Gå til innhold

Spinningsykkel eller ergometersykkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen stor forskjell egentlig? Hva funker best til intervalltrening?

Anonymkode: 2b5ea...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempeforskjell spør du meg.

Hadde personlig aldri valgt noe annet enn spinningsykkel, og da en litt ordentlig en. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig stor forskjell. Og hadde helt klart valgt spinningsykkel. 

Anonymkode: db76d...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (40 minutter siden):

Kjempeforskjell spør du meg.

Hadde personlig aldri valgt noe annet enn spinningsykkel, og da en litt ordentlig en. 

Hvor mye penger må man legge i det da? 😛 Eller har du noen merker å anbefale?

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Synes det er veldig stor forskjell. Og hadde helt klart valgt spinningsykkel. 

Anonymkode: db76d...93c

Hva synes du forskjellen ligger i? Komfort? Eller effekt av treningen eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva synes du forskjellen ligger i? Komfort? Eller effekt av treningen eller hva?

Ikke den du svarer. Men en spinningsykkel går jo mye raskere, du kan trene intervaller og det er bare generelt mye bedre å trene på. Det er faktisk ganske stor forskjell. 

Anonymkode: 7714e...e59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om du har mulighet til å melde deg inn på senter med spinningtimer hadde jeg gjort det først. 

Jeg var mye på spinning før, og har aldri giddet å gjennomføre en økt på en ergometersykkel. Jeg hater dem 😅 Det er forskjell på komfort, måten man beveger seg.

På spinningsykkel kan du sitte oppreist, men tråkket blir fortsatt SÅ mye bedre. Jeg bruker spinningsko også fordi tråkket blir så mye jevnere og lettere å øke tyngden på. 

Ingen merker å anbefale, men du må regne noen gode tusen. Derav heller treningssenter for å være sikler på at dette er noe du liker :) 

Hadde heller gått taske turer/kjøpt vektvest og gått i bakker fremfor å kjøpe det droget ergometersykkel er 🫠

Endret av DundreMilfin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke den du svarer. Men en spinningsykkel går jo mye raskere, du kan trene intervaller og det er bare generelt mye bedre å trene på. Det er faktisk ganske stor forskjell. 

Anonymkode: 7714e...e59

Okei, så vesentlig tempoforskjell altså? Da er egentlig valget enkelt, vil jo ha opp pulsen 😄 

DundreMilfin skrev (22 minutter siden):

Om du har mulighet til å melde deg inn på senter med spinningtimer hadde jeg gjort det først. 

Jeg var mye på spinning før, og har aldri giddet å gjennomføre en økt på en ergometersykkel. Jeg hater dem 😅 Det er forskjell på komfort, måten man beveger seg.

På spinningsykkel kan du sitte oppreist, men tråkket blir fortsatt SÅ mye bedre. Jeg bruker spinningsko også fordi tråkket blir så mye jevnere og lettere å øke tyngden på. 

Ingen merker å anbefale, men du må regne noen gode tusen. Derav heller treningssenter for å være sikler på at dette er noe du liker :) 

Hadde heller gått taske turer/kjøpt vektvest og gått i bakker fremfor å kjøpe det droget ergometersykkel er 🫠

Takk, det var en idé. Skal tenke litt på sko også.

Jeg går raske turer og har trent litegranne intervaller i bakke. Men jeg er tidvis alene hjemme med barn og da tenkte jeg at med en sykkel kan jeg trene ordentlig selv om jeg ikke kan gå langt fra huset med sovende barn ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil spinningsykkel, har hatt begge deler og ergometersykkel dreper treningsgleden. Jeg kjøpte en superbra spinningsykkel brukt på finn.no (mange brukte sykler er svært lite brukt 🤭)

Anonymkode: 8dec9...2c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uten tvil spinningsykkel, har hatt begge deler og ergometersykkel dreper treningsgleden. Jeg kjøpte en superbra spinningsykkel brukt på finn.no (mange brukte sykler er svært lite brukt 🤭)

Anonymkode: 8dec9...2c1

Hvordan er en grei sykkel da? Haha, jeg har jo ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergometersykkel er ikke laget for å tåle hard trening. De er mer laget med tanke på opptrening etter skader, trening for dem som trenger litt mildere treningsform, osv. De vil ikke duge til tunge intervaller, høy hastighet, osv. 

Spinningsykkel er det du trenger om du skal trene hardt. 

Om du ikke har peiling, og ikke er ute etter noe avansert, ville jeg ikke overtenkt det. Og ja, jeg støtter å kjøpe en brukt på finn, som du kan prøve ut. Dumt å bruke kjempemye penger og så liker du ikke treningsformen. 

Anonymkode: e3581...ec8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ergometersykkel er ikke laget for å tåle hard trening. De er mer laget med tanke på opptrening etter skader, trening for dem som trenger litt mildere treningsform, osv. De vil ikke duge til tunge intervaller, høy hastighet, osv. 

Spinningsykkel er det du trenger om du skal trene hardt. 

Om du ikke har peiling, og ikke er ute etter noe avansert, ville jeg ikke overtenkt det. Og ja, jeg støtter å kjøpe en brukt på finn, som du kan prøve ut. Dumt å bruke kjempemye penger og så liker du ikke treningsformen. 

Anonymkode: e3581...ec8

Takk for svar! Det er nok lurt å finne en brukt ja, i tilfelle det ikke slår an i det hele tatt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en brukt BodyBike om du ikke bryr deg om å måle hvor "langt" du har syklet 👍 

Anonymkode: a9769...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...