Majer Skrevet 31. august 2022 #21 Skrevet 31. august 2022 I verstefall må du bli kvitt diagnosen, få forsikring og få diagnosen tilbake. Blir tidkrevende og dyrt. Derfor man skal ha forsikring fra starten av, men det er lett for meg å si fra min høye hest.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #22 Skrevet 31. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Dette er blodig urettferdig. Har man slike diagnoser, skulle man automatisk fått slike goder uten forsikring. Jeg skulle egwntlig hatt mye mer utbetalt, men foreldrene mine hadde ikke nødvendig forsikring på meg. Ung ufør på minstesats. Nesten ulevelig. Asberger. Mild diagnose riktignok, men ødelegger likevel nok til at jeg ikke får jobb. Og jeg har prøvd mange ting. Anonymkode: 64393...3a2 Samme her, bortsett fra at jeg ikke fikk tillegget engang. Fikk avslag på forsikring fordi jeg var syk, men ble først alvorlig syk da jeg var for gammel for ung ufør. Pga. sykdommen hadde jeg ikke fullstidsjobb, så endte da på en sats som er betydelig lavere enn dim. Anonymkode: 5e11c...a05
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #23 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme her, bortsett fra at jeg ikke fikk tillegget engang. Fikk avslag på forsikring fordi jeg var syk, men ble først alvorlig syk da jeg var for gammel for ung ufør. Pga. sykdommen hadde jeg ikke fullstidsjobb, så endte da på en sats som er betydelig lavere enn dim. Anonymkode: 5e11c...a05 Ja, det systemet er noe dritt. Man har rettigheter man ikke får, fordi man ikke blir opplyst. Det er urettferdig det. Anbefaler alle foreldre å skaffe god forsikring før barnet er født. Anonymkode: 64393...3a2 1
Chlypa Skrevet 31. august 2022 #24 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fikk avslag på søknad om uføreforsikring fra if. Mulig de tilbyr sykeforsikring, men jeg tenker det er mest aktuelt med nevnte forsikring. Har noen erfaring med selskap som ikke gir avslag fordi man har en adhd? Ja, statistisk er det større sjanse for mentale helseutfordringer, overvekt, ulykker, rus osv.. Har profesjonsutdanning, fikk diagnosen i voksen alder, oppsøker ikke særlig spenningssøkende aktiviteter foruten om debatter på KG, og jeg har aldri vært med i alvorlig ulykke eller forårsaket ulykke selv. Jeg ruser meg ikke, er ikke overvektig og har kun vært sykemeldt 1 gang i yrkeskarrieren min. Jeg har ingen andre sykdommer eller diagnoser. Jeg har ikke lyst til å bli uføre, men synes at denne forsikringen er en trygghet å ha u bakhånd, med så mye studiegjeld og bolig lån som jeg har. Anonymkode: 98181...c8a Du kan fortsatt få uføreforsikring, men du vil ikke få noe utbetaling fra den når eller hvis uføre skyldes ADHD diagnosen 1 1
Chlypa Skrevet 31. august 2022 #25 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan er IF dersom man ikke har fått diagnosen ennå, dekker de uførhet som kan knyttes på en eller annen måte til f. Eks adhd da? Klarer ikke se om de reserverer seg mot det 🙈 lurer på å tegne Barneforsikring der og har en sterk mistanke om at ene sønnen min kan ha adhd Anonymkode: db53e...62c Bare tegn den nå og vent 90 dager med å få det utredet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå