Gå til innhold

Dressing


Gjest Tingling

Anbefalte innlegg

Gjest Tingling

Hei

Jeg skal lage salat til middag i dag med deilig oppskåret kylling, avocado og nystekt brød.

Men: jeg trenger oppskrift til en god dressing med litt konsistens, gjerne med yoghurt / kesam eller noe annet sunt. :sjenert: Når jeg spiser ute får jeg alltid herlig dressing på salaten, men hvordan lager jeg det selv.

Håper dere kan hjepe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er best med enkel olje/eddikdressing til slike salater. Jeg bruker å blande god olivenolje, og enten litt hvitvinseddik eller balsamico. Deretter salter og peprer jeg. Litt revet parmesan i er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er best med enkel olje/eddikdressing til slike salater. Jeg bruker å blande god olivenolje, og enten litt hvitvinseddik eller balsamico. Deretter salter og peprer jeg. Litt revet parmesan i er også godt.

ja, det er den typen dressing jeg pleier å lage, men nå vil jeg prøve noe nytt.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karridressing: Bland kesam/yoghurt med en eggeplomme, 1 ss sennep, finhakket purre, 1 ts karri, litt sitronsaft, salt og pepper.

Lime-chilidressing: yoghurt naturell blandes med revet limeskall, limesaft, revet ingefær, hakket chili og hakket frisk koriander.

Paprikadressing: Bland yoghurt naturell med litt majones (lettmajones), søt chilisaus og finhakket rød og grønn paprika.

Avocadodressing: Mos en moden avocado og bland med yoghurt naturell, sitronsaft, presset hvitløk og hakket gressløk.

Sennep-basilikumdressing: Kesam blandes med litt majones, ravigottesaus, basilikum, hvitløk, salt og pepper i blender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også bruk balsamico-aktig dressing til din rett. Kanskje hvitløksdressing? Har aldri hatt det til kylling, men den er veldig god til litt gresk-aktig mat og til rødt kjøtt.

Hvitløksdressing

2 båter hvitløk, finhakket

2 ss gressløk

3 dl rømme

½ sitron

salt og pepper

Eventuelt kan du blande sammen rømme/matyoghurt, sitronsaft og sukker +salt&pepper. Blir veldig frisk og lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...