AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Del Skrevet 1. september 2022 Ok, dette er kanskje dumt for noen, men jeg aner ikke. Jeg har aldri trent noe fast tidligere i livet, men gjort en endring i livsstil de siste 3 mnd. Jeg har trening tre dager i uken. En av de er i dag, men jeg kjenner nesa renner, halsen stikker og kribler, jeg er mer sliten enn normalt. Jeg skal nok orke treningen, men gjør jeg det verre for meg selv da? Trenger kroppen egentlig heller å hvile? Anonymkode: bde1f...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Del Skrevet 1. september 2022 Ikke tren. Gå turer i vanlig tempo, ikke press kroppen. Anonymkode: 9d6ed...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 1. september 2022 #3 Del Skrevet 1. september 2022 Ikke tren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Del Skrevet 1. september 2022 Man bør ikke trene med virusinfeksjoner i kroppen, det øker faren for at det "setter seg" på hjertet og gir myokarditt/epikarditt? en eller annen karditt iallefall. Står litt her. https://www.klikk.no/helse/kan-man-trene-nar-man-er-syk-7085601 Anonymkode: 9e65d...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise1990 Skrevet 1. september 2022 #5 Del Skrevet 1. september 2022 Ikke tren, du vil bryte deg selv ned og miste motivasjonen. Ta en velfortjent "pause" ihht. sykdommen, så kommer du sterkere tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 1. september 2022 #6 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ok, dette er kanskje dumt for noen, men jeg aner ikke. Jeg har aldri trent noe fast tidligere i livet, men gjort en endring i livsstil de siste 3 mnd. Jeg har trening tre dager i uken. En av de er i dag, men jeg kjenner nesa renner, halsen stikker og kribler, jeg er mer sliten enn normalt. Jeg skal nok orke treningen, men gjør jeg det verre for meg selv da? Trenger kroppen egentlig heller å hvile? Anonymkode: bde1f...0d7 Hvil eller gjør noe rolig som å rusle litt i lett terreng. Ved å presse deg når du er syk øker du stresshormoner (så treningen er uansett ikke veldig positivt for noe som helst), samt svekker immunforsvaret så du risikerer bare å bli mer syk eller sykdom som varer lengre. Totalbelastning, stressnivå og restitusjon/hvile osv er vell så viktig som selve treningsøkten 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Del Skrevet 1. september 2022 Tusen takk for alle svar dere! Jeg målte akkurat til feber også, så blir rolig kveld på sofaen. TS Anonymkode: bde1f...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Del Skrevet 1. september 2022 Er uansett bare sunt å ta en hvileuke hvis du har trent kontinuerlig tre dager i uka i tre mnd Anonymkode: e373d...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå