AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Har veldig vondt nå, naboene mine har lett etter katten sin lenge nå, barna er helt fortvilet, jeg fant den når jeg skulle rydde etter sommeren. Den hadde kommet seg inn langs veggen i vedskjulet og så hektet halsbandet på en skrue. Det gjør så vondt å vite at den døde på den måten, hvordan i alle dager skal jeg si dette? Tenkte å gå bort i kveld, de vil jo sikkert begrave den, men barna bør jo ikke se den sånn. Anonymkode: 30bcd...b90 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Si det som det er, folk skal ikke ha halsbånd på den. Dessuten, når naboen leter etter katten sin burde du ha sett i skjulet ditt. Anonymkode: 0cfb7...23c 10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si det som det er, folk skal ikke ha halsbånd på den. Dessuten, når naboen leter etter katten sin burde du ha sett i skjulet ditt. Anonymkode: 0cfb7...23c Ikke prøv å legge skylden over på ts her. Anonymkode: 5c531...b5e 21 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si det som det er, folk skal ikke ha halsbånd på den. Dessuten, når naboen leter etter katten sin burde du ha sett i skjulet ditt. Anonymkode: 0cfb7...23c Jeg gjorde det, jeg lette over alt, her den kom nå var jeg ikke klar over at var stort nok mellomrom, det er langs veggen hvor det ligger mengder av materialer og lekablokker, jeg trodde det lå helt inntil, men det fant jeg ut at det ikke gjorde. Anonymkode: 30bcd...b90 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Uff så fryktelig😭 Jeg har ikke halsbånd på min katt, nettopp på grunn av at han hekte seg fast i noe og ikke komme seg løs. Men du må jo bare si det. Ellers håper de en dag at han dukker opp igjen. Men ja, fortell det slik at barna ikke får det med seg. Så får foreldrene avgjøre hvordan de skal fortelle det. Anonymkode: 93a04...f5d 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Så trist, men si det til foreldrene ja, når barna ikke er der. Det er så fælt å savne et dyr å ikke vite hva som har skjedd, å lure på om den lever enda. Anonymkode: e136f...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Ikke si noe. Verken måten den døde på eller at du fant den. Det er ikke noe de trenger å vite. Det er ikke alltid sannheten ganger noen. Du kan la være å legge denne byrden på dem. Anonymkode: 209b3...9ae
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke si noe. Verken måten den døde på eller at du fant den. Det er ikke noe de trenger å vite. Det er ikke alltid sannheten ganger noen. Du kan la være å legge denne byrden på dem. Anonymkode: 209b3...9ae Tror ikke du har savnet og lett etter et kjæledyr noen gang? Det er bedre å vite at dyret er dødt og ikke lider enn å lete, lure og være fortvilet i lang tid. Anonymkode: 1d86c...933 19
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke si noe. Verken måten den døde på eller at du fant den. Det er ikke noe de trenger å vite. Det er ikke alltid sannheten ganger noen. Du kan la være å legge denne byrden på dem. Anonymkode: 209b3...9ae Klart de må få vite at hun har funnet katten. Mange leter og leter i måneder og år, og det unner du vel ingen? Kan fint utelate skjulet og skruen, hvis man ikke ønsker å dele den biten, men de MÅ få tilbake katten sin. Anonymkode: 37d57...fe7 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 Jeg hadde sagt at jeg fant katten, men funnet en annen dødsårsak enn den som er sann. Jeg hadde ikke hatt lyst til å vite at katten min hadde pint seg til siste sekund… Anonymkode: e0847...be2 4
Kenelz Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde sagt at jeg fant katten, men funnet en annen dødsårsak enn den som er sann. Jeg hadde ikke hatt lyst til å vite at katten min hadde pint seg til siste sekund… Anonymkode: e0847...be2 Men da lærer man å ikke benytte halsbånd på utekatter. 7 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Kenelz skrev (2 minutter siden): Men da lærer man å ikke benytte halsbånd på utekatter. Eller halsbånd som løser seg ut. Trodde det var standard på halsbånd til katter egentlig. Anonymkode: 7e6f9...4b5 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 Kenelz skrev (4 minutter siden): Men da lærer man å ikke benytte halsbånd på utekatter. Jeg bruker ikke halsbånd på katten min, men det går jo an å si at man ikke bør bruke halsbånd likevel. «En jeg kjenner har en katt son hang seg fast i skogen, heldigvis fant han den akkurat i tide. Dere bør nok droppe halsbåndet, med chipping kan man finne eier likevel» feks. Anonymkode: e0847...be2
GammelKaktus Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Barna trenger vel ikke å komme å se, du går over å gir beskjed, sier det som det er og så for de som eier den gjøre det de mener er best. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 Jeg ville ringt på og spurt om en av foreldrene kunne kommet ut for og skåne barna, og la det være opp til foreldre og fortelle det videre. Bor dere langt unna hverandre, eller kan du be dem rusle bort til eiendommen din? Tenker i tilfelle personen reagerer, at de kan stå litt skjermet også. Da ville jeg sagt at du er veldig lei deg for det, men du har funnet katten deres død i vedskjulet ditt. Jeg ville sagt hvordan du tror den døde, fordi det kan være viktig for senere kjæledyr med tanke på halsbånd, men om du har mulighet og orker gjøre det, ville jeg ikke latt dem se hvor du fant den og hvordan den ligger, men pakket inn liket, i et laken eller håndkle. Tror det kan være verre for dem og se det visualisert enn og få det fortalt. Det kan hende det kommer spørsmål om hvorfor du ikke har hørt den mjaue? Var den faktisk hengt, eller stått fast og dødd av sult/utmattelse? Tenker på om du kan si at du tror den døde umiddelbart i starten, som kan være en trøst i seg selv. Bare tenk gjennom at det vil komme noen spørsmål, som ikke er ment anklagende, fra et menneske i sorg. Anonymkode: 921e1...ce0 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #16 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville ringt på og spurt om en av foreldrene kunne kommet ut for og skåne barna, og la det være opp til foreldre og fortelle det videre. Bor dere langt unna hverandre, eller kan du be dem rusle bort til eiendommen din? Tenker i tilfelle personen reagerer, at de kan stå litt skjermet også. Da ville jeg sagt at du er veldig lei deg for det, men du har funnet katten deres død i vedskjulet ditt. Jeg ville sagt hvordan du tror den døde, fordi det kan være viktig for senere kjæledyr med tanke på halsbånd, men om du har mulighet og orker gjøre det, ville jeg ikke latt dem se hvor du fant den og hvordan den ligger, men pakket inn liket, i et laken eller håndkle. Tror det kan være verre for dem og se det visualisert enn og få det fortalt. Det kan hende det kommer spørsmål om hvorfor du ikke har hørt den mjaue? Var den faktisk hengt, eller stått fast og dødd av sult/utmattelse? Tenker på om du kan si at du tror den døde umiddelbart i starten, som kan være en trøst i seg selv. Bare tenk gjennom at det vil komme noen spørsmål, som ikke er ment anklagende, fra et menneske i sorg. Anonymkode: 921e1...ce0 Hvis dere kommer inn på det, kanskje det også er trøstende og si at du vil flytte utstyret slik at det blir tett inntil veggen. Det hadde hvertfall vært en stor trøst for meg, bare og vite at noen har tenkt på det, selv om det ikke er noens feil i det hele tatt, at de har gjort det for oss for og forhindre det igjen Anonymkode: 921e1...ce0 1 2
Kenelz Skrevet 31. august 2022 #17 Skrevet 31. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bruker ikke halsbånd på katten min, men det går jo an å si at man ikke bør bruke halsbånd likevel. «En jeg kjenner har en katt son hang seg fast i skogen, heldigvis fant han den akkurat i tide. Dere bør nok droppe halsbåndet, med chipping kan man finne eier likevel» feks. Anonymkode: e0847...be2 Flest folk har fått det med seg, men velger allikevel å benytte halsbånd. Man skal heller ikke stole på halsbånd som klikker av seg selv da det ikke alltid gjør det. Trist å få vite det, men da lærer man til neste gang. Er ikke alltid man gjør ting før man har fått opplevd det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 Jeg tok katten og la den i en skoeske og teipet igjen, og snakket med foreldrene som kom og hentet den. Jeg bestemte meg for ikke å si noe om hvordan den døde, bare at den må ha ligget en stund. Jeg sa at jeg så halsbåndet og at mange katter ender opp hengt og pines langsomt hvis det henger seg fast, jeg klarte bare ikke å dele med hvordan den må ha lidd, jeg fikk selv mareritt om natta. De takka for tipset og for hjelpen, og tok med boksen for å begrave den med ungene. Ts Anonymkode: 30bcd...b90 3 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 Fin måte å gjøre det på TS. Får helt vondt inni meg. Så det ut som den hadde dødd av utmattelse? Sult? Må ha vært helt fryktelig for den😭 Anonymkode: 93a04...f5d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fin måte å gjøre det på TS. Får helt vondt inni meg. Så det ut som den hadde dødd av utmattelse? Sult? Må ha vært helt fryktelig for den😭 Anonymkode: 93a04...f5d Vil helst ikke tenke for mye på det, det var et sjokk å finne den, det har ikke gått fort dessverre. Tror ikke jeg klarer å glemme dette med der første, så jeg kan ikke tenke meg hvordan de skulle ha følt det om de visste, jeg tenker at noen ting trenger en ikke å vite. Ts Anonymkode: 30bcd...b90 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå