Gå til innhold

Dyrlegen selger hills science plan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min pusevenn vil ikke ha Hills.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har helt rett… Det er likevel mange av de fôrene som er bedre. Men det er pga andre ting også, som kjøttinnhold og hvordan man bruker kjøttet, som ferskt vs derivater og så videre. 

MEN, ja, de fôrene bruker også helt meningsløse ingredienser, det er fordi det er helt umulig å lage et tørrfôr uten stivelse. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er tørrfôr (uansett hvilket) ultraprossesert mat som er alt for høyt på karbohydrat, høyt på saltinnhold, lav fuktighet (dehydrerende og leder til nyre/urinsykdom = dette er bevist), og lavt proteininnhold. Tørrfôr er dårlig, rett og slett, men jeg vil likevel si at det finnes forskjellige typer dårlig.. Noen er virkeeelig dårlig, mens andre er bedre. 

Anonymkode: aedd1...b96

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er med i en gruppe på facebook der veldig mange snakker om "kornfritt", og så fremhever de for som ved nærmere lesing inneholder poteter og erter. Så altså ikke korn i betydningen ris og hvete, men matvarer ganske så fulle av karbohydrater.

Jeg bruker Royal Canin, og kanskje ikke det er aller , aller best om man virkelig vil fore med minst mulig karbohydrater. Men jeg velger det fordi jeg merker at det fungerer bra for katten min, og kan leve med de karbohydratene det inneholder. Synes det er verre med de som lever i den tro at de gjør mer rett enn meg, fordi de velger "kornfritt" med poteter og erter.

Anonymkode: f91d4...6a4

Ser at jeg har skrevet akkurat det samme i tråden for veldig lenge siden 😂 men.. poenget var i hvert fall.. Ja mange av de ikke er klar over de negative helseeffektene av tørrfôr og gjerne tror at de har funnet gull, ved å for eksempel velge orijen… Men royal canin er for meg ganske likt som whiskas og friskes når man leser på innholdsfortegnelsen så jeg vil si at selv om de bommer litt på hvor fantastisk det kornfrie fôret er, så tipper jeg at det meste av det uansett er en hel del bedre enn royal.

Å se på en katt at den er frisk og at pelsen ser bra ut er falsk trygghet og fôr er ikke noe som akutt (eller det kan jo det) skaper sykdom, det tar gjerne år før man ser konsekvensene av det. 

Mine startet som hjemløse (spiste sikkert diverse mus og fugler, aner ikke😂), så fikk de royal canin, før vi gikk over til et annet kornfritt tørrfôr (som inneholder potet og ris 🙄) og mange forskjellige våtfôr med høy kjøttprosent. Så har vi nå begynt å fôre mer og mer råfôr.. 

Jeg vet mange sier at både pels og avføring har blitt verre/bedre ved fôrbytte men jeg har vært innom det meste nå og jeg har ikke merket en eneste forskjell i verken pelskvalitet, avføring eller utseende/oppførsel i det hele tatt.

Anonymkode: aedd1...b96

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 10.47):

Jeg har vært fornøyd med det til både hund og katt hvertfall 😊

Anonymkode: 35a15...f08

Hvilket for liker  katten din av hils ? 

Anonymkode: 9764c...75d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...