Gå til innhold

været - sol sol sol sol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er helt teit å skrive og mange i landet har det ikke sånn. Men jeg sliter nå så sinnsykt med været. Det er sol hele tiden. Det har nesten ikke regnet siden februar føler bortsett fra noen få styrtregndager. Ja, selvfølgelig kan man flytte. Men vannmagasinene her nede i sør blir tomme, gresset er brunt, trærne blir brunt på sommeren siden de ikke har nok vann. 

For første gang har jeg fått sommerdepresjon av vær og vind og alle forferdelig nyheter som stjeler oppmerksomhet. 

Men hvorfor melder nyhetene om gladsmelding til alle i sør. Sol og over 20 grader. Det er har jo vært det hele tiden...

La det regne i mange uker!!!!!!

Anonymkode: 03fd6...5ac

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt til Trøndelag, så skal du få ønsket ditt oppfylt! Jeg kunne skrevet det samme innlegget, bare bytt ut «sol» med «regn». Nord-Norge er samme greia! Vestlandet har visst også hatt en fæl sommer.

Anonymkode: 285b7...fb7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 13.22):

Vet det er helt teit å skrive og mange i landet har det ikke sånn. Men jeg sliter nå så sinnsykt med været. Det er sol hele tiden. Det har nesten ikke regnet siden februar føler bortsett fra noen få styrtregndager. Ja, selvfølgelig kan man flytte. Men vannmagasinene her nede i sør blir tomme, gresset er brunt, trærne blir brunt på sommeren siden de ikke har nok vann. 

For første gang har jeg fått sommerdepresjon av vær og vind og alle forferdelig nyheter som stjeler oppmerksomhet. 

Men hvorfor melder nyhetene om gladsmelding til alle i sør. Sol og over 20 grader. Det er har jo vært det hele tiden...

Tulling, sol er fint ☀️☀️☀️

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
On 9/1/2022 at 1:22 PM, AnonymBruker said:

Er helt enig med deg. Vi hadde trengt regn nå. 
Og selv om det er tørke, skogbranner og fare for avlinger, så beklager værmelderne hvis de må melde regn.  Skjønner ikke greia jeg. 

Anonymkode: aae11...031

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Flytt til Trøndelag, så skal du få ønsket ditt oppfylt! Jeg kunne skrevet det samme innlegget, bare bytt ut «sol» med «regn». Nord-Norge er samme greia! Vestlandet har visst også hatt en fæl sommer.

Bor i Trøndelag i dag. Kunne sagt det samme, bytt ut sol med regn. En dag fikk jeg nok. Flytter lengre sørover om kort tid. Skal aldri klage på varme eller sol. Ok kanskje konstantere fakta noen gang, det er varmt. Kan fint leve med det. 

Skrevet

Tørke i sør og rismarker i midt/nord. Noen vil sikkert se på landet som helhet og si at nedbøren i snitt er helt normal.. 

Anonymkode: b2adb...1d3

• Nyttig 1
Skrevet

Enig. Bor på Sørlandet og det tar jo faen aldri slutt. Jeg kommer til å flytte, blir seriøst deprimert av den evinnelige varmen. Legg på strømprisene så er det til å spy av. 

Anonymkode: 97ffd...e1d

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skulle til å si akkurat det samme. Jeg tror jeg kan telle antall dager det har vært skikkelig sol og fint vær på fingrene mine. Vil du ha mindre sol er det bare å flytte til Trøndelag. Noen dager med sol har vi selvsagt, men som oftest er det grått, og nesten like ofte er det regn og kaldt. Jeg har brukt ullgenser og pledd flere ganger enn jeg kan huske i sommer. Ser for meg at akkurat sånne våte, kalde somre vil bli mer og mer vanlig her.

Anonymkode: 627f7...727

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er helt enig med deg. Vi hadde trengt regn nå. 
Og selv om det er tørke, skogbranner og fare for avlinger, så beklager værmelderne hvis de må melde regn.  Skjønner ikke greia jeg. 

Anonymkode: aae11...031

Ja, og i tillegg når de da melder regn er der farevarsel. Går og gleder meg til regnet. Så kommer det bare litt og så sol igjen. 

jada, de andre sier at det bare å flytte. Sånn sett er det bare å flytte for alle som har alt regnet og. Men man har familie/jobb/nettverk osv. 

Det er ikke nødvendigvis vanlig at det er så tørt over så lang tid og så fint vær. 

Skrevet

Her på vestlandet har det vært en grå sommer, men liker bedre å ha det kjølig enn så varmt. skjønner deg godt TS. Du får evt flytte hvis du kan da. til vestlandet eller lenger nord.

Anonymkode: c34db...6f5

Skrevet

Turismen i Kyst-Norge kommer til å bli massiv i fremtiden med folk som flykter fra hetebølgene på kontinentet. Velkommen til deilige 12 grader og regn. 

Anonymkode: cb3da...933

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 20.55):

Helene skrev (På 2.9.2022 den 19.24):

Bor i Trøndelag i dag. Kunne sagt det samme, bytt ut sol med regn. En dag fikk jeg nok. Flytter lengre sørover om kort tid. Skal aldri klage på varme eller sol. Ok kanskje konstantere fakta noen gang, det er varmt. Kan fint leve med det. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg skulle til å si akkurat det samme. Jeg tror jeg kan telle antall dager det har vært skikkelig sol og fint vær på fingrene mine. Vil du ha mindre sol er det bare å flytte til Trøndelag. Noen dager med sol har vi selvsagt, men som oftest er det grått, og nesten like ofte er det regn og kaldt. Jeg har brukt ullgenser og pledd flere ganger enn jeg kan huske i sommer. Ser for meg at akkurat sånne våte, kalde somre vil bli mer og mer vanlig her.

Anonymkode: 627f7...727

Denne sommeren, ja. Men vi har hatt flere skikkelig hete somre i de siste årene, med brunt gress, halvdøde trær og tørre vannmagasiner. Jeg er SÅ glad for at vi endelig fikk en helt normal trøndersommer igjen! :) 

Skrevet

Kan huske en sommer hvor vi hadde varme i Trøndelag. Noen år siden nå. Jeg sliter. Har så vondt i marg og bein. 2 dager finvær, 2 dager regn. Enkelte dager greier jeg knapt rør meg. Ved stabile forhold, trener, går lange turer, er aktiv. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hater sol. Pleide å elske sol og varme, solte meg, badet, var masse ute. Men nå er det et helvete. Klarer ikke varmen, så sitter inne i leiligheten. Har omtrent ikke folk rundt meg, så ingen å dele fine kvelder ute med. Er ensom og deprimert, og fineværet gjør det bare verre. Liker regn og storm, det passer humøret mitt mye bedre. Hater å se andre kose seg sammen utendørs, dra på utflukter, se på solnedganger, drikke vin i hagen.. Jeg blir så misunnelig, som igjen gjør meg bitter og enda mer deprimert. Gir opp livet snart, har ingenting å leve for lenger.

Anonymkode: adcac...9ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gir opp livet snart, har ingenting å leve for lenger.

Du burde bli min venn. Sørlandet?

Skrevet

Skulle også ønske det kom mer regnskurer istedenfor sol og tørke i månedsvis fulgt av "ekstremvær" i noen minutter eller timer. Og synes snart værdamer- og menn kunne slutte å snakke om at sol og varme er gladsaker og gode nyheter alltid, når Europa står i brann. 

Anonymkode: 2ee1b...048

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du burde bli min venn. Sørlandet?

Min og på Sørlandet 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min og på Sørlandet 😊

Nice :) I dag var det endelig regn her da. 

Skrevet
Helene skrev (På 2.9.2022 den 19.24):

Må si jeg har stor forståelse for valget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...