Gå til innhold

Redd dyrlegen har skadet hunden min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høres kanskje helt sykt ut, men har ikke så mange andre forklaringer.. 

Hadde en helt frisk og fin hund før han ble lagt i narkose for å ta røntgenbilder. Da han våknet var han helt ute av balanse, men trodde det var fordi han akkurat hadde vært i narkose.. 

Nå er det 1 uke siden og han er helt annerledes. Han sikler masse, er veldig ustødig, klarer ikke følge godbiter med blikket, tar ikke imot godbiter lenger og virker generelt veldig annerledes.. han kræsjer også i store ting som bord, sofa osv. ingenting av dette gjorde han før narkosen. 

Kan han ha fått pustestopp under narkose og fått skade på hjernen? Sa på forhånd til dyrlege at han tåler veldig lite narkose og at det nesten gikk galt for noen år siden. 

Føles veldig paranoid, men får ikke den tanken ut av hodet.. 

Anonymkode: 228f5...39c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det vel bare dyrleger som kan svare på? Ring så fort de åpner, og be om å få snakke med de. Få gjerne en annen veterinær enn den som gav narkosen, hvis du ikke stoler på den personen lenger... 

Anonymkode: 03624...815

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er det vel bare dyrleger som kan svare på? Ring så fort de åpner, og be om å få snakke med de. Få gjerne en annen veterinær enn den som gav narkosen, hvis du ikke stoler på den personen lenger... 

Har vært der 2 ganger etter narkosen. Fortalte om alle de nye symptomene. Hovedsymptomet og grunnen til røntgen var jo halting, ikke alt det andre som har kommet nå.. og de sa bare «det var merkelig». For så å skrive ut mer smertestillende for haltingen 

Skrevet

Da hadde jeg ringt en annen veterinær! Det er ikke normalt at de er pjuske eller viser nevrologiske symptomer flere dager etter narkose. Kan kanskje bli noe sløv av smertestillende, men ikke i den grad du beskriver her! Hva slags smertestillende fikk du, i hvilken dose, til hvor mange kg hund? Viste røntgen noen grunn til haltingen? Hvor i landet bor du, er det god tilgang på å ringe andre med annen/bedre kompetanse?

• Liker 5
Skrevet

Har du vurdert å oppsøke en annen veterinær?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville vurdert å dratt til en annen dyrlege (klinikk) for ´å se hva der har å si. Typisk at de ikke ønsker å ta ansvar dersom de har gjort noe feil.. 

Anonymkode: 6eb13...f1b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da hadde jeg ringt en annen veterinær! Det er ikke normalt at de er pjuske eller viser nevrologiske symptomer flere dager etter narkose. Kan kanskje bli noe sløv av smertestillende, men ikke i den grad du beskriver her! Hva slags smertestillende fikk du, i hvilken dose, til hvor mange kg hund? Viste røntgen noen grunn til haltingen? Hvor i landet bor du, er det god tilgang på å ringe andre med annen/bedre kompetanse?

Nei er det jeg tenker også 😕 han har gått på rimadyl, er riktig dose. Røntgen viste at han hadde nerver i klem i korsryggen, men fikk beskjed om at det ikke var verre enn at han kan ha vondt i ryggen nå og da og må ha smertestillende. 

Ja bor sentralt så det er ikke noe problem. Var hos dyrlegen igjen idag og det var en annen veterinær. Hun sa bare at det var merkelig. Først tenkte jeg svulst i hjernen eller noe, men så datt denne tanken inn i hodet mitt og jeg klarer ikke legge den vekk. Hun som opererte er eier av klinikken og veldig sånn som ikke lar deg snakke i en samtale, sier bare «sånn og sånn er det, hade». Veldig kald. 

Men uansett. Hvis dette er en skade han har fått pga oksygenmangel for eksempel, så er ikke det noe som kan fikses? 

Utrolig trist om det er sånn han må ha det i den siste delen av livet sitt :( 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville vurdert å dratt til en annen dyrlege (klinikk) for ´å se hva der har å si. Typisk at de ikke ønsker å ta ansvar dersom de har gjort noe feil.. 

Ja og det er vel ganske lett å skjule sånt også dessverre.. jeg finner liksom ingen annen grunn til at han var helt normal (kun halting) før narkose og nå er han helt annerledes? 

Reagerte også istad på at dyrlegen som så på han idag ville henvise han til en annen klinikk som er spesialister på nevrologi, men eieren (hun som opererte) ville ikke det. De behandler kun haltheten hans med flere smertestillende, men tar ikke alle de andre symptomene på alvor? Er nesten mer bekymra for de enn haltingen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja og det er vel ganske lett å skjule sånt også dessverre.. jeg finner liksom ingen annen grunn til at han var helt normal (kun halting) før narkose og nå er han helt annerledes? 

Reagerte også istad på at dyrlegen som så på han idag ville henvise han til en annen klinikk som er spesialister på nevrologi, men eieren (hun som opererte) ville ikke det. De behandler kun haltheten hans med flere smertestillende, men tar ikke alle de andre symptomene på alvor? Er nesten mer bekymra for de enn haltingen 

Ja jeg ville tatt rådet om å dra til de de anbefalte. Smertestillende løser jo ingenting men bare skjuler at det er noe galt. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bor sentralt, ville jeg dratt til de spesialistene, og jeg ville også dratt til Logreklinikken/Kristin Halle om du er på østlandet. Evt en annen veterinær med spesialkompetanse i kiropraktikk på hund. Nerver i klem kan gjøre han litt ustødig og rar, men ikke i den grad du snakker om her. 

Skrevet

Narkose er alltid risikabelt, dyr dør av det også.

Anonymkode: 05562...a1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du bor sentralt, ville jeg dratt til de spesialistene, og jeg ville også dratt til Logreklinikken/Kristin Halle om du er på østlandet. Evt en annen veterinær med spesialkompetanse i kiropraktikk på hund. Nerver i klem kan gjøre han litt ustødig og rar, men ikke i den grad du snakker om her. 

Har fått time idag på dyrehospital der de har nevrolog og andre spesialister så håper de finner ut av det 😳

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Narkose er alltid risikabelt, dyr dør av det også.

Anonymkode: 05562...a1e

Ja derfor jeg ikke ville ha han i narkose, men jeg måtte nesten da smertestillende ikke hjalp på haltinga, måtte sjekke hva det var.
Men vil jo ha beskjed om det har skjedd komplikasjoner.. 

Skrevet

Hva slags smertestillende har du gitt han?

Anonymkode: 35758...7ae

Skrevet

Sikker på at det ikke er smertestillende du har gitt han etter operasjon som forårsaker dette? 

Anonymkode: 5e7cc...70e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikker på at det ikke er smertestillende du har gitt han etter operasjon som forårsaker dette? 

Anonymkode: 5e7cc...70e

Trådstarter nevner Rimadyl, og den har IKKE denslags bivirkninger.

Hilsen farmasøyt

Anonymkode: ad72c...ae1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva slags smertestillende har du gitt han?

Anonymkode: 35758...7ae

Han fikk neurontin til og fra den første uka. Men han ble enda verre av den så stoppet den helt. Men det er 2 døgn siden han fikk det sist. 

Ellers har det bare vært rimadyl/metacam ja. Nå er det Paracet og kortison 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ellers har det bare vært rimadyl/metacam ja. Nå er det Paracet og kortison 

Paracet? Til hund? Det kan ikke være seriøst??? 😮 Nå er jeg ikke farmasøyt eller dyrlege, men har alltid hørt at paracet er farlig for hund?

• Liker 3
Skrevet

Begge klinikkene, det ene et dyrehospital sier at Paracet er veldig bra i riktig dose til hund. Jeg har selv hørt det samme om at de ikke skal ha det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...