AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Noen som har opplevd lignende? Har ei tispe på 3 år som er husren, hun piper hver gang hun må på do og da får hun selvfølgelig ut med det samme. I dag var vi ute på tur, kom hjem og gikk inn. Mens jeg ikke fulgte med har hun altså bæsja på gulvteppet, og sto å spiste det opp når jeg så det. Hvordan skal jeg reagere, skal hun følges ut når man oppdager det eller? Og til de som kanskje tror at hun var «dårlig» i magen, avføringen var fast og fin. Dette har skjedd en gang tidligere for ca. 2 uker siden. Altså noe hun har begynt med nå, hun har ikke løpetid eller er drektig. Er det nødvendig å dra til dyrlege? Dette er min første hund, derfor jeg har så mange spørsmål, håper noen har opplevd noe lignende😊 Anonymkode: 594c9...7d9
Tabris Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 (endret) Hvis det fortsetter så ville jeg tatt en tur til dyrlegen. Hunder som spiser egen avføring kan ha enkelte sykdommer, men må ikke nødvendigvis ha det. Det kan også vært lurt å se litt på fôringsrutinene. Få gjerne en oversikt over når på døgnet hun trenger å bæsje og sørg for at dere er ute til hun har gjort det før dere går inn. Er hun stresset/anspent/oppgiret på tur? For hunder som har mye stress i kroppen ute så klarer de ikke å gå på do. Når de de da kommer inn og slapper mer av så kommer behovet tilbake. Det vil nok ikke ha noe særlig for seg å følge henne ut når hun er ferdig. Endret 1. september 2022 av Tabris 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Tusen takk for svar! Hun får mat 2 ganger for dagen, og da må hun på do etterpå (stort sett). Pleier å vente 30 min-1 time før vi går på tur, og hvis hun må bæsje da, så gjør hun det. Men dette har hun altså begynt helt uten sammenheng med foring og tur føler jeg. Men får vel bare ta tiden til hjelp og evt. kontakte dyrlege hvis det oppstår igjen. Anonymkode: 594c9...7d9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Hvilken rase? Min hund er liten og tynn og fryser mye. Derfor innbiller hun seg at hun ikke må bæsje, bare tisse, og vil derfor inn rett etter hun har tisset. Men hvis jeg tror på henne så blir det bæsj inne mens jeg er på jobb. Så der må jeg være streng og ikke gå inn før hun har gjort fra seg. Anonymkode: c5239...14a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker: Det er kanskje en sammenheng. Hun er mellomstor, men er korthåret. Da skal vi bruke mer tid på morgenturen og se om det blir bedre Takk for tips! Anonymkode: 594c9...7d9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilken rase? Min hund er liten og tynn og fryser mye. Derfor innbiller hun seg at hun ikke må bæsje, bare tisse, og vil derfor inn rett etter hun har tisset. Men hvis jeg tror på henne så blir det bæsj inne mens jeg er på jobb. Så der må jeg være streng og ikke gå inn før hun har gjort fra seg. Anonymkode: c5239...14a Sånn er den ene av våre også. Vi har to, samme rase, eldste holder seg til han blir blå om han må, yngste har det veldig travelt med å komme seg inn og gjør fra seg i et fast hjørne i stua dersom vi ikke er påpasselige med at han faktisk gjør det han skal ute. Trikset vårt er at vi alltid sender han ut en gang til - som regel kommer det en bæsj på tur 2 😅 Skal også være sagt at han kun gjør fra seg i det hjørnet, så dersom vi påser at han ikke har tilgang dit, holder han seg til neste tur ut. Anonymkode: 6374b...98e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er den ene av våre også. Vi har to, samme rase, eldste holder seg til han blir blå om han må, yngste har det veldig travelt med å komme seg inn og gjør fra seg i et fast hjørne i stua dersom vi ikke er påpasselige med at han faktisk gjør det han skal ute. Trikset vårt er at vi alltid sender han ut en gang til - som regel kommer det en bæsj på tur 2 😅 Skal også være sagt at han kun gjør fra seg i det hjørnet, så dersom vi påser at han ikke har tilgang dit, holder han seg til neste tur ut. Anonymkode: 6374b...98e Tusen takk for tips Er litt samme greia her, teppet er nytt. Og de to gangene hun har bæsjet inne er det på teppet. Anonymkode: 594c9...7d9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): AnonymBruker: Det er kanskje en sammenheng. Hun er mellomstor, men er korthåret. Da skal vi bruke mer tid på morgenturen og se om det blir bedre Takk for tips! Anonymkode: 594c9...7d9 Når det blir kjøligere eller regner så bruker vi faktisk dekken. For da tror jeg at hun slapper litt mer av og har det ikke fullt så travelt med å komme seg inn igjen. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er den ene av våre også. Vi har to, samme rase, eldste holder seg til han blir blå om han må, yngste har det veldig travelt med å komme seg inn og gjør fra seg i et fast hjørne i stua dersom vi ikke er påpasselige med at han faktisk gjør det han skal ute. Trikset vårt er at vi alltid sender han ut en gang til - som regel kommer det en bæsj på tur 2 😅 Skal også være sagt at han kun gjør fra seg i det hjørnet, så dersom vi påser at han ikke har tilgang dit, holder han seg til neste tur ut. Anonymkode: 6374b...98e Haha. De er så teite noen ganger. Men men, når man er klar over sånne tendenser så må man bare ta de grepene man må. Det er jo så dumt, i alle fall for min som fryser sånn så blir det jo mer kuldeeksponering om hun må ut to ganger i stedet for å bare få gjort alt når hun allerede er ute. Anonymkode: c5239...14a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Tusen takk for tips Er litt samme greia her, teppet er nytt. Og de to gangene hun har bæsjet inne er det på teppet. Anonymkode: 594c9...7d9 Det kan jo være pga at teppet er nytt ja. Det kan jo funke å gi henne mat der i en periode, så blir hun vant til det og hunder vil ikke drite/pisse der de spiser... Anonymkode: 4e2fc...d63
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 En oppdatering fra TS her. Kom hjem fra jobb, og da oppdager jeg at teppet jeg plukka bæsj fra i morges er vått, og stinker tiss. Så nå har frøkna her hjemme fått for seg at teppet er doen hennes. Må jo uansett kaste teppet nå. Men er så merkelig, hvordan kan en voksen husren hund få for seg at det plutselig er blitt lov å tisse og bæsje inne? 😅Man må virkelig telle til 10 noen ganger altså. Og hun får 4 lange turer om dagen, + at vi slipper hun i skogen en gang for dagen nå som det ikke er båndtvang. Anonymkode: 594c9...7d9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen som har opplevd lignende? Har ei tispe på 3 år som er husren, hun piper hver gang hun må på do og da får hun selvfølgelig ut med det samme. I dag var vi ute på tur, kom hjem og gikk inn. Mens jeg ikke fulgte med har hun altså bæsja på gulvteppet, og sto å spiste det opp når jeg så det. Hvordan skal jeg reagere, skal hun følges ut når man oppdager det eller? Og til de som kanskje tror at hun var «dårlig» i magen, avføringen var fast og fin. Dette har skjedd en gang tidligere for ca. 2 uker siden. Altså noe hun har begynt med nå, hun har ikke løpetid eller er drektig. Er det nødvendig å dra til dyrlege? Dette er min første hund, derfor jeg har så mange spørsmål, håper noen har opplevd noe lignende😊 Anonymkode: 594c9...7d9 Så gøy med hund!! Dere har den vel i sengen og sofaen også. Det er renslig det! Anonymkode: 7b0f3...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så gøy med hund!! Dere har den vel i sengen og sofaen også. Det er renslig det! Anonymkode: 7b0f3...ff3 Unnskyld meg. Har jeg nevnt i teksten at vi har hunden vår i sengen og sofaen? Og hvis vi har det, hva angår det deg? Jeg synes det er kjempe gøy med hund, og litt kjipt at slike ting skjer. Da spør jeg om tips fra andre med hund, ikke oppgulp fra sånne som deg som sannsynligvis ikke har hund. Ha ellers en strålende dag 😊 Anonymkode: 594c9...7d9 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En oppdatering fra TS her. Kom hjem fra jobb, og da oppdager jeg at teppet jeg plukka bæsj fra i morges er vått, og stinker tiss. Så nå har frøkna her hjemme fått for seg at teppet er doen hennes. Må jo uansett kaste teppet nå. Men er så merkelig, hvordan kan en voksen husren hund få for seg at det plutselig er blitt lov å tisse og bæsje inne? 😅Man må virkelig telle til 10 noen ganger altså. Og hun får 4 lange turer om dagen, + at vi slipper hun i skogen en gang for dagen nå som det ikke er båndtvang. Anonymkode: 594c9...7d9 For en skurk! 😂 Dersom dere skal kjøpe nytt teppe og legge på samme sted, ville jeg nok vurdert som en annen bruker her foreslår å sette maten hennes der en periode. Evt, som vi med han som alltid bæsjer i samme kroken gjør, stenger av området så han ikke får tilgang dit når vi ikke er der 🙈 Anonymkode: 6374b...98e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 Dere kan evt spraye det nye teppet med spray med lukt som hunder ikke liker? Anonymkode: f7a1e...d21
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 14.03): Unnskyld meg. Har jeg nevnt i teksten at vi har hunden vår i sengen og sofaen? Og hvis vi har det, hva angår det deg? Jeg synes det er kjempe gøy med hund, og litt kjipt at slike ting skjer. Da spør jeg om tips fra andre med hund, ikke oppgulp fra sånne som deg som sannsynligvis ikke har hund. Ha ellers en strålende dag 😊 Anonymkode: 594c9...7d9 Du burde aldri hatt hund, såpass skjønner jeg. Takk i like måte. Anonymkode: 7b0f3...ff3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #16 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du burde aldri hatt hund, såpass skjønner jeg. Takk i like måte. Anonymkode: 7b0f3...ff3 Og du burde ikke hatt tilgang til Internett. Anonymkode: 7aab5...b8e 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #17 Skrevet 3. september 2022 Det virker jo som om det er teppet som har trigger denne atferden. Det var helt nytt? Ikke gjenbruk? Kanskje det luktet mye når det ble pakket ut og hun prøver nå og markere det. Vi fikk nye tepper her, og hunden har ikke gjort noe, men både hunden og kattene er veldig opptatt av og gni seg på det, ligge på det, være på det hele tiden. Det har på en måte forstyrret deres stabile hjem. Anonymkode: 7aab5...b8e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #18 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 13.59): Så gøy med hund!! Dere har den vel i sengen og sofaen også. Det er renslig det! Anonymkode: 7b0f3...ff3 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du burde aldri hatt hund, såpass skjønner jeg. Takk i like måte. Anonymkode: 7b0f3...ff3 Og ellers går det greit? Hundehatere er alltid så sykt urasjonelle Anonymkode: 929ca...df8 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #19 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du burde aldri hatt hund, såpass skjønner jeg. Takk i like måte. Anonymkode: 7b0f3...ff3 Jeg burde ikke ha hund fordi den plutselig har begynt å gjøre fra seg på et teppe? 😂 Finn noe bedre å bruke helgen på enn å skrive hat anonymt på nett du😄 Anonymkode: 594c9...7d9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #20 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det virker jo som om det er teppet som har trigger denne atferden. Det var helt nytt? Ikke gjenbruk? Kanskje det luktet mye når det ble pakket ut og hun prøver nå og markere det. Vi fikk nye tepper her, og hunden har ikke gjort noe, men både hunden og kattene er veldig opptatt av og gni seg på det, ligge på det, være på det hele tiden. Det har på en måte forstyrret deres stabile hjem. Anonymkode: 7aab5...b8e Ja det var helt nytt, hun var også veldig opptatt av å gnu seg på det i starten. Har tatt det vekk nå og problemet er løst🙌🏼Hvis vi får nytt skal jeg forsøke som nevnt tidligere og legge maten hennes der i starten😁 Anonymkode: 594c9...7d9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå