Gå til innhold

Har mistet "draget" på det sosiale plan. Flere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før i tiden kan jeg huske meg selv som godt likt, gledesspreder, sosial og glad i å gå ut for å snakke med folk. Jeg fant andre interessante og følte at jeg ofte kunne kjenne på meningsfull tilknytning til andre mennesker. 

I de siste par årene har dette derimot snudd, til min store forbauselse. Jeg er rett og slett litt paff av hele situasjonen. Jeg er i slutten av 20-årene og skal nå avslutte studiene mine innen høyere utdanning dette året. Når jeg er på skolen føler jeg meg teit og uinteressant for mine medstudenter, og jeg har aldri følt meg så usynlig som jeg gjør nå. Jeg syns det er vanskelig å kjenne kontakt med andre, samtalene er ofte overfladisk (og meningsløse for min del), jeg syns det er vanskelig å gjøre meg forstått og føler at andre ser meg på en annen måte enn jeg tidligere har vært vant til/ser meg selv. 

Er dette vanlig å oppleve? Er dette en del av det å bli eldre? Noen andre som har kjent på noe lignende?

Anonymkode: 3dc68...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når folk begynner å bli voksne har de kanskje andre interesser enn da de var yngre? De ser kanskje ikke etter «gledesspredere» men heller etter andre kvaliteter i folk?

Anonymkode: 1a9b5...485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å oppleve. Det går i bølger gjennom hele livet. Jeg er også inne i en periode hvor jeg føler meg teit sammen med venner jeg tidligere hadde en god tone med. Man vokser fra noen, finner noen nye etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...