Gå til innhold

Russere vs Ukrainere


Litterly

Anbefalte innlegg

Hvordan er forholdet mellom russere og ukrainere her til lands? Noen som vet? Har hørt at andre steder hvor ukrainske flyktninger kommer og det bor russere i dette landet så hender det at det er dårlig stemning. 
Her ser jeg at russere er veldig hjelpsomme  og snille mot ukrainske flyktninger, de hjelper med å oversette, handle, kjøre de til butikken osv. 

Og en ting til. Tidligere ble det sagt i Ukraina at menn mellom 18- (60?) år får ikke forlate landet. Her jeg bor er det kommet opptil flere voksne menn med sone koner og barn, fikk de lov å reise ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litterly skrev (15 timer siden):

Hvordan er forholdet mellom russere og ukrainere her til lands? Noen som vet? Har hørt at andre steder hvor ukrainske flyktninger kommer og det bor russere i dette landet så hender det at det er dårlig stemning. 
Her ser jeg at russere er veldig hjelpsomme  og snille mot ukrainske flyktninger, de hjelper med å oversette, handle, kjøre de til butikken osv. 

Og en ting til. Tidligere ble det sagt i Ukraina at menn mellom 18- (60?) år får ikke forlate landet. Her jeg bor er det kommet opptil flere voksne menn med sone koner og barn, fikk de lov å reise ut da?

 Tror det er 18-50 som er aldersgrensa for menn. 
Det er  ganske variabelt hvordan det er mellom russere og ukrainere. Mange russere i Norge støtter Ukraina, mens det finnes noen putinister også.  Det er ganske anspent mellom russere og russere i Norge med forskjellig  syn på krigen.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...