), sammen med 4 andre i ett kollektiv. Men det var ikke et problem hverken skolemessig eller sosialt sett pga god kollektivsystem, i tillegg er taxi heller ikke så dyrt, Så hun må ikke betale 22 000 for ei sentral leilighet som hun attpåtil har bodd i alene, hun har valgt å betale så mye for å bo som hun gjør. Ut i fra Cecilie sin IG så er det ikke vanskelig å se at hun er en lykkejeger som ikke går etter hverken indre verdier eller har utseendemessige preferanser, men tykkelsen på lommeboka og status i samfunnet. Hun lo og sa selv at det var rett på Tinder å fortsette å svipe rett etter at Simon ble avslørt i Netflix-dokumentaren da hun fikk spørsmål om hun holdt seg unna Tinder etterpå. Hadde hun takket ja til avtalen så hadde hun vært gjeldsfri om 2 år, og med det så ville hun etterhvert gått i glemmeboka og ikke holdt seg aktuell lengre. Hun lever stort av å være offer, Ser ut til at folk glemmer at Simon var ikke den eneste som svindlet. Cecilie forfalsket dokumenter med viten og vilje i den tro at hun sikret sin egen fremtid, at hun ville betale tilbake straks hun fikk tilbakebetalt. Jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor hun ikke ble anmeldt og dømt pga dokumentforfalskning. Det er snakk om millionbeløp som hun ikke akter å betale tilbake 33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 11. september 2022 #499 Del Skrevet 11. september 2022 Det er vanskelig å forstå hun skaffet penger hun ikke hadde. Vet vi hvor mange uker totalt hun ble forført? Hvor lenge etter første stevnemøte til hun skaffet penger hun ikke hadde for å finansiere svindleren? Hun gikk jo rett på ved å bruke en billig sjekkeforum. Hvem sa at å sveipe er metoden å finne make? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 11. september 2022 #500 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Egenskap skrev (7 minutter siden): Det er vanskelig å forstå hun skaffet penger hun ikke hadde. Vet vi hvor mange uker totalt hun ble forført? Hvor lenge etter første stevnemøte til hun skaffet penger hun ikke hadde for å finansiere svindleren? Hun gikk jo rett på ved å bruke en billig sjekkeforum. Hvem sa at å sveipe er metoden å finne make? Finner ikke noe spesifikt om hvor lenge de var sammen. Men det ser ut som forholdet varte en stund. Endret 11. september 2022 av AnnePåLande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå