Litterly Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Hvordan er forholdet mellom russere og ukrainere her til lands? Noen som vet? Har hørt at andre steder hvor ukrainske flyktninger kommer og det bor russere i dette landet så hender det at det er dårlig stemning. Her ser jeg at russere er veldig hjelpsomme og snille mot ukrainske flyktninger, de hjelper med å oversette, handle, kjøre de til butikken osv. Og en ting til. Tidligere ble det sagt i Ukraina at menn mellom 18- (60?) år får ikke forlate landet. Her jeg bor er det kommet opptil flere voksne menn med sone koner og barn, fikk de lov å reise ut da?
I Grosny Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 (endret) Litterly skrev (15 timer siden): Hvordan er forholdet mellom russere og ukrainere her til lands? Noen som vet? Har hørt at andre steder hvor ukrainske flyktninger kommer og det bor russere i dette landet så hender det at det er dårlig stemning. Her ser jeg at russere er veldig hjelpsomme og snille mot ukrainske flyktninger, de hjelper med å oversette, handle, kjøre de til butikken osv. Og en ting til. Tidligere ble det sagt i Ukraina at menn mellom 18- (60?) år får ikke forlate landet. Her jeg bor er det kommet opptil flere voksne menn med sone koner og barn, fikk de lov å reise ut da? Tror det er 18-50 som er aldersgrensa for menn. Det er ganske variabelt hvordan det er mellom russere og ukrainere. Mange russere i Norge støtter Ukraina, mens det finnes noen putinister også. Det er ganske anspent mellom russere og russere i Norge med forskjellig syn på krigen. Endret 2. september 2022 av I Grosny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå