AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Jeg jobber på litt ugunstige tidspunkter av døgnet og er nødt til å sove med ørepropper på grunn av støy der jeg bor. Det er normal støy (smelling med dører, høylydt prating etc) som jeg ikke får gjort noe med. Nå har øregangene begynt å bli irriterte, det klør og gjør vondt i hodet. Har også begynt å høre en pipelyd på venstre øre. Er dette noe som kan gi skader på øret på lang sikt? Noen som har opplevd det? Anonymkode: d1345...b01
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 I utgangspunktet skal det ikke være noe fare involvert med å sove med ørepropper. Men det er klart at man kan pådra seg en infeksjon ol. som kan skape trøbbel. Jeg ville fått en time hos legen for å sjekket ørene. Anonymkode: 8b3db...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Jeg har sovet med ørepropper uten problemer i mange år. En jeg jobbet med fikk utslett i ørene av dem, så folk er forskjellige. Gå til legen og sjekk deg. Anonymkode: 3e3f9...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Jeg brukte ørepropper i mange år og fikk aldri problemer med de, men om du merker noe så bør du få sjekket det ut. Pipingen kan være Tinitus og blir verre av stress hos meg, jeg hadde det før jeg begynte med ørepropper og det ble ikke verre Anonymkode: fed51...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Bruker ørepropper 50% av tiden for å sove i arbeidsuka, men da voksproppene til quies. Blir hoven og irritert etter 2 netter på rad av vanlige ørepropper. Merker ikke noe med voksproppene. Anonymkode: 57f5d...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker ørepropper 50% av tiden for å sove i arbeidsuka, men da voksproppene til quies. Blir hoven og irritert etter 2 netter på rad av vanlige ørepropper. Merker ikke noe med voksproppene. Anonymkode: 57f5d...f0b Samme her. Kan ikke bruke de skumgummiøreproppene, da klør det noe infernalskt. Må benytte de voksproppene. Takk og lov for at de eksisterer! 🙏😴 Anonymkode: c0213...cb6 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg brukte ørepropper i mange år og fikk aldri problemer med de, men om du merker noe så bør du få sjekket det ut. Pipingen kan være Tinitus og blir verre av stress hos meg, jeg hadde det før jeg begynte med ørepropper og det ble ikke verre Anonymkode: fed51...cf2 Hvordan oppsto Tinnitusen hos deg? Jeg merker det er mye stress på jobben, kan hende det er derfor det piper 😧. Fikk du gjort noe for å gjøre det bedre? Anonymkode: d1345...b01
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 Det kan være at du har ørevoks som ikke kommer ut pga øreproppene Anonymkode: 472bf...a19 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan være at du har ørevoks som ikke kommer ut pga øreproppene Anonymkode: 472bf...a19 Tull. Om vokset, mot alle odds, MÅ ut midt på natta, så vil det ligge ved utgangen om morgenen når proppen fjernes Anonymkode: 66cd4...377
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tull. Om vokset, mot alle odds, MÅ ut midt på natta, så vil det ligge ved utgangen om morgenen når proppen fjernes Anonymkode: 66cd4...377 Kommer an på hvor lenge en har brukt ørepropper. Voksen kommer ut om natta ja. Anonymkode: 472bf...a19
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer an på hvor lenge en har brukt ørepropper. Voksen kommer ut om natta ja. Anonymkode: 472bf...a19 Hun sover med dem. Dvs ørevoksen kan komme ut med fri passasje ca 16 timer i døgnet Anonymkode: 66cd4...377
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun sover med dem. Dvs ørevoksen kan komme ut med fri passasje ca 16 timer i døgnet Anonymkode: 66cd4...377 «Ikke steng proppen inne i øret hvis du kan unngå det! Hyppig bruk av høreapparat, ørepropper og øretelefoner fungere som en fysisk barriere som gjør at voksen ikke kommer ut av øret.» https://www.apotek1.no/ore-nese-hals/orevoks Anonymkode: 472bf...a19 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 Jeg har sovet med ørepropper i rundt 7 år. Aldri hatt noen problemer, dytter dem ikke langt inn. De blir jo fort fylt av voks, og da bytter jeg til nye. Gift med en mann som snorker, og det er eneste måten å få en tung nattesøvn uten å måtte flytte ut på gjesteværelset. I starten av forholdet så var nettene fylt av konstant oppvåkning og irritasjon. Anonymkode: 92112...9a5
Gjest Linny111 Skrevet 1. september 2022 #14 Skrevet 1. september 2022 Jeg var nylig hos ørespesialist fordi jeg fikk piping i ørene etter svært mye soving med ørepropper. De tok kamera inni øret og sa at alt så helt perfekt ut. Veldig lite voks, kjempesunne trommehinner. De rådet meg til å rense bihulene med damp innimellom, da tette bihuler kunne gjøre at ørene føltes ukomfortable. De sa at det aller viktigste er god søvn, så om jeg trenger ørepropper for å sove godt, er det bedre at jeg sover med dem enn at jeg sover dårlig uten dem.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #15 Skrevet 1. september 2022 Jeg sover bestandig med ørepropper. Bruker slike i silikon, og bytter jevnlig. Bytter jeg ikke ofte nok får jeg eksem i øret. Nå har jeg lært, så bytter ofte nok. Angående ørepropper som annet blir det bakterier i dem etter en stund. Anonymkode: 54d03...7cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå